برای دادن آلبالو به چه مقدار آب نیاز داریم؟

آلبالو معمولاً در هر برنامه حدود یک گالن آب نیاز دارد، با گیاهان گلدانی، ممکن است بخواهید آنها را عمیقاً آبیاری کنید تا زمانی که ببینید که آب در ته گلدان چکه می کند. سپس قبل از آبیاری مجدد، صبر کنید تا خاک خشک شود. می توانید از ماشین حساب آب یا رطوبت سنج برای تعیین مقداری که در یک هفته به گیاه خود داده اید استفاده کنید. به خصوص در دوره گلدهی مقدار زیادی آب بدهید، اما اجازه دهید رطوبت بعد از آن تبخیر شود تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. لیست قیمت میوه و تره بار امروز تهران قیمت آلبالو را با نرخ بسیار ارزانی اعلام کرده است.

اگر آلبالو در فضای باز و با بارندگی کافی کاشته شود، ممکن است نیازی به آبیاری اضافی نداشته باشد. هنگامی که آلبالو جوان است یا تازه کاشته می شود، مطمئن شوید که ۱-۲ اینچ در هفته باران می بارد. از آنجایی که آلبالو به رشد خود ادامه می دهد، می تواند به طور کامل با بارندگی زنده بماند. فقط زمانی که هوا خیلی گرم است یا زمانی که به مدت ۲ تا ۳ هفته اصلاً بارندگی وجود ندارد، در نظر بگیرید که آلبالو را در لحظه خنک‌تر روز آبیاری کامل کنید تا از آسیب گرمای زیاد گیاه جلوگیری شود. آبیاری اضافی در طول دوره های خشک مداوم مورد نیاز خواهد بود.

شیوه ی کوددهی به آلبالو

همیشه دستورالعمل های مربوط به نوع خاصی از کود را دنبال کنید و در مورد نحوه استفاده از آن برای آلبالویی که در حال رشد هستید تحقیق کنید. مهم است که آلبالو خود را بیش از حد کود ندهید ، بنابراین تعیین مقدار صحیح استفاده از آن بسیار مهم است، به خصوص برای درختان میوه. جالب است بدانید لیست قیمت آلبالو ۱۴۰۱ به دلیل کمبود کود مناسب با رشد مواجه شده است.

قاعده معمول این است که از سن درخت (در صورت مشخص بودن) یا قطر تنه استفاده کنید تا بفهمید چه مقدار کود باید مصرف شود. یک دهم پوند کود در سال یا هر اینچ از تنه را با حداکثر یک پوند تخمین بزنید. توجه داشته باشید که آلبالو را در چند سال اول نباید کود داد.

کودهای گرانول و کودهای آلی مانند کنجاله خون با پاشیدن این ماده در اطراف پایه درخت تا خط قطره (فضای زیر دورترین شاخه ها) استفاده می شوند اما اجازه نمی دهند کود با تنه تماس پیدا کند. با گذشت زمان، گرانول ها شکسته می شوند و در خاک فیلتر می شوند تا جذب ریشه شوند. پس از کوددهی، یک لایه کمپوست به عمق یک اینچ در اطراف پایه درخت پخش کنید و به طور کامل آب دهید.

زمان مناسب هرس کردن آلبالو

آلبالو را باید در اواخر زمستان هرس کرد که هنوز هیچ نشانه ای از رشد جدید دیده نمی شود. در این مدت آلبالو خوابیده است و بنابراین می تواند بدون رشد اضافی برای نگهداری بهتر خود را حفظ کند. زمان هرس گیلاس و آلبالو تقریبا مشابه می باشد و به همین دلیل لیست قیمت گیلاس ۱۴۰۱ با آلبالو تقریبا مشابه می باشد.

در این مدت، می توانید شاخه هایی را که دست و پا گیر هستند، جدا کنید. در طول ماه‌های تابستان، زمانی که شاخه‌های جدید رشد می‌کنند از هر طرف جوانه می‌زنند، تعداد زیادی از شاخه‌های سبز باید کوتاه شوند. در حالی که برخی از آنها ممکن است مفید باشند، اکثر شاخه های ضعیف و نازک که قبل از فصل باردهی بیرون می آیند باید قطع شوند تا میوه بهتری در شاخه های مستقر تولید کنند.

آلبالو ژولیده و وحشی به سختی میوه می دهد و دلیل خوبی هم دارد. وقتی آلبالو هرس نمی شود، مشکلاتی مانند نور خورشید، توزیع وزن و حتی قارچ و سایر آفات را درگیر می کند. هرس کمک زیادی به رفع این مشکلات می کند و همچنین زیبایی شناختی خود درختان را فراهم می کند. هرس نیز یک ضرورت اساسی برای رشد عمومی آلبالو است.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =