ایسوس از نسل جدید ZenBook 14 OLED با پردازنده و طراحی تازه رونمایی کرد

ایسوس از نسل جدید ZenBook 14 OLED با پردازنده و طراحی تازه رونمایی کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

اینتل و AMD در این هفته از پردازنده‌های جدید خود رونمایی کردند و بسیاری از تولیدکنندگان، لپ‌تاپ‌های جدید خود با این پردازنده‌ها را به نمایش گذاشتند. ایسوس نیز از لپ‌تاپ‌های ZenBook 14 2022 رونمایی کرده که علاوه بر بهره‌مندی از پردازنده‌های جدید، طراحی تازه‌ای به خود گرفته است.

ایسوس نسخه‌های جداگانه‌ای از لپ‌تاپ جدید ZenBook 14 OLED را با جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD معرفی کرد. نسخه با پردازنده نسل دوازدهم اینتل موسوم به Alder Lake (آلدر لیک)، از رم DDR5 و اتصال تاندربولت ۴ بهره می‌برد و مدل‌های رایزن با رم DDR4X عرضه خواهند شد. با این وجود هر دو مدل از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی PCIe پشتیبانی می‌کنند. انرژی لپ‌تاپ‌ها توسط یک باتری ۷۵ واتی تامین می‌شود و وزن آن کمتر از ۱.۳ کیلوگرم خواهد بود.

 بیشتر بخوانیم : صفر تاصد ساخت اسپویلر تلگرام

ZenBook 14 OLED دارای تعداد زیادی پورت خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به دو پورت USB-C، یک درگاه USB-A و HDMI 2.0، جک هدفون و اسلات کارت microSD اشاره کرد. همچنین این دستگاه‌ها از فناوری WiFi 6E و بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کنند. همانطور که گفتیم گزینه با پردازنده اینتل اتصال تاندربولت ۴ را ارائه می‌کند که این ویژگی سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند.

نکته برجسته دیگر ZenBook 14 OLED نمایشگر آن است. ایسوس از یک پنل ۱۴ اینچی OLED با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت استفاده کرده است. به علاوه، این نمایشگر از پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3، گواهی DisplayHDR 500 True Black، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۲ میلی‌ثانیه بهره می‌برد و به طور کلی برای بهره‌وری، بازی و پخش ویدیو عالی است.

نسخه فضایی لپ تاپ ایسوس

ایسوس همچنین «نسخه فضایی» (Space Edition) این لپ‌تاپ را به فروش خواهد رساند که علاوه بر ویژگی‌های نسخه استاندارد، می‌توان آن را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR5 پیکربندی کرد. این نسخه همچنین تنها با پردازنده اینتل عرضه شده و از باتری کوچکتر ۶۳ واتی بهره می‌برد.

هنوز در مورد قیمت این لپ‌تاپ‌ها هیچ صحبتی نشده، اما ایسوس وعده داده تا با نزدیک شدن به زمان عرضه آن‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

منبع دیجیاتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =