بهترین گوشی های سونی 2022 ؛ گوشی های جدید اکسپریا

بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ ؛ گوشی های جدید اکسپریا

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

در این مطلب تکراتو به بررسی بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ پرداخته است. با معرفی جدیدترین گوشی های سونی در سال ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

کمپانی سونی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ در بازار موبایل به سوددهی رسید و به نظر می‌رسد تمرکز این شرکت روی ساخت گوشی‌های گران‌قیمت، استراتژی موفقی برای سونی بوده است. بسیاری از گوشی‌های این شرکت تاکنون تا حد زیادی ستوده شده‌اند و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در کل محصولات سونی از کیفیت بالایی برخوردارند و این کمپنی همیشه سعی داشته تا بهترین‌ها را تولید و به بازار عرضه کند تا طرفداران خود را راضی نگه دارد.

در ادامه گوشی جدید سونی ۲۰۲۲ معرفی شده‌ است. اگر قصد دارید با جدیدترین گوشی های سونی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲

بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۲

بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲

امروزه سونی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و کنسول‌های بازی است. همینطور این برند در ساخت گوشی نیز موفق بوده به طوری که بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ آن طرفداران زیادی بین مردم دارند.

برند موبایل سونی اگرچه مدت‌هاست که سهم بسیار ناچیزی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد اما هنوز پس از نزدیک به دو دهه، از صنعت تولید و عرضه گوشی خارج نشده است. در حقیقت بخش موبایل این شرکت پس از مدت‌ها در مسیر صعود قرار گرفته و دقیقاً زمانی که سایر رقبای قدیمی در حال بستن فروشگاه‌های خود و خروج از این میدان هستند، سونی باری دیگر در مسیر بازگشت قرار گرفته است.

در ادامه‌ی این مطلب، جدیدترین گوشی های سونی در سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳

  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی
  • پردازنده: Snapdragon 888 5G

این مدل پرطرفدار، گوشی جدید سونی ۲۰۲۲ است. سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ اولین گوشی جهان با صفحه نمایش ۴K و ۱۲۰ هرتز است. این صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED واقعا تحسین برانگیز بوده و در میان بهترین صفحه نمایش‌های موجود در گوشی‌های همراه قرار می‌گیرد.

بجز صفحه نمایش، جنبه‌های دیگر این گوشی هم به اندازه کافی تحسین برانگیز عمل می‌کنند. برای مثال باتری این گوشی با وجود اینکه تنها یک باتری ۴۵۰۰ mAh است، از نظر عمر باتری از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بهتر عمل می‌کند و دوام بالاتری دارد.

همچنین دوربین این گوشی دارای دوربینی با ساختاری قدرتمند بوده دارای سنسورهای اصلی، اولترا واید و عمق است و بعلاوه اینها، دارای یک دوربین تله فوتو آداپتیو ۱۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند بین ۲.۹× و ۴.۴× زوم اوپتیکال تغییر کند.

البته این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایشی نیست و طراحی نازک و بسیار ظریف آن ممکن است مطابق سلیقه همه نباشد اما از بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی ۲۰۲۱

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۱

سونی اکسپریا ۵ مارک ۳

بهترین گوشی های سونی 2022

  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگپیکسلی
  • پردازنده: Snapdragon 888 5G

Sony Xperia 5 III تاکنون یکی از بهترین عملکردها را از خود نشان داده و همچنین دارای دوربین فوق العاده سه لنزی است که بسیار انطباق پذیرند. بنابراین قطعا این گوشی در لیست بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ جای دارد.

این محول سونی عملکرد صوتی بسیار قدرتمندی دارد که در کنار سایر ویژگی‌های این گوشی، از آن یک گوشی خوب برای کسانی که حاضرند چنین بودجه‌ای برای خرید این گوشی بگذارند، می‌سازد.

سرعت و دقت در سیستم دوربین گوشی‌های سونی بالاترین اولویت را دارد و همین سبب تفاوت گوشی‌های سونی با سایر گوشی‌های موبایل می‌شود. پس یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی که بیش از هر چیز به عکاسی با گوشی خود علاقه دارند، اسمارتفون‌های جدید سونی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ۲۰۲۲

بهترین گوشی‌های شیائومی ۲۰۲۲

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

بهترین گوشی های سونی 2022

  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ یکی از بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ بوده که بسیار محبوب است. این گوشی در واقع نسخه‌ای کوچک‌تر و ارزان‌تر از نسخه‌ی سونی اکسپریا وان مارک ۲ بوده قیمت کمتر آن به دلیل صفحه نمایش کوچک‌تر آن است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که موجب می‌شود موقع استفاده‌ از آن، گوشی خیلی روان عمل کند. به علاوه، این گوشی دارای یک لنز سه‌گانه بوده که شامل لنز اصلی، لنز اولترا واید و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است و از چیپست قوی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

با این حال، کارایی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ نسبت به قیمت آن بهتر است و به همین دلیل این گوشی توانست در لیست بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ۲۰۲۲

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۲

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲

بهترین گوشی های سونی 2022

  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ
  • پردازنده: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

از دیگر بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ می‌توان گوشی سونی xperia 1 II را نام برد. این مدل نشان دهنده این است که کمپانی سونی به تمام بازخوردهای خود توجه می‌کند و سعی در رفع اشکالات موجود در نسل‌های قبل‌تر این گوشی‌ها دارد.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۴K در رزولوشن ۲۱:۹ است. همچنین سه لنز دوربین اصلی دارد که در کنار هم تجربه‌ای موفقیت آمیز از عکاسی را برای شما رقم خواهد زد. اگر تمام این ویژگی‌ها از نظر شما برای ورود این گوشی به لیست بهترین گوشی های سونی کافی نیست، باتری قدرتمند و با دوام این گوشی که مشکل باتری نسل‌های پیش از خود را حل می‌کند را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

گوشی سونی Xperia 1 II یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ با ویژگی‌هایی خوب است که می‌توان خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳

بهترین گوشی های سونی 2022

  • اندازه صفحه نمایش: ۶ اینچ
  • پردازنده: Snapdragon 690 5G
  • باتری: میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

این گوشی به لطف گوریلا گلس ۶ خود و قابلیت ضد آب خود، گوشی قوی و مقاومی محسوب می‌شود. بعلاوه، گوشی دارای صفحه نمایش ۶ اینچی OLED با نسبت ابعاد ۲۱:۹ است که این گوشی را بهترین گزینه برای مطالعه متون می‌کند.

یکی از اشکالاتی که بر این گوشی وارد شده، کیفیت دوربین آن است. مشخصات دوربین این گوشی روی کاغذ بسیار خوب بنظر می‌رسد، اما متاسفانه در عمل چیز دیگری را نشان می‌دهد. به طور مشابه همین مشکل را در عملکرد گوشی هم مشاهده می‌کنیم.

البته در کنار این موارد، این گوشی دارای باتری با دوامی است و با توجه به مقاوم بودن ساختار گوشی، می‌تواند جایی در لیست بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی ۱۴۰۰

بهترین گوشی های نوکیا ۲۰۲۱

سونی اکسپریا ۵

بهترین گوشی های سونی 2022

  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۱ اینچ
  • پردازنده: Qualcomm SDM855 Snapdragon 855
  • باتری: ۳۱۴۰ میلی آمپر ساعت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

گوشی Xperia 1 پرچمدار حقیقی ۲۰۱۹ کمپانی سونی است. اما Sony Xperia 5 جدیدتر و البته بهتر عمل می‌کند. البته مدتی از عرضه این گوشی گذشته و هرچند که این گوشی از گوشی‌های جدید سونی محسوب نمی‌شود، اما از بهترین گوشی‌های سونی است.

این محصول صفحه نمایش کوچک‌تر و اندکی کیفیت پایین‌تر دارد. اما با این حال اندازه آن برای بسیاری از افراد مناسب محسوب می‌شود، در عین اینکه سایز آن ۶.۱ اینچ بوده و آنچنان کوچک محسوب نمی‌شود.

در بسیاری از جنبه‌ها،‌ این گوشی به Xperia 1 شباهت دارد. با همان ابعاد ۲۱:۹ که آن را برای دیدن محتواهای تصویری بسیار مناسب می‌کند، همان چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و رم ۶ گیگابایتی که در اکسپریا ۱ مشاهده کردیم.

دوربین سه لنزی این دو گوشی هم کاملا مشابه است. در کنار این شباهت ها،‌ یکی از برتری‌هایی که Xperia 5 دارد، عمر باتری بوده که کمی از عمر باتری Sony Xperia 1 بیشتر است.

با تمام ویژگی‌های خوبی که این گوشی برای ارائه کردن دارد، حتی اگر از بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ نباشد، قطعا جزو بهترین محصولات این شرکت است.

در این مطلب به بررسی و معرفی جدیدترین گوشی های سونی در سال ۲۰۲۲ پرداختیم. تمام محصولات ساخت این کمپانی معتبر، حرفه‌ای و منحصر به فرد هستند و می‌توان با خیال راحت محصولات آن را خریداری کرد. شما هم می‌توانید گوشی جدید سونی ۲۰۲۲ را خریداری کرده و از خرید خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری A سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

اکسپریا ۵ مارک ۴

بهترین گوشی های سونی 2022
بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲
  • نمایشگر: ۶.۱۴ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰در ۲۵۲۰ پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۲۵۶، ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سونی Xperia 5 IV یک نمایشگر ۶.۱ از نوع اولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ یا همان FHD پلاس دارد که نرخ نوسازی صفحه ۱۲۰ هرتزی را عرضه می‌کند. این محصول با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود که در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ روانه بازارها خواهد شد. البته که به لطف درگاه میکرو SD، امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی وجود دارد.

گوشی جدید سونی که به اندروید ۱۲ تجهیز شده است، از گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار برخوردار است و جلو و عقب آن با محافظ گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود. این گوشی که از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز برخوردار است، اسپیکرهای استریوی دوگانه‌ای با پشتیبانی از استاندارد صوتی دالبی اتموس را ارائه می‌کند.

دوربین اصلی اکسپریا ۵ مارک ۴ سه‌گانه و شامل سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی ۲۴ میلی‌متری و در ابعاد ۱/۱.۷، لنز اولتراواید ۱۶ میلی‌متری و در ابعاد ۱/۲.۵ و لنز تله‌فوتو ۲.۵ برابری، ابعاد ۱/۳.۵ دارد.

هر سه دوربین از قابلیت ضبط ویدیو با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، فوکوس خودکار چشم در زمان واقعی و ردیابی بی‌درنگ پشتیبانی می‌کنند. ماژول های عریض و تله فوتو همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری S سامسونگ

بهترین گوشی‌ های ۵G سامسونگ

اکسپریا وان مارک ۴

بهترین گوشی های سونی 2022
بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲
  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
  • رم: ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Xperia 1 IV که در سه رنگ ارغوانی، سفید و مشکی ارائه می‌شود فرم باکسی و چهارگوش پیشین خود را حفظ کرد و با به‌کارگیری دو سطح بدون خمیدگی در پشت و روی دستگاه و نوار صاف پیرامونی، کاملا تخت و مسطح به‌نظر می‌رسد.

فرم دوربین‌های اصلی و سلفی، حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش و اجزای پیرامونی دستگاه از جمله دکمه شاتر دو مرحله‌ای کناره سمت راست و جک ۳.۵ میلی‌متری هدست نیز تفاوت خاصی نسبت به گذشته نداشته و در یک نگاه کاملا به نسل قبلی آن شباهت دارد.

دوربین اصلی گوشی که در مرکز جای دارد ظاهرا تغییری نسبت به گذشته نداشته و همان ۱۲ مگاپیکسلی سابق با اندازه سنسور ۱/۱.۷ اینچی و گشودگی دیافراگم لنز f/1.7 است که فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری و میدان دید ۸۲ درجه‌ای را ارائه می‌کند. این دوربین مثل دوربین اولتراواید به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) و دیجیتال (EIS) مجهز بوده و حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن به ۴K/120fps می‌رسد.

دوربین سوم که بالاتر از سایر دوربین‌ها جای گرفته یک ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با سنسور ۱/۲.۵ اینچی‌ست که یک لنز ۱۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و میدان دید گسترده‌ ۱۲۴ درجه‌ای دارد. این دوربین با تجهیز به فوکوس خودکار از برداشت عکس‌های ماکرو (از فاصله بسیار نزدیک) پشتیبانی می‌کند و برای کاهش لرزه‌های دست نیز به EIS یا لرزه‌گیر الکترونیکی متکی‌ست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

بهترین گوشی های ۵G شیائومی

اکسپریا ۱۰ مارک ۴

بهترین گوشی های سونی 2022
بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲
  • نمایشگر: ۶.۰ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
  • رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت ۱۲ + ۸ + ۸ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Xperia 10 IV از صدای با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند و حضور جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌رود. این محصول از فناوری صوتی LDAC برای هدست‌های بی‌سیم و تکنولوژی DSEE Ultimate برای هدفون‌های سیمی و بی‌سیم بهره می‌برد. همچنین موتور ۳۶۰Reality Audio Upmix و ۳۶۰Reality Audio در ساختار آن به کار رفته که می‌توانند هنگام استفاده از هدفون، صدای استریوی معمولی را به صدای فراگیر مجازی ارتقاء دهند.

در این محصول هم شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۲ دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که به صورت عمودی در قابی مشکی رنگ قرار دارند و فلش ال‌ای‌دی خارج از این قاب و بالای آن حضور دارد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در این مجموعه با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متری از حسگری۱/۲.۸ اینچی برخوردار است. ماژول دوم یک دوربین تله‌فتوست که از حسگری ۱/۴.۴ اینچی بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن با فاصله کانونی ۵۴ میلی‌متری، f/2.2 گزارش شده است. دوربین سوم از نوع الترا واید با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر بوده و اندازه سنسور آن ۱/۴ اینچی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری Mi شیائومی

بهترین گوشی‌های میان رده از نظر دوربین

اکسپریا پرو آی

بهترین گوشی های سونی 2022

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع OLED با رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
  • رم: ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

در این محصول از تراشه Snaodragon 888 5G  استفاده شده است. این چیپست لیتوگرافی عالی ۵ نانومتری دارد که از داغ شدن و مصرف شارژ بی‌رویه باتری جلوگیری می‌کند.  در طراحی، اکسپریا هر چه در چنته داشته رو کرده است تا تجربه‌ای کامل از حس لوکس و پریمیوم بودن یک گوشی را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

فریم از جنس آلومینیوم و پنل پشت و جلو از شیشه ساخته شده است. البته با این تفاوت که نمایشگر با گوریلاگلس ویکتس و پنل پشتی با گوریلاگلس ۶ محافظت می‌شود که در تست‌های عملکردی، آمار بسیار خوبی از مقاومت این گوشی سونی در برابر ضربات به گوش می‌رسد.

سونی پرو i از ترکیب چهارگانه لنزهای واید، اولتراواید و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق ۳D TOF استفاده می‌کند که هر ۴ سنسور بکار رفته در این مدل فوق‌العاده باکیفیت بوده و pro-i حتی می‌تواند کاندیدای بهترین دوربین سال ۲۰۲۱ باشد. لنز سلفی نیز ۸ مگاپیکسلیست و جزئیات خوبی را ثبت می‌کند.

سوالات متداول

جدیدترین گوشی های سونی در سال ۲۰۲۲ کدام‌ها هستند؟

کمپانی سونی از قدیمی‌های حوزه دنیای تکنولوژی است و تمامی محصولات آن حرفه‌ای و باکیفیت هستند. در این بین گوشی‌های هوشمند سونی نیز از این قائده مستثنی نیستند و آنها نیز همگی زیبا، حرفه‌ای، باکیفیت و پرطرفدار هستند. سونی سعی داشته تا گوشی‌هایی منحصر به فرد تولید کند تا این بار نیز بتواند طرفدارانی بسیار برای محصولات خود دست و پا کند. در این مطلب بهترین گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. با بررسی این مطلب می‌توانید به اطلاعات این گوشی‌های بی نظیر دست یابید و مدل مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید.

یکی از بهترین گوشی‌های Sony که می‌توان نام برد گوشی Sony Xperia 1 III است. در کنار این گوشی که بهترین گوشی Sony محسوب می‌شود، گوشی‌های سونی xperia 5 III و Xperia 10 III نیز می‌توانند برترین گوشی سونی اکسپریا باشند و ارزش خرید دارند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین گوشی های سونی ۲۰۲۲ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفت =