بیش از ۳۲۰ شرکت از سراسر جهان تاکنون روسیه را تحریم کرده‌اند

روسیه توسط چه شرکت‌های بزرگی تاکنون تحریم شده است؟ لیست کامل

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

بر اساس فهرست تهیه شده توسط موسسه رهبری مدیران ارشد ییل (Yale)، تا تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفندماه) ۳۳۰ شرکت تجارت خود با روسیه را یا تعلیق کرده یا کاهش داده‌اند. این فهرست هر روز در حال بروزرسانی است و برتعداد شرکت‌ها اضافه می‌شود.

این داده‌ها توسط «جفری سوننفلد» و تیم تحقیقاتی او در «موسسه رهبری مدیران ارشد ییل» (Yale) گردآوری شده است.

از زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دستور حمله به اوکراین را در ۵ اسفند ماه صادر کرد، شرکت‌های بسیاری این کشور را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند که تعداد آن‌ها اکنون به عدد ۳۳۰ می‌رسد. در حالی که همچنان بسیاری از شرکت‌ها به ارائه خدمات خود به کاربران روسی ادامه می‌دهند، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری تجارت خود با روسیه را محدود کرده‌اند.

علاوه بر چندین بانک، بورس اوراق بهادار و سایر شرکت‌های مالی برجسته، در این فهرست ۱۰ شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد نیز حضور دارند که عبارتند از:

شرکت میزان درآمد
آمازون ۴۵۷ میلیارد دلار
اپل ۳۷۸ میلیارد دلار
فولکس واگن ۳۰۳ میلیارد دلار
تویوتا موتور ۲۹۱ میلیارد دلار
سامسونگ الکترونیکس ۲۷۹ میلیارد دلار
آلفابت ۲۵۷ میلیارد دلار
گروه مرسدس بنز ۱۹۴ میلیارد دلار
بریتیش پترولیوم ۱۸۳.۵ میلیارد دلار
رویال داچ شل ۱۸۳.۲ میلیارد دلار
اکسان‌موبیل ۱۸۱ میلیارد دلار

همچنین این شرکت‌ها به شیوه‌های متفاوتی روابط خود با روسیه را محدود کرده‌اند. تعداد زیادی از آن‌ها یا به طور کامل از کشور خارج شده‌اند یا تمام عملیات، فروش و خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. لیست کامل شرکت‌های تحریم کننده روسیه را می‌توانید توسط این لینک مشاهده کنید.

باید اشاره کرد که برخی شرکت‌ها از تحریم روسیه خودداری کرده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت امنیتی کلودفلر اشاره کرد که به درخواست معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین جواب رد داد و ارائه خدمات خود به مشتریان روسی را متوقف نکرد. لیست کامل این شرکت‌ها را در تصویر بالا می‌توانید مشاهده کنید.

روبل روسیه پس از اینکه چندین کشور از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا و ژاپن تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعلام کردند، به پایین‌ترین سطح خود رسید. این تحریم‌ها موسسات مالی بزرگ مسکو را عملا از دسترسی به بازارهای غربی قطع کرد و انجام تجارت در روسیه را غیرممکن کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =