لوگوی دیجیاتو

اپل یکی از مدیران لامبورگینی را برای توسعه خودرو برقی استخدام کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

اپل یکی از مدیران شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی با نام «لوئیجی تارابورلی» که ۲۰ سال سابقه دارد را برای کار روی پروژه خودروهای برقی خودران خود استخدام کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، «لوئیجی تارابورلی»، مدیر اجرایی لامبورگینی این شرکت را در ماه می سال ۲۰۲۲ ترک کرده است. تارابورلی نزدیک به ۲۱ سال در لامبورگینی کار کرده است و اخیرا توسعه شاسی و دینامیک خودروهای این شرکت را رهبری کرده است.

تارابورلی در طول مدت استخدام رسمی و دائمی خود در این شرکت، روی برخی خودروهای لامبورگینی مانند اوروس (Urus)، اوراکان کوپه (Huracan Coupé) و لامبورگینی اونتادور (Aventador) کار کرده است. او همچنین سابقه کار روی چندین پروژه مجموعه‌ای مانند لامبورگینی استراتو کار کرده است.

استخدام تارابورلی و همچنین چندین نفر دیگر در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که اپل همچنان متعهد به تولید خودرو الکتریکی خود است.

توسعه خودرو برقی توسط اپل

پروژه خودرو برقی اپل موسوم به «Project Titan» از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴ فراز و نشیب‌های خود را داشته است. این پروژه بارها به تعویق افتاده است و غول فناوری حتی در مقطعی تعداد کارمندان توسعه آن را کاهش داده است.

در همین حال، اپل برخی استعدادهای خود را نیز از دست داده است. به عنوان مثال، داگ فیلد، مدیر مهندسی این شرکت که روی برخی پروژه‌های ویژه اپل از جمله «پروژه تایتان» کار کرده، در سپتامبر سال گذشته به شرکت فورد (Ford) پیوست.

با این حال، اپل در طول چند سال گذشته علاوه بر استخدام نیروهای جدید، تغییرات سازمانی دیگری را نیز اعمال کرده است. به عنوان مثال یکی از مدیران ارشد نرم‌افزاری این شرکت با نام «کوین لینچ» را مسئول نظارت بر پروژه خودرو برقی اپل اعلام کرد. در ماه می نیز کوپرتینویی‌ها، «دسی اوجکاشویچ» (Desi Ujkashevic)، یکی از مدیران قدیمی فورد را استخدام کردند.

اخیرا گفته شده بود که اپل در دو دهه اخیر ۲۴۸ حق اختراع مربوط به دنیای خودرو ثبت کرده است. هرچند هنوز زمان زیادی تا رونمایی اولین خودرو برقی اپل باقی مانده، اما طبق گزارش‌های موجود و تلاش سایر شرکت‌ها در این زمینه، به نظر می‌رسد صنعت خودرو برقی (EV) آینده جذابی خواهد داشت.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 19 =