توییتر در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، نمایش تبلیغات را در این کشورها متوقف کرد

توییتر نمایش تبلیغات و پست‌های پیشنهادی را در روسیه و اوکراین متوقف کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

توییتر به‌صورت موقت نمایش تبلیغات را در اوکراین و روسیه متوقف کرده است. این اقدام یکی از چندین قدمی است که این شبکه اجتماعی برداشته تا دسترسی به اطلاعات مهم را آسان‌تر کند و از ریسک مربوط به نشر اطلاعات نادرست در خصوص حمله روسیه به اوکراین در پلتفرم خود بکاهد.

اکانت Twitter Safety در رشته توییت جدیدی که در این باره نوشت: «ما به شکل موقت نمایش تبلیغات را در اوکراین و روسیه متوقف کردیم تا مطمئن شویم که اطلاعات مهم برای حفظ ایمنی راحت‌تر در معرض دید قرار می‌گیرد و تبلیغات مانع مشاهده آن‌ها نمی‌شود.» این شرکت همچنین اعلام کرده که فعلا نمایش پست‌های پیشنهادی را متوقف می‌کند تا افراد از کاربرانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، مطالب نامربوط نبینند.

توییتر هنوز مشخص نکرده که این تغییرات تا چند وقت پابرجا خواهند بود، اما مدعی شده که همه این اقدامات بخشی از واکنش این شرکت نسبت به بحران حمله روسیه به اوکراین است. این پلتفرم نمی‌خواهد اجازه دهد که اطلاعات گمراه‌کننده و نادرست امنیت کاربران را به خطر بیندازد.

توییتر می‌گوید اطلاعات مهم درباره رخدادهای اوکراین توسط تیم دبیران خبری این شبکه اجتماعی گردآوری می‌شود و به‌صورت یکجا در بخش‌های Moments و Events به نمایش در می‌آید. محققان پیش‌تر هشدار داده بودند که اطلاعات نادرست درباره شرایط اوکراین می‌تواند پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را با بحران روبرو کند.

توییتر امنیت حساب‌های مهم را زیر نظر می‌گیرد

این شرکت همچنین اعلام کرده که از اکانت شخصیت‌های مهم در برابر حملات سایبری احتمالی محافظت خواهد کرد: «ما به‌صورت فعالانه در حال نظارت بر اکانت‌های آسیب‌پذیر افراد برجسته از جمله خبرنگاران، فعالان مدنی و مقامات و سازمان‌های دولتی هستیم تا از هر گونه تلاش برای کنترل حساب‌ها و دستکاری اطلاعات جلوگیری کنیم.»

توییتر همچنین اعلام کرده که کارزاری را برای دریافت کمک‌های مالی برگزار کرده و از عواید آن برای کمک مستقیم به پناهجویان اوکراینی استفاده خواهد کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =