C:\Users\Fateme\Desktop\healthy-hair-1611358339.jpg

بسیاری از افراد رویای داشتن مو‌هایی سالم و زیبا را در سر می‌‎پرورانند؛ اما در واقعیت با مشکلاتی مانند ریزش مو، موخوره، وزی مو و… دست‌به‌گریبان می‌‎شوند.

در این مواقع اولین چاره‎ای که به ذهن خطور می‌‎کند جست‎وجوی روش ‎‌های داشتن مو‌های زیبا در اینترنت است. اما اکثر روش‎‌های اینترنتی ناکارآمد هستند و به‌صورت کلی بیان شده‌اند.

در واقع ژنتیک و سبک زندگی افراد تأثیر مستقیمی در سلامت مو‌هایشان دارد، به همین علت بهتر است ابتدا نوع مو‌های خود را تعیین کرده و سپس به دنبال روش‎‌های مراقبت از آن بروید.

در ادامه راز داشتن مو‌های سالم و زیبا را برای انواع مو بررسی کرده و به شرح مهم‎ترین نکات در این‌ رابطه می‌‎پردازیم؛ بنابراین اگر از مشکلات مربوط به مو رنج می‌‎برید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راز داشتن مو‌های زیبا و پرپشت چیست؟

به نظرتان راز داشتن مو‌های زیبا و پرپشت چیست؟ آیا معجونی سحرآمیز وجود دارد که بتوان با نوشیدن آن زیبایی و سلامت مو‌های خود را تضمین کرد؟ متأسفانه سحر و جادو فقط در داستان‎‌ها اتفاق می‌‎افتد، اما با استفاده مداوم از راهکار‌هایی ساده و درعین‌حال کارآمد می‌‎توان سلامت مو‌های خود را تضمین کرد.

اولین راهکار انتخاب یک روتین موی مناسب است که برای این کار باید نوع مو‌هایتان را تعیین کنید. شما می‌توانید با مراجعه به پزشک یا مطالعه مقالات مرتبط در اینترنت نوع موهایتان را بشناسید.

پس از تعیین جنس مو می‌‎توانید محصولات مراقبتی مناسب موی خود را انتخاب کرده و به‌صورت مداوم مورد استفاده قرار دهید.

محصولات مراقبت از مو شامل لوسیون موی سر ، اسپری مو، سرم و روغن مو، ماسک مو، تونیک مو و… هستند که برای مو‌های خشک، معمولی و چرب تولید می‌‎شوند.

در کنار این محصولات روش‎‌های کم‎هزینه‎ای برای مراقبت از مو‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‎‌ها می‌‎پردازیم. اما پیش از آن بهتر است روتین موی پیش از حمام، داخل حمام و پس از حمام را برای مو‌های خشک، معمولی و چرب بررسی کنیم.

روتین موی پیش از حمام

افرادی که دارای مو‌های آسیب‎دیده هستند و از مشکلاتی مانند پسوریازیس یا خشکی کف سر، ریزش موی شدید و… رنج می‌‎برند، بهتر است روتین موی پیش از حمام را انجام دهند.

این افراد می‌‎توانند یک ساعت پیش از حمام، مو‌های خود را با روغن مناسب ماساژ داده یا از ماسک‎‌های خانگی استفاده کنند. برای مثال ترکیب روغن نارگیل و ژل آلوورا برای تغذیه مو‌های آسیب‌دیده بسیار مناسب است.

نکته: این ماسک خانگی به افرادی که مو‌هایی صاف یا مجعد دارند، توصیه می‌شود و افرادی که دارای موی فر هستند بهتر است به‌هیچ‌عنوان از روغن نارگیل استفاده نکنند.

پس از آغشته کردن تمام مو به روغن یا ماسک مناسب، با استفاده از کلاه رنگ مو‌هایتان را بپوشانید. سپس ۴۵ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید و با گذشت این مدت‎زمان مو‌هایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

C:\Users\Fateme\Desktop\Hair-Tips-For-Men-1.jpg

روتین موی داخل حمام

از مهم‎ترین راه ‌های داشتن مو‌های زیبا می‌‎توان به انتخاب روتین موی مناسب داخل حمام اشاره کرد. روتین موی داخل حمام شامل شامپوی مناسب، ماسک مو و نرم‎کننده است که لازم است این محصولات را متناسب با جنس مو‌هایتان انتخاب کنید.

نرم‌کننده و ماسک مو

اکثر نرم‎کننده‌ها تنها یک وظیفه بر عهده دارند که همان نرم کردن تار مو‌هایتان است؛ بنابراین توصیه می‌‎کنیم نرم‎کننده مو را با ماسک مناسب جایگزین کنید؛ چراکه ماسک مو علاوه بر نرم کردن تار مو‌هایتان، باعث تغذیه و رطوبت‎رسانی آن‌ها نیز می‌‎شود.

استفاده از ماسک موی داخل حمام، یک یا دو بار در هفته توصیه می‌‎شود.

نحوه انتخاب شامپوی مناسب

انتخاب شامپوی مناسب نقش مهمی در سلامت موهایتان دارد؛ اما تنوع شامپو‌های موجود در بازار به‌قدری زیاد است که انتخاب را مشکل می‌‎کند. بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا جنس مو‌هایتان را مشخص کرده و مشکلات آن‎‌ها را در نظر بگیرید. سپس شامپوی مناسبی را انتخاب و از آن استفاده کنید.

برای مثال فردی که از مشکلاتی مانند خارش و خشکی کف سر رنج می‌‎برد، بهتر است به دنبال محصولی مناسب پوست خشک و حساس باشد. همچنین فردی که مو‌های خود را کراتینه یا دکلره کرده به شامپویی حاوی مواد مغذی نیاز خواهد داشت.

علاوه بر انتخاب شامپوی مناسب دفعات شست‎وشوی مو‌ها نیز دارای اهمیت است و بهتر است مو‌های خشک را دو بار در هفته و مو‌های چرب را یک‎ روز در میان شست‎وشو دهید.

روتین موی پس از حمام

یکی از ساده‎ترین راه های داشتن موهای زیبا که کم‎تر کسی به آن توجه دارد، عدم استفاده از لوازم حرارتی مو مانند سشوار، برس حرارتی، اتو مو و… است. بنابراین توصیه می‌‎کنیم از این محصولات برای خشک‌کردن مو‌هایتان استفاده نکنید.

در واقع بهتر است اجازه دهید مو‌هایتان به‌صورت طبیعی خشک شوند. همچنین از حوله‎‌هایی با الیاف میکروفایبر استفاده کنید و مو‌هایتان را برای چند دقیقه و به آرامی درون حوله بپیچید.

سرم و کرم مو

راز داشتن مو‌های زیبا و پرپشت در جلوگیری از ایجاد موخوره و وز شدن مو‌ها خلاصه می‌شود. وز شدن مو‌ها یکی از مشکلاتی است که اکثر ما با آن دست به گریبانیم؛ اما راهکار ساده‎ای برای رفع این مشکل وجود دارد.

دلیل اصلی وز شدن مو‌ها، خشکی ساقه مو است؛ بنابراین با رطوبت‌رسانی به مو‌ها می‌‎توان از وز شدن آن‎‌ها جلوگیری کرد. برای رطوبت‎رسانی به ساقه مو می‌‎توان از سرم یا کرم مخصوص استفاده کرد.

هنگامی که مو‌هایتان آبگیری شده و نم‎دار است، میزان مناسبی از سرم یا کرم مو را به ساقه مو‌ها بزنید و اجازه دهید تا سرم جذب شود. به این صورت وز مو‌ها به ‌مرور بهبود پیدا می‌‎کند و دیگر خبری از موخوره نیز نخواهد بود.

برای داشتن مو‌ های زیبا چه باید کرد؟

همان‌طور که گفتیم از بهترین روش های داشتن موهای زیبا انتخاب روتین مناسب مو است؛ اما با رعایت برخی نکات می‌‎توان سلامت مو‌های خود را تضمین کرد.

استفاده از روبالشی ساتن

استفاده از روبالشی ساتن باعث می‌‎شود تا از چین‌وچروک پوست و وز شدن مو‌ها جلوگیری به عمل آید. در واقع پارچه ساتن رطوبت مو‌ها را جذب نمی‌‎کند و به همین دلیل از خشکی مو، وز شدن مو و ایجاد موخوره جلوگیری می‌‎کند.

نوک‎گیری مو‌ها

برای جلوگیری از ایجاد موخوره، بهتر است هر ماه مو‌های خود را نوک‌گیری کنید. همچنین اگر ساقه‎‌های مو‌هایتان بر اثر رنگ کردن یا استفاده از لوازم حرارتی مو دچار سوختگی شده، حتما مو‌هایتان را از قسمت آسیب‎دیده کوتاه کنید.

ماساژ کف سر

ماساژ کف سر باعث می‌شود تا خون به‎راحتی در این قسمت جریان پیدا کرده و اکسیژن‌رسانی به پیاز مو بیشتر شود. به این صورت پیاز مو تقویت شده و از ریزش مو جلوگیری به عمل می‌‎آید. برای ماساژ کف سر می‌‎توانید از شانه مخصوص استفاده کرده یا با استفاده از انگشتانتان کف سر را با استفاده از حرکات دایره‎ای ماساژ دهید.

معرفی بهترین سایت لوازم آرایشی ایران

افزایش میزان تورم در کشور باعث شده تا قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی چندین برابر شود. در این شرایط اکثر افراد به دنبال فروشگاهی معتبر هستند که محصولات مراقبت پوست و مو را با تخفیف‌های شگفت‌انگیز به فروش برساند.

C:\Users\Fateme\Desktop\healthy-hair.jpg

به همین دلیل در میان وب‌سایت‎‌های مختلف جست‎وجو کردیم و متوجه شدیم تنها سایت لوازم آرایشی همواره تخفیف کشور، وب‎سایت الانزا است.

با ورود به وب‌سایت الانزا می‌‎توانید انواع محصولات مراقبت پوست و مو را از برند‌های پرطرفدار مانند لافارر، دیپ سنس، وارمی، مورینگا، دافی و… سفارش داده و در کوتاه‎ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

الانزا برای جلب رضایت مشتریان گران‌قدر خود تخفیف‌های شگفت‎انگیزی را روی اکثر محصولات موجود فعال کرده که علاوه بر آن، امکان خرید قسطی و دریافت کد تخفیف برای اولین خرید نیز فراهم است.

بنابراین پیشنهاد می‌‎دهیم تا محصولات مراقبت از مو موردنیاز خود را از سایت الانزا خریداری کرده و سلامت و زیبایی را به مو‌هایتان هدیه دهید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *