اپل در فصل چهارم 2022 جای سامسونگ را در بازار جهانی موبایل می‌گیرد

اپل در فصل چهارم ۲۰۲۲ جای سامسونگ را در بازار جهانی موبایل می‌گیرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

بازار جهانی موبایل به‌دنبال رکود اقتصادی و تورم در بسیاری از کشورها با شرایط مساعدی مواجه نیست. در همین حال، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی ترندفورس می‌گوید اپل احتمالاً در فصل چهارم ۲۰۲۲ از نظر سهم در بازار موبایل جای سامسونگ را خواهد گرفت.

طبق گزارش ترندفورس، در فصل سوم ۲۰۲۲ حدود ۲۸۹ میلیون موبایل در بازارهای جهانی فروخته شده است. این رقم ۰.۹ درصد کمتر از فصل دوم امسال و ۱۱ درصد کمتر از بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ است. با این حال، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار اپل از ۱۷.۶ درصد در فصل سوم ۲۰۲۲ به ۲۴.۶ درصد در فصل چهارم امسال برسد. با این حساب، غول آمریکایی با تصاحب جایگاه سامسونگ، به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا تبدیل خواهد شد.

سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۲ نسبت به فصل دوم تنها ۳.۹ درصد رشد فروش داشت و ۶۴.۲ میلیون دستگاه موبایل فروخت. خبرگزاری BusinessKorea می‌گوید فشار انبارها، تقاضای پایین و کمبود نیمه‌رساناها باعث می‌شود این شرکت در فصل چهارم امسال با افت فروش روبه‌رو شود و تخت پادشاهی دنیای تلفن‌های هوشمند را از دست بدهد.

اپل با کنارزدن سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده بازار موبایل می‌شود

اپل در فصل سوم ۲۰۲۲ حدود ۵۰ میلیون گوشی فروخته و رشد پایداری را از خود نشان داده است. به‌لطف افزایش تقاضا برای سری آیفون ۱۴، سهم بازار این شرکت احتمالاً در فصل چهارم بزرگ‌تر خواهد شد.

تولیدکنندگان چینی بازار موبایل شامل شیائومی، اوپو و ویوو هم که به‌ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند، احتمالاً در فصل چهارم امسال بخشی از سهم بازار خود را از دست می‌دهند. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که این شرکت‌ها در آینده با مشکلات بزرگی روبه‌رو شوند؛ چرا که سطح تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازارهای داخلی چین روبه‌کاهش است و رشد اقتصادی در هند هم آهسته‌تر شده است. شرکت‌های چینی احتمالاً به‌پیروی از اپل و سامسونگ به‌دنبال تولید تراشه‌های اختصاصی خود می‌روند تا از گزند کشمکش‌ها بین آمریکا و چین در امان بمانند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =