افزایش چشمگیر تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار

افزایش چشمگیر تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

افزایش چشمگیر تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار ؛ پس از اینکه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت، تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار تصویب شد که این تعرفه افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پیوست، بعد از اینکه بندهای درآمدی لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ به وسیله نمایندگان مجلس بررسی شد، این نمایندگان به بند الحاقی کمیسیون تلفیق رأی مثبت دادند که طبق این بند، تعرفه واردات برای گوشی‌ های بالای ۶۰۰ دلار، برابر ۱۲ درصد تعیین شد.

افزایش چشمگیر تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار

به گزارش پیوست، بعد از اینکه بندهای درآمدی لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ به وسیله نمایندگان مجلس بررسی شد، این نمایندگان به بند الحاقی کمیسیون تلفیق رأی مثبت دادند که طبق این بند، تعرفه واردات برای گوشی ‌های بالای ۶۰۰ دلار، برابر ۱۲ درصد تعیین شد.

تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار

اگرچه این بند در لایحه بودجه‌ای که توسط دولت ارسال شده بود، وجود نداشت، اما در قانون بودجه سال جاری گنجانده شده است. پس از پیشنهاد این بند توسط نمایندگان مجلس، دولت هیچ گونه مخالفتی اعلام نکرد و در نهایت نمایندگان به آن رأی مثبت دادند.

گفتنی است در روز گذشته در جریان بررسی بخشی از درآمدهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، نمایندگان مجلس با افزایش ۱۲ درصدی تعرفه برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه، با این آرا ۱۷۱ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع موافقت کردند.

البته لازم به ذکر است که برخی از نمایندگان مجلس تلاش کردند تا افزایش تعرفه واردات گوشی ‌های بالای ۶۰۰ دلار را هم برای تبلت‌های بالای ۲۰۰ یورو و لپ تاپ‌های بالای ۵۰۰ یورو نیز تسری دهند، ولی این پیشنهاد با موافقت اکثریت نمایندگان مجلس مواجه نشد.

معمولاً تا قبل از پیشنهاد این لایحه، تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار مستقل از ارزش آنها، ۶ درصد محاسبه می‌شد، اما با تصویب نمایندگان مجلس قرار شد از ابتدای سال ۱۴۰۰، این تعرفه به ۱۲ درصد برسد.

نمایندگان مجلس یک بار دیگر این بند را به لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ اضافه نمودند. در صورتی که قبل از آن، رئیس گمرک در نشستی که با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران داشت، اعلام کرده بود قرار است: “در سال آینده تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار حذف شود.”

اما در حال حاضر با توجه به تصمیم مجلس اینگونه به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۱ واردات این گوشی ها همچنان به صورت آزاد باشد.

گفته شده، قرار است درآمد حاصل از افزایش تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار صرف تولید گوشی‌های داخلی در کشور شود؛ اما هنوز در این زمینه مجلس وارد بررسی بندهای هزینه‌ای بودجه نشده و این پیشنهاد در حال حاضر نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص افزایش چشمگیر تعرفه واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =