ایمپلنت دندان اقساطی

دندان پزشکی اقساطی بهترین راه برای مدیریت هزینه ایمپلنت دندان

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل ازیگ پزشک

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درمان‌های دندانپزشکی همواره یکی از پرهزینه‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شوند. به منظور مدیریت کردن هزینه‌ها، پرداخت اقساطی یکی از بهترین روش‌هاست. از بین درمان‌های دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان یکی از مهمترین موارد است که به دلیل هزینه‌ها با روش‌های نه چندان کارامد مثل دندان مصنوعی یا بریج جایگزین می‌شود. این در حالی است که بیماران قادر هستند با مدیریت کردن هزینه‌ها به‌طور اقساطی بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دست‌رفته، یعنی ایمپلنت را داشته باشند. در حقیقت کاشت ایمپلنت دندان موثرترین روش برای جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته است و بهترین گزینه برای افرادی است، که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌‍اند.

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی دندانی، تبدیل شده است. استفاده از روش ایمپلنت دندان علاوه بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند. انواع سرویس‌های جراحی و کاشت ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • ایمپنت تک دندان
  • ایمپلنت دندان فوری
  • ایمپلنت دندان بر مبنای پونتیک
  • جراحی‌های لیفت سینوس
  • جراحی بازسازی استخوان فک در ایمپلنت دندان

در ادامه باید بدانید که ساختار ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت یک پیچ فلزی(فیکسچر) از جنس تیتانیوم است که به‌وسیله عمل جراحی جایگزین قسمت ریشه دندان می‌شود. سپس تاج دندان بر روی آن سوار می‌شود که نمای دندان واقعی را به شما هدیه می‌دهد. آنچه که اهمیت دارد این است که بدانیم کاشت ایمپلنت دندان بیش از آنکه جنبه زیبایی داشته باشد، جنبه درمانی دارد. در واقع با از‌دست‌دادن یک دندان و ایجاد فضای خالی در فک مشکلات زیر به وجود می‌آید:

  • تحلیل استخوان فک
  • نامنظم شدن و بهم‌ریختگی دندان‌ها
  • عمل جویدن و بلع هم دچار مشکل شده
  • ایجاد بیماری‌های گوارشی در بلند مدت

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

باید بدانید که قیمت ایمپلنت دندان متاثر از عوامل متفاوتی است از جمله:

تجربه و تخصص پزشک: تخصص دندانپزشک بر قیمت نهایی تاثیرگذار است.

مواد اولیه و برند ایمپلنت: کیفیت و برند مواد ایمپلنت نظیر پودر استخوان و ممبران در هزینه‌ها تاثیرگذار است.

آماده‌سازی اولیه یا جراحی‌های مورد نیاز: اگر بیمار برای انجام ایمپلنت به سایر روش‌های آماده‌سازی یا جراحی مانند کشیدن دندان، سینوس لیفت و گرفت استخوانی نیاز داشته باشد، هزینه کل ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.

هزینه لابراتوار و متخصص پروتز: قالب‌گیری برای ساخت تاج دندان توسط متخصص پروتز انجام می‌شود که این مورد متناسب با نوع و کیفیت لابراتوار می‌تواند بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد.

ویژگی‌های فردی: ایمپلنت‌ دندان نوعی جراحی است که متناسب با شرایط فک بیمار یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، برای هر فردی متفاوت است. به همین دلیل، هزینه درمان نیز در بیماران مختلف، متفاوت می‌شود.

حداقل میزان هزینه ایمپلنت دندان، ۷ میلیون برای ایمپلنت ایرانی است که البته این قیمت برای هر واحد ایمپلنت بدون نیاز به جراحی‌های جانبی(سینوس لیفت،گرفت استخوانی و …) است. بنابراین برای تعداد بیشتر، هزینه بالاتر می‌رود و قطعا شرایط پرداخت سخت‌تر خواهد شد. هزینه بالای ایمپلنت باعث شده که بسیاری از افراد نتوانند برای جبران دندان از دست رفته خود اقدامی انجام بدهند و یا به‌دنبال روش‌های کم هزینه‌تر با ریسک بیشتر مثل بریج یا پل دندان باشند. که این روش نه تنها دائمی نیست بلکه به مرور سبب تحلیل استخوان فک می‌شود و قطعا هزینه درمان دوباره و بیشتری را می‌طلبد. اما دو راهکار اساسی برای پرداخت هزینه‌های ایمپلنت وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

کدام بیمه هزینه ایمپلنت را میدهد؟ حقیقت این است که هیچ بیمه ای ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهد و بعضی افراد وقتی متوجه این واقعیت می‌شوند به سراغ خرید بیمه تکمیلی برای ایمپلنت می‌روند. اما آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را می دهد؟ تنها بیمه تکمیلی گروهی با سقف تعهد بسیار محدود و به‌صورت توافقی هزینه‌های ایمپلنت را پوشش می‌دهد.

علاوه بر محدودیت بیمه‌های تکمیلی در پرداخت هزینه‌های ایمپلنت دندان، محدودیت در مراکز طرف قرارداد بیمه باعث شده تا اغلب افراد مجبور باشند هزینه‌های دندانپزشکی را تمام و کمال پرداخت کنند و پس از تکمیل درمان برای دریافت هزینه‌ها به بیمه مراجعه کنند.

  • ایمپلنت اقساطی

روش دوم برای مدیریت کردن هزینه‌های ایمپلنت دندان، پرداخت به صورت اقساطی است که متاسفانه امکان آن در تمامی مراکز درمانی وجود ندارد. در طرح‌های اقساطی موجود میزان پیش‌پرداخت، دوره بازپرداخت و تضامین از مهمترین عوامل در تصمیم‌گیری بیماران هستند.

برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی هزینه‌های ایمپلنت را به دو یا نهایتا سه قسط تقسیم می‌کنند و برحسب مراحل درمان، اقساط را دریافت می‌کنند. در این روش قسط اول در ابتدای کار پرداخت می‌شود، قسط دوم در انتهای مراحل کاشت ایمپلنت دندان و قسط آخر پس از قالب‌گیری پرداخت خواهد شد.

در زمینه تضمین برای ایمپلنت اقساطی هم، برخی از مراکز دندان پزشکی اقساطی از بیماران چک دریافت می‌کنند و مبلغ هر چک باید در تاریخ ذکر شده نقد شود. در برخی مراکز هم بیمار موظف است یک چک معتبر بانکی را به مرکز مربوطه تحویل ‌دهد و بعد از پایان اقساط، چک خود را دریافت کند.

شبکه دندانپزشکی میخک راهکار مدیریت هزینه‌ ایمپلنت دندان

شبکه دندانپزشکی میخک به منظور رفع نیاز بیماران امکان استفاده از هر دو روش پرداخت با بیمه تکمیلی و پرداخت به صورت اقساطی را فراهم کرده است:

  • استفاده از پوشش بیمه تکمیلی: در پرداخت هزینه‌ها با بیمه تکمیلی به منظور همراهی با بیماران به میزان سقف تعهد بیمه تکمیلی ایمپلنت از شما چک دریافت می‌کند. تاریخ سررسید چک ۴ ماه بعد از درمان است تا فرصت کافی برای مراجعه به بیمه دندانپزشکی و دریافت سهم بیمه را داشته باشید. لازم به ذکر است که شبکه دندانپزشکی میخک با هیچ کدام از بیمه‌های تکمیلی قرارداد ندارد! این طرح صرفا برای آسودگی خیال بیمارانی که به دنبال استفاده از پوشش بیمه تکمیلی هستند مناسب است.
  • پرداخت اقساطی: در طرح دندان پزشکی اقساطی میخک سعی شده تا حداکثر میزان انعطاف در پرداخت هزینه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان برای مراجعین اعمال شود و بیماران عزیز بتوانند متناسب با شرایط اقتصادی خود، هزینه خدمات دندانپزشکی را بپردازند و از دندانپزشکی با اقساط بلند مدت بهره‌مند شوند.

شبکه دندانپزشکی میخک خدمات اقساطی خود را به شرح زیر ارائه می‌کند:

  • پیش پرداخت باتوجه به هزینه نهایی خدمات دندانپزشکی شما از۱۵ تا ۴۰ درصد است.
  • باقی مانده مبلغ، به صورت چک از شما دریافت می‌شود.
  • حداکثر دوره بازپرداخت دندانپزشکی اقساطی ۲۴ ماهه است.
  • دوره بازپرداخت متناسب با شرایط شما صورت می‌گیرد و می‌تواند از ۱ تا ۲۴ ماه متغیر باشد.
  • تعداد اقساط نیز با توجه به نظر و شرایط شما تعیین می‌شود.
  • فرد به همراه خانواده خود می‌تواند از طرح خدمات اقساطی استفاده نماید، لذا اعضای خانواده به صورت تجمیعی می‌توانند اقدام به ارائه چک نمایند.

 

در شبکه دندانپزشکی میخک(mikhakdental.com) پرداخت هزینه ایمپلنت به‌صورت نقد و اقساط انجام می‌شود. از طرفی تعرفه و قیمت ایمپلنت دندان در تمام شعب میخک یکسان است و شما به‌سادگی می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین و رایگان ایمپلنت با متخصصان ایمپلنت در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را در زمینه کاشت ایمپلنت دندان، هزینه ایمپلنت بپرسید.

ایمپلنت دندان اقساطی

لازم به ذکر است که شبکه دندانپزشکی میخک علاوه بر ایمپلنت دندان، امکان مشاوره آنلاین و رایگان دندانپزشکی را برای همه خدمات دندانپزشکی فراهم کرده است. مراجعین می‌توانند کلیه خدمات را در تمام شعب تهران و شهرستان‌ها با تعرفه یکسان دریافت کنند. مراجعین می‌توانند با آرامش خیال فرآیند رسیدگی به سلامت دهان و دندان خود را طی کنند.

<سایت یک پزشک / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =