بازاریابی محتوا

استارت آپ ها! بلاگ نویسی را جدی بگیرید

بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین فنون فضای دیجیتال است. بلاگ نویسی، به عنوان اصلی ترین رکن بازاریابی محتوا، نقش مهمی در کمک به فروش بیشتر خدمات و محصولات کسب وکارها دارد. براساس آماری که دمندمتریک منتشر کرده، ۷۰ درصد مردم ترجیح می دهند درباره شرکت ها در مقاله ها بخوانند تا نام آن ها را در آگهی ها ببینند. علاوه بر این، کسب وکارهایی که بلاگ نویسی را جدی گرفتند، ۵۵ درصد بازدید بیشتری در وب سایت های خود نسبت به دیگر کسب وکارها ثبت کرده اند.

برای استارت آپ ها، بلاگ از نان شب واجب تر است. اما بسیاری از بنیانگذاران استارت آپ ها بلاگ نویسی را لوکس می دانند. آن ها فکر می کنند این کاری است که باید در وقت مناسب انجام شود. پس از اینکه آن ها به مرحله ای مشخص از کسب وکار رسیدند و می توانند منابع زیادی را برای تولید محتوایی با کیفیت بالا صرف کنند. اما سوال این است: چطور می خواهید بدون اهرم کردن بعضی از فنون بازاریابی که به شما کمک می کند به مخاطب مورد نظر دست پیدا کنید، به نقطه ای که باید وبلاگ نویسی را شروع کنید برسید؟  eu-startup در مطلبی به این موضوع پرداخته است که خلاصه ای از آن را می خوانید.

بازاریابی محتوا

*ارزان و به صرفه

تخصیص بودجه از چالش های استارت آپ هاست، به ویژه در مراحل نخست کار. می دانید که محصول شما، حتی محصول عالی شما، بدون انجام بعضی خرج ها فروش نمی رود اما محدودیت منابع اغلب شما را از انجام بسیاری از کارها که به نفع فروش است، باز می دارد. خوشبختانه، بلاگ نویسی یکی از روش های ارزان در بازریابی است اما یکی از مهم ترین و پرمنفعت ترین استراتژی هاست. یک پیوند موثر و یک بلاگ خوب در پیوند با شبکه های اجتماعی، و دیگر پتلفرم های پرظرفیت رایگان در طولانی مدت ده ها فرصت برای کسب وکار شما می آفریند. بلاگ نویسی با کمترین هزینه برای تبلیغات، بیشترین رشد را برای کسب وکار شما به ارمغان می آورد.

بازاریابی محتوا

*جدی گرفتن موتورهای جست وجو

از آنجایی که موتورهای جست وجو  نقشی محوری در بهبود بازدیدهای وب سایت شما دارند، بلاگ نویسی بدون تردید باید نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما ایفا کند. بلاگ را با محتوای مناسب برای موتور های جست وجو بهبود دهید، از لینک های مرتبط با مقاله هایتان استفاده کنید تا در جست وجوی گوگل و دیگر موتورهای جست وجو در رتبه خوبی قرار بگیرید. علاوه بر این، با درک آنچه مخاطبان شما در اینترنت جست وجو می کنند، می توانید هدف محتوایی تعیین کنید تا رتبه شما در موتور های جست وجو بیشتر شود و ظرفیت های جذب مشتری درکسب وکار شما افزایش پیدا کند.

بازاریابی محتوا

*تقویت نام تجاری

یکی از مهم ترین منافع داشتن بلاگ این است که می توانید خود را  به عنوان یک صدای موثر و قابل اعتماد از طریق تولید محتوا به دیگران معرفی کنید. مشتریان به رهبران اعتماد می کنند و ترجیح می دهند از آن ها چیزی بخرند. به ویژه اگر شما دانش خود که به حل مشکلات آن ها کمک می کند، در اختیارشان بگذارید. برای معرفی خود به عنوان یک رهبر قدرتمند باید درباره داستان برندی که آن را ساخته اید بنویسید، صدای برند خود باشید و به طور مداوم ا ز ارزش های برند خود بگویید. اما این کافی نیست. برای رسیدن به اقتداری که از آن می گوییم، باید به کیفیت بالا و محتوای با ارزش و مرتبط هم فکر کنید. محتوایی که به خوانندگان آموزش می دهد و پاسخگوی پرسش های آنان است.

*اطلاع رسانی و آموزش مخاطبان

مطالب بلاگ شما می تواند به عنوان یک ابزار اصلی برای اطلاع رسانی به مخاطبان، درباره هر نوع بروزرسانی در کسب وکار عمل کند. همانطور که درباره محصول، راه حلی که ارائه می کند و چگونگی استفاده از آن به آن ها آموزش می دهد. بلاگ نویسی یک راه عالی برای نشان دهید چه چیزی پیشنهاد می کنید و راه حل شما چیست؟ علاوه بر این، شما می تواند از وبلاگ برای معرفی، انتشار اخبار  مربوط به دستاوردها، جذب سرمایه، راه اندازی بخش ها یا محصولات تازه و برنامه ها استفاده کنید.

*مخاطبان را بشناسید و بازخوردهایشان را دریافت کنید

ایجاد تنظیمات سریع، بهبود تجربه کاربران، تغییر مسیر و بقیه چیزها. این کلمه ها در چشم انداز همه استارت آپ ها به یک علت وجود دارد. برای اینکه یک استارت آپ در هر مرحله از چرخه رشد خود شکوفا  شود، با مشتریان رابطه بهتری پیدا کند و استراتژی های خود را براساس بازخوردهای مشتریان بهتر کند. بلاگ، درواقع فرصتی بی نظیر برای درک خواسته ها و دریافت بازخورد مشتریان است. هم چنین می توانید به مطالب بلاگ پیمایش یا نظرسنجی اضافه کنید و پاسخ های مرتبط با نیازهای کاربران محصول یا مخاطبان عادی بلاگ را دریافت کنید. بخش کامنت یکی از بهترین راه ها  برای دریافت نظرهای مخاطبان است. می توانید در فروم ها، گروه های شبکه های اجتماعی و دیگر اجتماعات مرتبط هم شرکت کنید، نظرها و ایده های مخاطبان دریافت کنید. نظرهایی که در انجام حرکت بعدی به شما کمک می کند.

بازاریابی محتوا

*خود را به چشم سرمایه گذاران بیاورید

اگر دنبال سرمایه برای استارت آپ خود می گردید، توسعه استراتژی بلندمدت و شروع ارتباط با سرمایه گذاران پیش از زمان ارائه پیشنهاد ضروری است. درحالیکه دسترسی مستقیم گزینه همیشگی است، یک بلاگ موفق شانس شما برای به چشم آمدن کسب وکارتان  بیشتر می کند. سرمایه گذاران به طور فعالانه  داستان کسب وکارهای برجسته را دنبال می کنند. بنابراین تولید محتوای ارزشمند در بلاگ می تواند نخستین جرقه های علاقه آن ها به استارت آپ شما را روشن کند.

بازاریابی محتوا

*پایگاه اشتراک ایمیل بسازید

بازاریابی ایمیلی یکی از بخش های مهم از  استراتژی های بازاریابی است، صرفه نظر از اینکه استارت آپ شما در چه صنعت و چه مرحله ای است. ساخت یک فهرست ایمیل اثرگذار اغلب به چشم یک ماموریت ناممکن دیده می شود. اما باید با در نظر گرفتن یک استراژی خوب، پایگاه ایمیل مشترکان را فعال کنید. تولید محتوا در بلاگ باعث می شود مخاطبان شما را بخوانند و در پایگاه ایمیل مشترکان، ایمیل خود را ثبت کنند.

مجله اینترنتی توزلو

مجله اینترنتی تکنولوژی

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =