دایمنسیتی 8200 معرفی شد؛ تراشه جدید مدیاتک با لیتوگرافی 4 نانومتری

دایمنسیتی ۸۲۰۰ معرفی شد؛ تراشه جدید مدیاتک با لیتوگرافی ۴ نانومتری

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

مدیاتک چند وقت پیش از تراشه پرچمدارش برای سال ۲۰۲۳ با نام دایمنسیتی ۹۲۰۰ رونمایی کرد و حالا نوبت به تراشه میان‌رده قدرتمند این شرکت رسیده است. مدیاتک حالا از چیپ ۴ نانومتری دایمنسیتی ۸۲۰۰ رونمایی کرده که قدرت نسل جدید پرچمدارهای مقرون‌به‌صرفه را تأمین خواهد کرد.

مشخصات دایمنسیتی ۸۲۰۰

مدیاتک در این تراشه از جدیدترین هسته‌های Cortex استفاده نکرده و بجای هسته‌های Cortex-X3 و Cortex-A715، با هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 روبه‌رو هستیم، با این حال همچنان از ۸ هسته پردازشی استفاده شده است.

دایمنسیتی ۸۲۰۰ به ۱ هسته اصلی Cortex-A78 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز مجهز شده است. این تراشه همچنین از پردازشگر گرافیکی Mali-G610 MC6 بهره می‌برد که قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۸۰ هرتز یا پنل‌های WQHD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ به Imagiq 785، پردازشگر سیگنال تصویر ۱۴ بیتی HDR مجهز شده که از دوربین‌های ۳۲۰ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۴K 60 هرتز، دوربین سه‌گانه و فیلم‌برداری HDR با نوردهی دوگانه پشتیبانی می‌کند.

در این چیپ همچنین با APU 580 مدیاتک برای پردازش‌های هوش مصنوعی، دیکد ویدیویی ۴K AV1، مودم ۵G، بلوتوث ۵.۰ با صدای LE و وای‌فای ۶E روبه‌رو هستیم. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از رم چهار کاناله LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 اشاره کرد.

به گفته مدیاتک، گوشی‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ در ماه جاری میلادی روانه بازار می‌شوند، با این حال انتظار داریم سال آینده میلادی شاهد محصولات بیشتری با این چیپ باشیم. البته مدیاتک نام شرکت‌هایی که از این تراشه استفاده خواهند کرد را اعلام نکرده است.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =