این گوشی‌های سامسونگ به سادگی و از راه دور هک می‌شوند! [+فهرست]

این گوشی‌های سامسونگ به سادگی و از راه دور هک می‌شوند! [+فهرست]

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

گوشی‌های سامسونگ یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های بازار هستند که فروش بسیار بالایی نیز دارند. اما آیا می‌دانید برخی از مدل‌های آن به‌شدت آسیب‌پذیر هستند؟

تیم تحقیقاتی امنیتی Project Zero گوگل عنوان کرده‌اند که گوشی‌های سامسونگ مجهزبه تراشه اگزینوس به سادگی و از راه دور هک می‌شوند که این خود نشان از امنیت بسیار پایین این گوشی‌ها و ضعف تراشه‌های اختصاصی این شرکت است. این تیم تحقیقاتی درنهایت یک لیست از آسیب‌پذیرترین گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید ببینید.

بیشتر بخوانید: آپدیت One UI 5.1 برای گلکسی A52s منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

گوشی‌های سامسونگ امنیت بسیار پایینی دارند

تیم تحقیقاتی امنیتی Project Zero گوگل، در پستی وبلاگی به آسیب‌پذیری‌های موجود در مودم تراشه‌های اگزینوس سامسونگ اشاره کرد. چهار مورد از ۱۸ مشکل امنیتی گزارش‌شده درمورد این سیستم-روی-چیپ، بسیار مهم هستند به‌طوری که شخص مهاجم می‌تواند با استفاده از آن‌ها و فقط با شماره تلفن قربانی خود، به گوشی او دسترسی داشته باشد.

محققان امنیتی معمولاً آسیب‌پذیری‌ها را پس‌از برطرف کردن آن‌ها فاش می‌کنند. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد سامسونگ در این مورد کمی تأخیر دارد. مدی استون محقق Project Zero در توییتی اعلام کرد ۹۰ روز پس‌از شناسایی آسیب‌پذیری، کاربران هنوز وصله‌ی نرم‌افزاری رفع این مشکل را دریافت نکرده‌اند.

براساس اعلام محققان، اگر هکرها از تراشه‌های درمعرض خطر اگزینوس سوءاستفاده کنند، دستگاه‌های زیر درمعرض خطر آسیب‌پذیری دسترسی راه‌دور قرار دارند:

  • گلکسی A12، گلکسی A13، گلکسی A21، گلکسی A33، گلکسی A53، گلکسی A71، گلکسی M13، گلکسی M33، گلکسی S22 و گلکسی A04 سامسونگ.
  • گوشی‌های سیر ویوو X60، X70، S6، S15، S16 و X30.
  • سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷.
  • همه‌ی محصولات پوشیدنی با تراشه‌ی اگزینوس W920.
  • همه‌ی خودروهای مجهز به تراشه‌ی اگزینوس Auto T5123.

به گزارش Androidauthority، گوگل مشکل امنیتی تراشه‌های اگزینوس را در به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس برای سری پیکسل ۷ برطرف کرد. به‌هرحال، آپدیت مذکور هنوز برای سری پیکسل ۶ دردسترس نیست.

Project Zero در گزارش خود خاطرنشان کرد مهاجمان می‌توانند با تحقیق و توسعه‌ی اضافه، به‌سرعت یک اکسپلویت عملیاتی برای دستگاه‌های آسیب‌دیده ایجاد کنند که امکان دسترسی راه‌دور نامحسوس به دستگاه هدف را دراختیار آن‌ها قرار دهد.

گوگل پیشنهاد می‌کند تا زمان انتشار وصله‌ی امنیتی، تماس وای‌فای و VoLTE را روی گوشی هوشمند خود خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ضعف امنیتی گوشی‌های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =