بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان [آبان 1401]

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان [آبان ۱۴۰۱]

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

اخیراً به دلیل تغییر کردن شرایط اقتصادی و افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در بازار، افراد به دنبال این هستند که گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری پیدا کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا فهرستی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان را تهیه کنیم.

شما می‌توانید فهرست بهترین گوشی های شیائومی تا ۳ میلیون، بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون و ۴ میلیون را نیز بررسی کنید.

سامسونگ یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی است و با تولید گوشی‌های هوشمند در رده‌های مختلف، تلاش می‌کند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

ازآنجاکه گوشی‌های بسیار زیاد و متنوعی با این رنج قیمت در بازار وجود دارند، شاید انتخاب برای بسیاری از افراد سخت باشد. در این مقاله، ما برخی از بهترین گوشی های ۳ میلیون تومانی سامسونگ را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان

به نظر شما برای خرید گوشی مقرون‌به‌صرفه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ همان‌طور که می‌دانید، هر یک از گوشی‌های هوشمند، نمایشگر، دوربین، حافظه داخلی، رم و پردازنده متفاوتی دارند. پس برای خرید گوشی تلفن هوشمند مناسب، باید به تمام این نکات توجه داشت. در این بخش، ما برخی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی A03 Core

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ ( ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۱ گانه (۸) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Unisoc SC9863A (28 نانومتر) همراه با رم ۲ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ که شما می‌توانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه آن را خریداری کنید، گوشی گلکسی A03 Core است. این تلفن همراه که در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ معرفی و ۶ دسامبر همان سال روانه بازار شد، با نمایشگر ۶.۵ اینچی در اختیار شما قرار می‌گیرد. سامسونگ در ساخت این گوشی اقتصادی از نمایشگر مقرون‌به‌صرفه PLS TFT استفاده کرده است که با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل عرضه می‌شود.

ازآنجاکه این گوشی قیمت نسبتاً پایینی دارد، نمی‌توانید از آن انتظار خیلی بالایی داشته باشید و تنها برای کارهای عادی روزمره مناسب است. همچنین، پنل پشتی و فریم این گوشی از جنس پلاستیک است و ممکن است احساس چندان خوبی حین در دست گرفتن آن نداشته باشید.

بااین‌حال، گلکسی A03 Core همچنان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان است که با پردازنده Unisoc SC9863A عرضه می‌شود. به همین دلیل هم برای کارهای روزمره پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

این گوشی فقط یک دوربین دارد و با کیفیت ۸ مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حافظه داخلی گوشی هم ۳۲ گیگابایت است که اگر به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

رم این گوشی هم ۲ گیگابایت است و نمی‌توانید برای کارهای سنگین از آن استفاده کنید. پس بر اساس مطالبی که تاکنون متوجه شدید، گوشی سامسونگ گلکسی A03 Core برای کارهای بسیار عادی مناسب است.

سامسونگ گلکسی A01 Core

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان
بهترین گوشی های ۳ میلیون تومانی سامسونگ
  • نمایشگر: ۵.۳ اینچ ( ۱۴۸۰ در ۷۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۱ گانه (۸) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Mediatek MT6739 (28 نانومتر) همراه با رم ۲/۱ گیگابایت
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان که می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره کاربردی باشد، گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core است. سامسونگ در ساخت این گوشی همراه از نمایشگر اقتصادی PLS TFT استفاده کرده است و صفحه‌نمایش آن را اندازه ۵.۳ اینچ در نظر گرفته است. این نمایشگر تصاویر را با کیفیت ۷۲۰ در ۱۴۸۰ پیکسل به کاربر نشان می‌دهد.

پردازنده سامسونگ گلکسی A01 Core، مدیاتک MT6739WW و پردازنده مرکزی آن هم چهار هسته‌ای است. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم ۱ یا ۲ گیگابایتی خریداری نمایید که هر دو نسخه‌های مذکور، برای کارهای بسیار عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما هستند.

تنها یک دوربین در پشت این گوشی دیده می‌شود که آن هم با سنسور ۸ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی هم ۵ مگاپیکسل است و نمی‌توانید از آن انتظار کیفیت بالایی داشته باشید. با این وجود، باز هم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان به شمار می‌رود.

سامسونگ در ساخت این گوشی از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. به همین دلیل هم نمی‌توانید از آن انتظار داشته باشید که ساعات طولانی و بدون نیاز به شارژ کردن، به‌راحتی کار کند.

این بدان معنی است که احتمالاً در طول یک روز، مجبور شوید دو بار آن را به شارژ بزنید. با وجود تمام این ویژگی‌ها، این مورد یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای ۲ روزمره شما باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A03

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ ( ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۲ گانه (۴۸/۲) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Mediatek MT6739 (28 نانومتر) همراه با رم ۳/۴ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی‌هایی که تا رنج قیمت ۳ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، گوشی سامسونگ گلکسی A03 است. این تلفن همراه نسبت به سایر گوشی‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، قابلیت‌های بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل هم می‌توانید برای خرید آن اطمینان بیشتری داشته باشید.

سامسونگ در ساخت این تلفن همراه مقرون‌به‌صرفه، از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع اقتصادی PLS TFT استفاده کرده است. نمایشگر این تلفن که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان است، با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل به شما این امکان را می‌دهد که با وضوح خوبی به تماشای فیلم بپردازید. ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی A03 به‌اندازه ۱۶۴.۲×۷۵.۹×۹.۱ میلی‌متر است که با وزن ۱۹۶ گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این گوشی هوشمند با دو نسخه رم و سه نسخه حافظه داخلی روانه بازار می‌شود که می‌تواند انتخاب را برای شما راحت‌تر کند. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم ۳ یا ۴ گیگابایتی خریداری کنید. همچنین سامسونگ گلکسی A03 با حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید یکی از سیم‌کارت‌های خود را خارج کرده و به‌جای آن، کارت حافظه قرار دهید.

این دستگاه با دوربین دوگانه با سنسورهای ۴۸ و ۲ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است. سامسونگ برای ساخت این تلفن همراه از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.

این گوشی نسبت به سایر دستگاه‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، حافظه رم بالاتری دارد و به همین دلیل هم برای اجرای انواع بازی‌های ویدئویی و برنامه‌های سنگین‌تر، می‌توانید بیشتر روی این گوشی حساب کنید. البته، با توجه به مشخصات پردازنده ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۱.۶ گیگاهرتز و شش هسته‌ی ۱.۶ گیگاهرتز)، نباید از آن انتظار داشته باشید که بازی‌های بسیار سنگین را اجرا کند و بتوانید برای ساعات طولانی بدون داغ شدن گوشی از آن استفاده کنید. اما باز هم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان محسوب می‌شود.

علاوه‌براین، حافظه داخلی این گوشی هم برخلاف سایر گوشی‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، بیشتر است. به همین دلیل هم می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این گوشی نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، کاملاً مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. پس نگران هزینه آن نباشید و اگر به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که بتوانید کارهای روزمره خود را به‌راحتی با آن انجام دهید، سامسونگ گلکسی A03 می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

گلکسی A03s

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ ( ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۱۳/۲/۲) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: مدیاتک Helio P35 (12 نانومتر) همراه با رم ۳/۴ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گوشی دیگری که در لیست بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان معرفی می‌کنیم، Galaxy A03s است که نسبت به گوشی‌های دیگر این لیست، قیمت بالاتری دارد. نسخه‌های پایه با رم و حافظه پایین‌تر را می‌توان در رنج قیمت ۳,۱۰۰,۰۰۰ خریداری کرد. این موبایل هوشمند از تراشه مدیاتک هلیو P35 بهره می‌برد. پردازنده هشت هشته‌ای این گوشی از چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتز تشکیل شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی که باعث شده آن را در لیست بهترین گوشی های ۳ میلیون تومانی سامسونگ قرار دهیم، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که دوام خوبی دارد و با تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی شارژ می‌شود.

این دستگاه در دو نسخه رم ۳ و ۴ گیگابایتی به همراه حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. اگر به حافظه بیشتر احتیاج دارید، خبر خوب این است که می‌توانید کارت حافظه را در درگاه اختصاصی گوشی نصب کنید و از حافظه بیشتر لذت ببرید.

گلکسی A02

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ ( ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی۲ گانه (۱۳/۲) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: MediaTek MT6739W همراه با رم ۳/۲ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان را نام ببریم باید به گلکسی A02 اشاره کنیم. این محصول دارای تراشه تراشه‌ی مدیاتک MT6739W است که براساس معماری ۲۸ نانومتری تولید شده و یک پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای دارد.

این پردازنده چهار هسته در مشخصات گوشی A02 از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵  گیگاهرتز دارد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی در A02 از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8100 استفاده شده است.

گوشی A02 از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع PLS IPS بهره برده که رزولوشن ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. نمایشگر ۸۱.۹ درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده که میزان قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود. وضوح تصویر آن برای عملکردهای عادی روزانه کاملا مناسب به نظر می‌رسد و حتی می‌توانید با A02 در شبکه‌های اجتماعی به تماشای فیلم و ویدئو بنشینید.

ماژول دوربین سامسونگ A02 از دو لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین A02 سامسونگ از قابلیت فوکوس خودکار و فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردارست. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز با طراحی ناچ استایل در وسط و بالای پنل جلو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

گلکسی M02

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان
بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ ( ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی۲ گانه (۱۳/۲) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • تراشه و رم: MediaTek MT6739W همراه با رم ۳/۲ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی M02 در دل خود تراشه مدیاتک MT6739W را جای داده است. این تراشه براساس لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تولید شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای دارد.

این پردازنده‌ی مرکزی از چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز بهره برده است. برای تجزیه‌ی و تحلیل داده‌های گرافیکی از پردازنده‌ی PowerVR GE8100 استفاده کرده است. این گوشی ارزان قیمت سامسونگ در نسخه‌ی ۳/۳۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که برای افزایش حافظه از کارت حافظه‌ی جانبی microSD پشتیبانی می‌کند.

دوربین یکی از قسمت‌های مهم گوشی به شمار می‌رود که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد . در نگاهی به پنل پشتی متوجه ماژول دوربین دوگانه به چشم می‌خورد که دو لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی را در خود جای داده است ؛ فلش هم در پایین ماژول تعبیه شده است.

دوربین سامسونگ m02 از قابلیت فوکوس خودکار و فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم در یک بریدگی ناچ استایل در میانه‌ی بالای پنل جلو قرار گرفته است.

سؤالات متداول

قیمت گوشی‌ها از کجا استعلام می‌شود؟

محدوده قیمت بر اساس نسخه‌های متفاوت رم و حافظه است و استعلام قیمت گوشی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین، از جمله ترب، ایمالز، ایران موبایل، دیجی‌کالا و … انجام می‌شود.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گوشی چیست؟

برای پاسخ به این سوال هم باید نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر به عکاسی علاقه ندارید و یا کمتر از قابلیت‌های دوربین استفاده می‌کنید، لازم نیست برای خرید گوشی‌هایی که روی این ویژگی بهینه‌سازی شده‌اند، هزینه کنید. اگر معمولا با چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان کار می‌‌کنید یا اینکه زیاد بازی می‌کنید، قطعا به گوشی نیاز دارید که تراشه قوی‌تر و رم بالاتری داشته باشد. و اگر به ویژگی‌های مولتی مدیا نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازشگر گرافیکی بهتر نیاز دارید. در مجموع، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار، تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده در برندهای سامسونگ، هواوی، شیائومی، پوکو و برخی برندهای چینی، تنها روی بعضی از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند. به‌طور کلی، برای انتخاب گوشی مناسب، باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و حافظه، نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت آن را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: TECHRATO

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های سامسونگ تا ۳ میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =