بررسی وان پلاس 10 پرو (OnePlus 10 Pro) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی وان پلاس ۱۰ پرو (OnePlus 10 Pro) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

گوشی وان پلاس ۱۰ پرو در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر مایل هستید در مورد مشخصات OnePlus 10 Pro بیشتر بدانید با بررسی مشخصات فنی گوشی OnePlus 10 پرو با تکراتو همراه باشید.

OnePlus 10 Pro پس از مدت‌ها انتظار طولانی، رسما در چین رونمایی شد. این گوشی، نسل جدیدی از گوشی پرچمدار وان پلاس ۹ پرو است که سال گذشته معرفی شده بودند. وان پلاس ۱۰ پرو نسبت به گوشی نسل قبلی خود، از لحاظ سخت‌افزاری و ظاهری بهینه‌سازی شده و پتانسیل بالایی برای رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند را دارد.

پیش‌تر رندرها و تصاویر وان پلاس ۱۰ پرو منتشر شده بود. براساس آخرین اطلاعاتی که در مورد این گوشی فاش شده بود، وان پلاس ۱۰ پرو دارای یک صفحه نمایش منحنی ۶.۷ اینچی امولد است و وضوح +QHD ارائه می‌کند. همچنین این نمایشگر این گوشی هوشمند، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

بررسی وان پلاس ۱۰ پرو (OnePlus 10 Pro)

*در ادامه OnePlus 10 Pro به عنوان بهترین گوشی وان پلاس و پرچمدار کنونی به صورت کامل معرفی شده است. مشخصات OnePlus 10 Pro نیز موضوع مورد بحث است. همچنین عملکرد دوربین گوشی OnePlus 10 Pro نیز برای علاقه مندان بررسی شده است. با بررسی مشخصات فنی گوشی OnePlus 10 پرو در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت وان پلاس ۱۰ پرو

این پرچمدار پرقدرت به تراشه‌ای فوق‌العاده و جدید مجهز است، نمایشگری کم‌نظیر دارد و با سرعتی فوق‌العاده شارژ می‌شود. عملا گوشی وان پلاس ۱۰ پرو مشخصات رده‌بالا و فوق‌العاده‌ای دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی که به گوشی‌‌های پرچمدار علاقه‌مند هستند، تبدیل کرده است.

 

این پرچمدار جدید جنسی از ترکیب شیشه و آلومینیوم دارد و از نظر ظاهری لوکس و زیبا به نظر می‌رسد. با توجه به نمایشگر و باتری بزرگ، به نظر نمی‌رسد چندان گوشی سبک و خوش دستی باشد.

در وان پلاس ۱۰پرو خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست که برای علاقه‌مندان به موسیقی از اهمیت زیادی برخوردارست، اما اسپیکر استریویی دارد که با توجه به سوابق وان پلاس می‌توان پیش‌بینی کرد صدای خروجی باکیفیتی ارائه خواهد داد.

بررسی صفحه نمایش OnePlus 10 Pro

در این بخش به بررسی صفحه نمایش این گوشی پرقدرت می‌پردازیم. صفحه نمایش یک گوشی یکی از اجزای مهم آن است. ابعاد، میزان روشنایی و ویژگی‌هایی دیگر وجود دارند که بررسی صفحه نمایش گوشی از این نظر بسیار مهم و قابل توجه است.

یکی دیگر از جذاب‌ترین فاکتورهایی که مشخصات OnePlus 10 Pro به چشم می‌خورد، ویژگی‌های صفحه نمایش آن است. وان پلاس ۱۰ پرو یک صفحه نمایش ۶.۷  اینچی از نوع LTPO Fluid2 AMOLED دارد که از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و پیک روشنایی‌ آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

فناوری LTPO استفاده شده برای این گوشی نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. این فناوری به نمایشگر موردنظر اجازه می‌دهد که رفرش ریت بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. همچنین وان‌پلاس برای این گوشی از قابلیت موسوم بهDual Color Calibration  استفاده کرده که به نمایشگر اجازه می‌دهد در سطوح کنتراست بالا و پایین رنگ‌های مختلف را به صورت کالیبره شده نمایش دهد.

این نمایشگر رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۱۶ پیکسلی دارد و عملاً تراکم پیکسلی آن برابر ۵۲۶ پیکسل‌ در ‌هر ‌اینچ است. این پنل توسط کورنینگ گوریلاگلس محافظت می‌شود و از حالت Always-on display پشتیبانی می‌کند.

محافظ گوریلا گلس (Gorilla Glass) این گوشی محصولی از شرکت کورنینگ (Corning) یا همان شرکت آمریکایی (تولید کننده شیشه و سرامیک) است که به عنوان محافظ ضد خش و ضربه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد؛ این پوشش یک لایه محافظتی برای موبایل است که استفاده از آن در وان پلاس ۱۰ پرو سر و صدای زیادی راه انداخته است.

این پوشش از آلومینوسیلیکات قلیایی و طی یک فنآوری خاص ساخته می‌شود و  نازک ، مقاوم و سبک است. متداول‌ترین کاربرد این شیشه استفاده از به عنوان پوشش خارجی نمایشگر‌های لوازم الکترونیکی مانند موبایل، است. برجسته‌ترین ویژگی گوریلا گلس، مقاومت در برابر شکنندگی و خراشیدگی است.

وان پلاس 10 پرو

به طور کلی وان پلاس۱۰پرو از نظر نمایشگر هیچ کم ‌و ‌کسری ندارد و می‌تواند به بهترین شکل محتواهایی با بالاترین کیفیت را نمایش دهد.

بررسی دوربین گوشی OnePlus 10 Pro

وان پلاس ۹ پرو از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد. یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS، یک لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیگسلی، یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت OIS، زوم اپتیکال ۳.۳x و زوم دیجیتال ۳۰x و همچنین لنز ۲ مگاپیکسلی مونوکروم، تنظیمات این دوربین اصلی را تشکیل داده‌اند.

oneplus 10 pro نیز مشخصات دوربین جذابی دارد، ماژول دوربین آن فلش ال ای را در کنار ۳ لنز با مشخصات فوق در خود جای داده است.

وان پلاس 10 پرو

لنز اصلی دوربین گوشی OnePlus 10 Pro ، ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید که از قابلیت‌های Laser AF، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار همه‌جانبه پشتیبانی می‌کند. لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی که زوم ۳.۳ برابری اپتیکال دارد و از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

از نظر ضبط ویدئو هم می‌توان با دوربین گوشی OnePlus 10 Pro فیلم‌هایی با رزولوشن ۸k و ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کرد، اما در صورتی که رزولوشن ویدئو را روی ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم کنید، می‌توانید در هر ثانیه تا ۲۴۰ فریم را نیز به ثبت برسانید.

دوربین سلفی هم یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی واید است که قادر است فیلم‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی را با نرخ فریم برداری ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. همان طور که مشخص است، به نظر می‌رسد مدل جدید وان پلاس دوربین بسیار باکیفیتی داشته باشد که لحظات را به زیبایی ثبت می‌کند، اما برای مشاهده‌ی عکس‌های ثبت شده توسط آن و بررسی آنها باید تا عرضه‌‌ی آن منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:  ارزان ترین گوشی های ۵G دنیا

کمپانی وان پلاس مدعی شده که تمرکز خود بر روی عملکرد دوربین را بیشتر کرده است. اما اینطور که به نظر می‌رسد، OnePlus 10 Pro حداقل از لحاظ لنز تله فوتو توانایی رقابت با پرچمداران دیگر،‌ از جمله گوشی‌هاس سری Galaxy S22 را ندارد.

افشاگر معروف چینی، دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) مدعی شد گوشی One Plus 10 Pro به دوربین زوم پریسکوپی مجهز نمی‌شود و نسل جدید پرچمدار وان پلاس با همان لنز استاندارد زوم اپتیکال ۳.۳x و زوم دیجیتال ۳۰x راه‌اندازی خواهد شد. این افشاگر همچنین اعلام کرد این سنسور،‌ رزولوشن بالایی ندارد و به همین دلیل، قابلیت زوم هیبرید آن چندان چشمگیر و قابل توجه نیست.

وان پلاس 10 پرو

دوربین سلفی در وان پلاس ۱۰ پرو به صورت پانچ روی نمایشگر تعبیه می‌شود. ماژول دوربین اصلی هم مثل گوشی‌های سری Galaxy S21 تا روی فریم گوشی امتداد دارد.

طبق اعلام وان‌پلاس، هر سه دوربین گوشی OnePlus 10 Pro قادر به ثبت عکس‌های دارای رنگ‌های ۱۰ بیتی هستند و به زبان ساده در عکس‌های موردنظر طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها ثبت می‌شود. به لطف قابلیت موسوم به هاسلبلاد پرو، هر سه دوربین می‌توانند عکس‌های ۱۲ بیتی RAW ثبت کنند و همچنین باید به قابلیت RAW+ هم اشاره کنیم که به طور همزمان عکس RAW و JPEG پردازش شده را ثبت می‌کند تا کاربران برای انتخاب عکس‌ها دست بازتری داشته باشند. همچنین قابلیت Movie Mode هم ارائه شده که تنظیم ISO، سرعت شاتر و دیگر تنظیمات حین فیلمبرداری را امکان‌پذیر می‌کند.

آللبوم نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین OnePlus 10 Pro

برای مشاهده در سایز اصلی روی تصاویر کلیک کنید!

بررسی باتری گوشی OnePlus 10 پرو

در ادامه بررسی مشخصات فنی گوشی OnePlus 10 پرو ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. باتری نیز یکی دیگر از اجزای مهم یک گوشی هوشمند است. یک گوشی هوشمند به دلیل اینکه کاربردهایی بسیار دارد و به روش‌های مختلفی مانند، مکالمه، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ظرفیت مناسبی نیز داشته باشد.

وان‌پلاس ۱۰ پرو یک باتری نسبتاً بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و هم‌چنین از فست شارژ ۸۰ واتی و شارژ بیسیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به مشخصات oneplus 10 pro می‌توان گفت که این گوشی از عمر باتری خوبی نیز برخوردار است. با توجه به ظرفیت مناسبی که باتری این گوشی دارد می‌تواند حداقل یک روز کامل شارژ مورد نیز شما را تامین کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ۲۰۲۲

سیستم خنک کننده کارآمدی که برای وان پلاس ۱۰ پرو طراحی شده، در افزایش سرعت شارژ بسیار مفید بوده و به شرکت سازنده این امکان را داده که از فناوری شارژ سریع سیمی ۸۰ وات استفاده کند. پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ وات باعث شده در عرض ۳۲ دقیقه باتری این گوشی به طور کامل شارژ شود.

مشخصات فنی گوشی OnePlus 10 پرو از نظر نرم‌افزاری

OnePlus 10 Pro از جدید‌ترین گوشی‌های این شرکت است و همان طور که انتظار می‌رود از نظر نرم‌افزاری کاملاً به روز است. این مدل با رابط کاربری OxygenOS 12 که بر پایه‌ی اندروید ۱۲ است، به بازار عرضه شده است. این گوشی پیشرفته و قدرتمند می‌تواند تمامی نیازهای شما را از نظر نرم افزاری به خوبی برآورده کند.

وان پلاس 10 پرو

طبق اعلام وان‌پلاس، این گوشی با رابط کاربری ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ راهی بازار چین می‌شود. البته مدیران این شرکت بار دیگر گفته‌اند که در کشورهای دیگر، کاربران این گوشی را با OxygenOS 12 دریافت می‌کنند. البته با توجه به اینکه تفاوت‌های این دو رابط کاربری روزبه‌روز کمتر می‌شود، به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک تفاوت آن‌ها فقط به نام محدود خواهد شد.

وان پلاس وعده سه ارتقای اندروید را برای OnePlus 10 Pro به اضافه یک سال چهارم وصله امنیتی اضافی داده. این بدان معناست که ۱۰ پرو باید تا اندروید ۱۵ را ببیند.

مشخصات OnePlus 10 Pro از نظر سخت‌افزاری

وان پلاس ۱۰ پرو از نظر سخت افزاری بسیر پرقدرت است زیرا اجزای سازنده آن هر کدام منحصربه فرد هستند و به خوبی انتخاب شده‌اند. در گوشی oneplus 10 pro بیش‌ترین عنصری که به چشم نمی‌آید، اما قطعاً در عملکرد آن تأثیر چشمگیری داشته، تراشه‌ی آن است.

در واقع وان پلاس برای این مدل جدیدترین تراشه‌ی شرکت آمریکایی کوالاکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 را در نظر گرفته که ظریف‌ترین تکنولوژی ساخت در حال حاضر را دارد. این تراشه لیتوگرافی ۴ نانومتری دارد که عملاً نشان‌دهنده‌ی سرعت بالا و مصرف بهینه‌ی آن ست.

بیشتر بخوانید:

بعلاوه تراشه‌ی بکار رفته در گوشی وان پلاس ۱۰ پرو توانسته در تست بنچمارک معتبر آنتوتو امتیاز ۹۹۳۸۲۶ را کسب کند و با توجه به این امتیاز می‌توان نتیجه گرفت این گوشی سرعت و قدرت بالایی دارد و می‌‎تواند برای انجام سنگین‌ترین عملیات هم مناسب باشد.

وان پلاس ویژگی جدیدی به نام هایپربوست (Hyperboost) در این گوشی ارائه کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا از حداکثر توان سخت افزاری گوشی برای اجرای بازی‌ها استفاده کند و ابزارهایی برای اورکلاک کردن CPU دارد.

به بیان ساده می‌توان گفت، هایپربوست هر هشت هسته پردازنده را در فرکانس حداکثری آن‌ها قفل می‌کند. اما این ویژگی مطمئناً می‌تواند باعث افزایش دمای گوشی شود و وان پلاس برای جلوگیری از آن، سیستم خنک کننده را نیز بهبود بخشیده است. گفته می‌شود که خنک کننده وان پلاس ۱۰ پرو فضایی در حدود ۵۵ درصد یک کاغذ A4 یا تقریباً ۳۴۰ سانتی متر مربع دارد.

وان پلاس 10 پرو

با توجه به مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو از نظر حافظه‌ی داخلی، این مدل در سه نسخه‌ی ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی وارد بازار شده و از کارت حافظه‌ی خارجی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی نیز پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی مشخصات اسپیکر OnePlus 10 Pro

از دیگر اجزای این گوشی که لازم است مورد بررسی قرار گیرد، اسپیکر است. اسپیکر این گوشی قدرتمند استریویی است که با توجه به سوابق وان پلاس می‌توان پیش‌بینی کرد صدای خروجی باکیفیتی ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۲

بررسی قیمت OnePlus 10 Pro

OnePlus 10 Pro در نسخه‌های مختلفی در بازار چین موجود است. این نسخه‌های مختلف به قرار زیر هستند و با این قیمت‌ها عرضه می‌شود:

  • رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۷۳۷ دلار
  • رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۷۸۵ دلار
  • رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۸۳۲ دلار

وان پلاس ۱۰ پرو در رنگ‌های مشکی و سبز طراحی شده است.

مشخصات کلی OnePlus 10 Pro

  • صفحه نمایش فوق‌العاده با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
  • تراشه‌ی پردازنده‌ی قدرتمند
  • فست شارژ ۸۰ واتی
  • محافظت شده توسط گوریلاگلس
  • دوربین باکیفیت

در این مطلب به بررسی مشخصات OnePlus 10 Pro پرداختیم. این گوشی حرفه‌ای و باکیفیت می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: 

.

نظر شما درباره OnePlus 10 Pro چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =