سازه‌های باستانی کشف‌شده در برزیل توسط میمون ها ساخته شده‌اند!

سازه‌های باستانی کشف‌شده در برزیل توسط میمون ها ساخته شده‌اند!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

وب‌سایت هنر و طراحی Artnet با استناد به یک مقاله دانشگاهی گزارش کرده است که محققان اعتقاد دارند مجموعه‌ای از ابزارهای سنگی باستانی کشف‌شده در برزیل، توسط میمون های کپوچین (Capuchin) ساخته شده‌اند و انسان‌های اولیه نقشی در ساخت آن‌ها نداشته‌اند.

براساس گزارش اینسایدر، «آگوستین ام. آگنولین»، باستان‌شناس و «فدریکو ال. آگنولین»، دیرینه‌شناس در این مقاله نوشته‌اند:

«مکان‌های باستان‌شناسی اولیه برزیل ممکن است توسط انسان ساخته نشده باشد، اما میمون‌های کپوچین می‌توانند آن‌ها را ساخته باشند.»

ساخت سازه‌هایی با قدمت ۵۰ هزار سال توسط میمون ها

باستان‌شناسان این ابزارهای سنگی باستانی را که از کوارتز و کوارتزیت (گونه‌ای سنگ) ساخته شده‌اند، در کاوش‌های گذشته خود در منطقه‌ای به نام Pedra Furada در شمال شرقی برزیل کشف کرده‌اند که بیش از ۸۰۰ مکان باستانی در آن وجود دارد.

براساس این مقاله، قدیمی‌ترین ابزار سنگی کشف‌شده در این منطقه، به‌نظر می‌رسد تا ۵۰ هزار سال قدمت داشته باشد که با توجه به این موضوع، برخی دانشگاهیان به این نظریه اشاره کرده‌اند که شواهدی از سکونت انسان اولیه در این منطقه وجود دارد. بااین‌حال، کشف غیرمنتظره‌ای که سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد، این نظریه را با چالش مواجه کرد.

یافته‌های این کشف نشان می‌دهد که میمون های کپوچین در شمال شرقی برزیل قادر به ساخت و استفاده از ابزارهای سنگی بسیار متنوعی هستند. همان‌طور که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ گفته شده بود، این یافته‌ها احتمال ساخت این ابزارها توسط میمون ها را قوت بخشید.

محققان همچنین ابزارهای یافته‌شده در این منطقه را با ابزارهایی که امروزه میمون های کپوچین می‌سازند، مقایسه کرده‌اند. آگوستین ام. آگنولین توضیح می‌دهد:

«نتیجه شگفت‌انگیز بود: هیچ تفاوتی بین ابزار ساخته‌شده در ۵۰ هزار سال پیش و ابزارهای تولید‌شده توسط میمون‌های امروزی وجود ندارد.»

طبق تحقیقات انجام‌شده توسط محققان، آن‌ها توضیح می‌دهند که نخستی‌سانان از سنگ‌های کوچک به‌عنوان چکش و از سنگ‌های بزرگ و صاف به‌عنوان سندان برای شکستن آجیل‌ها و دانه‌ها استفاده می‌کنند. درنتیجه این فعالیت‌ها، سنگ‌های مورد استفاده اغلب می‌شکنند و تکه‌های سنگی را تولید می‌کنند که شباهت‌هایی با نمونه‌های تولید‌شده توسط انسان‌ها دارد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =