اشتراک‌گذاری رمز عبور نتفلیکس ماهانه 7.99 دلار هزینه دارد

اشتراک‌گذاری رمز عبور نتفلیکس ماهانه ۷.۹۹ دلار هزینه دارد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

نتفلیکس سال گذشته گفته بود که قصد دارد از اوایل سال ۲۰۲۳ برای به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور توسط کاربران، از آن‌ها هزینه اضافی دریافت کند و حتی سیاست خود را بنا به دلایلی به فصل دوم ۲۰۲۳ منتقل کرد. اکنون این شرکت با انتشار بیانیه جدیدی، توضیحات بیشتری درباره سیاست خود مانند هزینه آن و تعداد دفعاتی که می‌توان این کار را انجام داد را به اشتراک گذاشته است.

براساس بیانیه نتفلیکس، مشترکین طرح استاندارد که هزینه آن ۱۵.۴۹ دلار در ماه است، می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی ماهانه ۷.۹۹ دلار، یک عضو دیگر را به اشتراک خود اضافه کنند. همچنین افرادی که اشتراک پریمیوم نتفلیکس که شامل استریم ۴K می‌شود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند دسترسی دو فرد دیگر به اکانت خود را باز کنند اما برای هرکدام از آن‌ها همچنان باید ۷.۹۹ دلار دیگر هزینه کنند.

ایالات متحده تنها کشوری نیست که قوانین جدید نتفلیکس برای آن اعمال می‌شود، زیرا در بریتانیا نیز برای اضافه کردن هر عضو جدید از مشترکین ماهانه ۴.۹۹ پوند دریافت خواهد شد.

نکته قابل‌توجه اینکه برای مشترکین دو طرح ارزان‌تر این سرویس (طرح پایه یا استاندارد با تبلیغات که به ترتیب ۹.۹۹ دلار و ۶.۹۹ دلار در ماه هزینه دارند) هیچ گزینه‌ای به‌منظور اضافه کردن اعضای اضافی به حساب خود در نظر گرفته نشده است.

محدودیت‌های نتفلیکس برای اعضای دعوت‌شده به یک اکانت

نتفلیکس در صفحه پشتیبانی وب‌سایت خود، از «اعضای اضافی» به عنوان افرادی یاد کرده که حساب و رمز عبور اختصاصی خود را دارند، اما هزینه عضویت آن‌ها توسط شخص دعوت‌کننده پرداخت می‌شود. همچنین محدودیت‌هایی برای این دسته از افراد تعیین شده است. به عنوان مثال، اعضای اضافی باید حساب خود را در همان کشور مربوط به مالک حساب فعال کنند. همچنین آن‌ها فقط می‌توانند محتوای موردنظر خود را در یک دستگاه مشاهده کنند و نمی‌توانند پروفایل جدیدی ایجاد کرده یا به‌عنوان حساب کودکان وارد سیستم شوند.

سرویس استریم نتفلیکس از گذشته یکی از طرفداران اشتراک‌گذاری رمز عبور بوده است و در سال ۲۰۱۷ توییت معروفی با کپشن «اشتراک‌گذاری پسورد مانند ابراز علاقه است» (تصویر بالا) را منتشر کرد. اما در اوایل سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفت تا این روند را متوقف کرده و افراد را به پرداخت هزینه اضافی برای اشتراک‌گذاری رمزعبور مجبور کند.

در فروردین‌ماه، این شرکت اعلام کرد که برای اولین بار در یک دهه اخیر، حدود ۲۰۰ هزار نفر از مشترکین خود را در جهان از دست داده و بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار پسورد اکانت خود را با بقیه به اشتراک می‌گذارند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =