اپل: محدودیت‌های فناوری بلوتوث جلوی پیشرفت ایرپاد را گرفته است

ایرپاد برای پیشرفت بیشتر به پهنای باندی فراتر از بلوتوث فعلی نیاز دارد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

معاون آکوستیک اپل، «گری گیوز» اخیرا در مصاحبه‌ای به صحبت درباره برخی ویژگی‌های ایرپاد ۳ پرداخته است. او اعلام کرده که محدودیت‌های استاندارد بلوتوث جلوی پیشرفت محصولات را گرفته و تیم ایرپاد به پهنای باندی بیشتر از پهنای باند بلوتوث نیاز دارد.

گری گیوز در مصاحبه با وب‌سایت What HiFi گفت ایرپاد ۳ به‌طور کامل با قطعات سفارشی ساخته شد و هیچ قطعه‌ای در این دستگاه به‌صورت آماده تهیه نشده بود. این شرکت با استفاده از یک سیستم آکوستیک پیچیده، بیس دقیق و آمپلی‌فایر سفارشی سعی کرد بهترین کیفیت صدا را ارائه کند. ولی محدودیت‌های بلوتوث اجازه نداد شاهد نهایت توان این دستگاه باشیم.

تیم ایرپاد پهنای باند بیشتری می‌خواهد

گیوز از ارائه پاسخ کامل به سوالی درباره اثرات بلوتوث در جلوگیری از ارائه کیفیت صوتی بهتر، خودداری کرد اما گفت اپل تمرکز خود را به شکل جدی بر استفاده حداکثری از قابلیت‌های بلوتوث گذاشته، منتها این شرکت برای فناوری‌هایش به پهنای باند بیشتری نیاز دارد.

این معاون ارشد اپل گفت تیم توسعه ایرپاد ۳ در هنگام طراحی این دستگاه توجه ویژه‌ای به نقاط قوت نسل دوم ایرپاد داشت. طراحی باز که کانال گوش را نمی‌بندد، یکی از ویژگی‌های اصلی ایرپاد است، اما کار با این نوع طراحی چالش‌های زیادی را برای تیم صوتی به وجود می‌آورد. با توجه به این که هر گوشی شکل خاص خودش را دارد، تجربه صوتی هر فرد متفاوت می‌شود و همین مسئله باعث شد قابلیت پیشرفته Adaptive EQ از مدل پرو به ایرپاد ۳ بیاید. این ویژگی طراحی شده تا صرف‌نظر از شکل قرارگیری دستگاه در گوش هر کاربر، واکنش فرکانسی یکسانی را ارائه کند.

گری گیوز می‌گوید اپل می‌داند که گوش دادن به موسیقی یک تجربه احساسی است؛ تجربه‌ای که مردم به شکلی عمیق با آن ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین آن‌ها با تیمی از متخصصان صنعت موسیقی همکاری می‌کنند تا صدای دستگاه‌های خود را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کنند.

منبع دیجیاتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =