بازار داغ آیفون‌های فیک 8 میلیونی همزمان با افزایش قیمت موبایل!

بازار داغ آیفون‌های فیک ۸ میلیونی همزمان با افزایش قیمت موبایل!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

آیفون‌های فیک ۸ میلیونی در بازار ایران در حال معامله هستند آن هم در شرایط ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون ۱۴ گرانقیمت!

بازار خرید و فروش آیفون‌های فیک ۸ میلیونی باتوجه‌به افزایش قیمت موبایل در بازار، به شدت رونق گرفته است. گوشی‌های آیفون اصل در بازار موبایل ایران قیمت‌های بسیار سرسام‌آوری دارند تا جایی‌که بعضی از مدل‌های آن تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و آرزوی داشتن یک گوشی لوکس گران‌قیمت را به دل خیلی‌ها می‌گذارد.

اما این روزها در ایران می‌توان به‌راحتی صاحب گوشی آیفون فیک ۸ میلیون تومانی شد. آن‌ هم آیفون‌هایی که فقط از لحاظ ظاهری به آیفون‌های اصلی اپل شباهت دارد و در سایر بخش‌ها زمین تا آسمان با نسخه اصل فاصله دارد. این گوشی‌ها گرچه که تجربه کاربری آیفون اصلی را نمی‌دهند اما می‌توانید با خرید یکی از آنها خودنمایی کنید.

بیشتر بخوانید: کپی چینی آیفون ۱۴ پرو با قیمت ۵ میلیون تومانی عرضه شد!

بازار داغ آیفون‌های فیک ۸ میلیونی

با افزایش شدید قیمت گوشی آیفون در بازار، بازار خرید و فروش گوشی‌های آیفون کپی داغ شده است، اما مشخص نیست که این گوشی‌های فیک چگونه رجیستری می‌شوند.

گوشی‌های آیفون در بازار ایران همواره به عنوان گران‌ترین محصولات دسته موبایل شناخته می‌شوند. در عین حال این گوشی‌ها از محبوبیت بالایی هم برخوردارند و افراد زیادی به دنبال در دست گرفتن محصولات اپل هستند. اما افزایش نرخ این گوشی‌ها به واسطه جهش قیمت دلار، بازار خرید آیفون تقلبی در ایران را داغ کرده است.

در حال حاضر گوشی آیفون ۱۳ پرومکس در بازار ایران با قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان در حال فروش است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت بالای این گوشی‌ها منجر به بازار داغ خرید و فروش گوشی‌های آیفون فیک شده است.

شباهت بسیار زیاد این گوشی‌ها به نسخه اصل باعث شده است تا تمایل به خرید گوشی آیفون فیک در بین نوجوانان و جوانانی که توانایی خرید اصل این گوشی‌ها را ندارند، زیاد باشد.

اغلب این گوشی‌های کپی، ساخت کشور تایلند، چین، فلیپین هستند، اما نحوه ورود آن به کشور مشخص نیست. از آنجایی که واردات این گوشی‌ها به صورت مسافری به صرفه نیست به نظر می‌رسد که اغلب این گوشی‌ها به شکل انبوه به کشور قاچاق می‌شوند.

در حال حاضر اگر سری به بازار موبایل در تهران بزنید، افراد بسیاری زیادی به صورت دست‌فروش اقدام به فروش این گوشی‌ها می‌کنند. بسیاری از این گوشی‌ها با بدنه نسخه اصلی تفاوت زیادی ندارند؛ به غیر از آن کافی است در اینترنت جستجو کنید «قیمت آیفون کپی».

همچنین در حال حاضر سایت‌های فروشگاهی بسیاری زیادی در حال فروش گوشی‌های آیفون کپی یا همان فیک هستند که قیمت آن حدود یک پنجم قیمت گوشی‎‌‌های اصل آن است.

در اغلب این سایت‌ها عنوان شده است که نوع بدنه این گوشی‌های آیفون کپی با اصل گوشی هیچ تفاوتی ندارد. برای مثال یک سایت فروشگاهی که اقدام به فروش «گوشی طرح آیفون ۱۴ پرومکس فول کپی» کرده است در توضیح این اقدام خود نوشته است:

استفاده از گوشی آیفون ۱۴ پرومکس فول کپی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین مزیت‌‎های استفاده از این گوشی این است که این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی آیفون ۱۴ پرومکس دارد و به همین علت تمامی افرادی که در کنار شما هستند گمان می‌کنند که شما از گوشی آیفون ۱۴ پرومکس اصل استفاده می کنید.

این در حالی است که از ابتدای مهرماه سال جاری گوشی آیفون ۱۴ در بازارهای جهانی موجود بود؛ در واقع بیش از سه ماه است که از ورود این گوشی به بازار ایران می‌گذرد، اما همچنان تصمیمی درباره رجیستری و ثبت سفارش آن اتخاذ نشده است. قیمت کپی این گوشی در حال حاضر بین هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

بازار داغ آیفون‌های فیک 8 میلیونی

البته در حال حاضر تبلیغات گوشی‌های کپی آیفون محدود به سایت‌های فروشگاهی نشده است و بسیاری از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نیز با تبلیغات گسترده در حال فروش این گوشی‌ها هستند.

افرادی که اقدام به خرید این گوشی‌ها با یک پنجم قیمت کمتر از نسخه اصلی آن می‌کنند به صراحت می‌دانند که این گوشی‌ها به اصطلاح فیک است، اما موضوع حائز اهمیت نحوه واردات این گوشی و پس از آن چگونگی رجیستری آن است که باید مسئولان مربوط به آن پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خرید و فروش آیفون‌های فیک ۸ میلیونی چیست؟ آیا شما یک آیفون فیک خریده‌اید؟ نظرتان درباره این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =