باستان‌شناسان پرتره‌های تمام رنگی از مومیایی ها کشف کردند + عکس

باستان‌شناسان پرتره‌های تمام رنگی از مومیایی ها کشف کردند + عکس

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

دولت مصر اعلام کرد که باستان‌شناسان مصری پرتره‌های تمام‌رنگی از مومیایی ها را کشف کرده‌اند که اولین نمونه‌هایی محسوب می‌شوند که در بیش از یک قرن گذشته پیدا شده‌اند.

محققان دو پرتره کامل از مومیایی‌های مصری و تکه‌هایی از نمونه‌های دیگر را در سایت حفاری Gerza در شهر فیوم، مصر پیدا کرده‌اند. این آثار هنری، اولین نمونه‌ها در نوع خود هستند که در ۱۱۵ سال گذشته کشف شده‌اند.

این یافته‌ها از یک محل حفاری واقع‌شده در میان ویرانه‌های شهر باستانی فیلادلفیا پیدا شده است که به گفته مؤسسه باستان‌شناسی اتریش، در شمال شرقی شهر فیوم، تقریباً ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی قاهره امروزی قرار دارد.

به گزارش آرت‌نت نیوز، «فلیندرز پتری»، باستان‌شناس انگلیسی آخرین کسی بود که آثار هنری مشابهی را با کشف ۱۴۶ پرتره مومیایی در یک گورستان رومی متعلق به سال ۱۹۱۱ پیدا کرد.

به گفته دولت مصر، این یافته‌ها اطلاعات شگفت‌انگیزی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و مذهبی مردمی که حدود ۲۰۰۰ سال پیش در فیلادلفیا زندگی می‌کردند، ارائه می‌کند. این شهرک به مدت ۶۰۰ سال محل سکونت یونانی‌ها و مصری‌ها بوده است.

سایر آثار کشف‌شده در کنار مومیایی‌ها

تیمی که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در حال تحقیق روی محوطه سایت باستان‌شناسی Gerza بوده است، همچنین یک ساختمان تشییع جنازه، سوابقی نوشته‌شده روی پاپیروس و سفال‌ها و نیز تابوت‌های مربوط به دوره بطلمیوسی را نیز کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها به ۳۰۵ قبل از میلاد تا ۳۰ قبل از میلاد برمی‌گردد.

خدای باستانی

علاوه بر این یافته‌ها، باستان‌شناسان مجسمه سفالی کمیاب الهه «ایسیس آفرودیت» (Isis Aphrodite) را در داخل یک تابوت چوبی نیز کشف کرده‌اند.

طبق بیانیه‌ای که توسط دولت مصر منتشر شده است، بطلمیوس دوم فیلادلفوس، دومین فرعون دوران بطلمیوسی مصر از ۲۴۶ تا ۳۰۹ پیش از میلاد، فیلادلفیا را به‌عنوان یک روستای کشاورزی با هدف تأمین منابع غذایی بیشتر برای امپراتوری خود تأسیس کرده بود.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 20 =