سرویس اسنپدراگون Satellite توسط کوالکام معرفی شد؛ ارسال پیام‌های ماهواره‌ای در پرچمداران اندرویدی!

سرویس اسنپدراگون Satellite توسط کوالکام معرفی شد؛ ارسال پیام‌های ماهواره‌ای در پرچمداران اندرویدی!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

سرویس اسنپدراگون Satellite کوالکام برای استفاده کاربران گوشی‌های پرچمدار اندرویدی معرفی شد. این سرویس امکان ارسال پیام‌های ماهواره‌ای را در اندروید فراهم می‌کند.

سرویس اسنپدراگون Satellite که یک سرویس انتقال پیام ماهواره‌ای دو طرفه است توسط غول آمریکایی تراشه‌های موبایل و تجهیزات مخابراتی، در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد.

بنابر اعلام شرکت کوالکام، این سرویس فعلاً فقط در برخی مناطق فعال است و فقط بر روی پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده ار این ویژگی امکان‌پذیر است. باید دید که در آینده کوالکام چه تغییراتی در این سرویس لحاظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اتصال ماهواره ای آیفون ۱۴ فعال شد؛ کاش هیچوقت از آن استفاده نکنید!

کوالکام سرویس اسنپدراگون Satellite را معرفی کرد

اپل همراه با معرفی سری آیفون ۱۴، از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در مواقع اضطراری رونمایی کرد و مسلماً محصولات اندرویدی هم می‌خواهند ویژگی مشابهی داشته باشند. حالا کوالکام در نمایشگاه CES 2023 از «اسنپدراگون Satellite» رونمایی کرده است که سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دوطرفه را به نسل بعدی گوشی‌های پریمیوم اندرویدی می‌آورد.

قابلیت‌های سرویس اسنپدراگون Satellite

این ویژگی از طریق همکاری با Iridium ممکن می‌شود؛ شرکت ارتباط ماهواره‌ای که ۶۶ ماهواره در مدار نزدیک به زمین دارد. یکی از رقبای اصلی این شرکت، Globalstar است که اپل برای سرویس خود در سری آیفون ۱۴ با آن همکاری می‌کند.

به گفته کوالکام: «اسنپدراگون Satellite برای پیام‌رسانی دوطرفه در مواقع اضطراری، ارسال پیامک و سایر نیازهای پیام‌رسانی کاربرد دارد.» این کمپانی همچنین اعلام کرده است که:

این سرویس تنها برای مواقع اضطراری کاربرد ندارد و در مناطق دورافتاده، روستایی و ساحلی (مکان‌هایی که ارتباط سلولار وجود ندارد) هم می‌توان از آن بهره برد.

این ویژگی ابتدا در اختیار محصولاتی قرار می‌گیرد که از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کنند، بنابراین اکثر پرچمدارهای اندرویدی ۲۰۲۳ می‌توانند از آن بهره ببرند. به گفته کوالکام، این سرویس در اختیار نسل بعدی گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و از نیمه دوم ۲۰۲۳ در برخی مناطق فعال می‌شود.

سرویس اسنپدراگون Satellite می‌تواند به محصولات دیگری مانند لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، خودروها و دستگاه‌های اینترنت اشیا راه پیدا کند. همچنین سازندگان محصولات مختلف و توسعه‌دهندگان می‌توانند سرویس‌هایی با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای ایجاد کنند.

کوالکام سروس اسنپدراگون Satellite را معرفی کرد 

یکی از شرکت‌هایی که برای سرویس ماهواره‌ای با کوالکام همکاری می‌کند، گارمین است. این کمپانی می‌خواهد ارتباط ماهواره اضطراری را در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار دهد.

به نظر می‌رسد ارتباط ماهواره‌ای به‌زودی به یکی از موضوعات مهم در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود. در کنار آیفون‌ها، صاحبان گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانند در آینده نزدیک از ارتباط ماهواره‌ای بهره ببرند.

از سوی دیگر اسپیس ایکس، مالک سرویس اینترنت ماهواره‌ای محبوب استارلینک هم می‌خواهد اینترنت ماهواره‌ای را با همکاری اپراتور تی-موبایل به گوشی‌های هوشمند بیاورد. در کنار پشتیبانی گوشی‌ها از ارتباط ماهواره‌ای، انتظار می‌رود در آینده کاربرد این ویژگی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سروس اسنپدراگون Satellite چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =