شیائومی 12 لایت ترکیبی از دو گوشی Xiaomi CIVI و Xiaomi 12 خواهد بود

شیائومی ۱۲ لایت ترکیبی از دو گوشی Xiaomi CIVI و Xiaomi 12 خواهد بود

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

مدت‌هاست که اخباری درباره سری گوشی‌های شیائومی ۱۲ لایت شنیده می‌شود. اخبار جدید مدعی هستند که تنها یک نسخه از این گوشی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود و از راه‌اندازی چند گوشی در بازارهای مختلف خبری نیست.

مهرماه گذشته بود که برخی مشخصات شیائومی ۱۲ لایت به بیرون درز کرد. حالا همان خبرگزاری، جزییات دیگری از گوشی را فاش کرده است.

خبرگزاری Xiaomiui که چند ماه قبل از گوشی‌های «سری» شیائومی ۱۲ لایت صحبت کرده بود، حالا از راه‌اندازی تنها یک نسخه در بازارهای جهانی خبر می‌دهد.

آنچه تاکنون از شیائومی ۱۲ لایت می‌دانیم

این خبرگزاری پیش از این اعلام کرده بود که این گوشی در دو مدل راه‌اندازی می‌شود؛ یکی از آنها در بازارهای جهانی، چین و هند عرضه می‌شود و دیگری فقط به بازار چین محدود می‌شود.

شیائومی 12 لایت ترکیبی از دو گوشی Xiaomi CIVI و Xiaomi 12 خواهد بود

این منبع خبری مدعی شده که شیائومی، اسم کد «Taoyao» را برای این گوشی مشخص کرده که کوتاه شده از کد L9 در خانواده سری Xiaomi 12 است. گفته می‌شود Xiaomi 12 Lite از لحاظ مشخصات و طراحی، به ترتیب به گوشی‌های Xiaomi CIVI و Xiaomi 12 شباهت خواهد داشت.

خبرگزاری Xiaomiui رندرهای شیائومی ۱۲ لایت را نیز طراحی کرده که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. البته این طرح قطعی نیست و براساس گمانه‌ زنی‌ها طراحی شده است. هرچند که مشخصات فاش شده از شیائومی ۱۲ لایت می‌تواند دقیق باشد.

شیائومی 12 لایت ترکیبی از دو گوشی Xiaomi CIVI و Xiaomi 12 خواهد بود

درباره مشخصات شیائومی ۱۲ لایت باید گفت که این گوشی احتمالا از نمایشگری با پنل OLED برخوردار می‌شود که در اندازه ۶.۵۵ اینچ ساخته شده و از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این پنل نمایشگر که دارای خمیدگی ۳D است، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و اسکنر اثرانگشت در زیر نمایشگر بهره‌مند خواهد شد.

تامین قدرت گوشی را یک تراشه اسنپدراگون +۷۷۸G یا یک تراشه قدرتمند‌تر سری ۷ اسنپدراگون بر عهده خواهد داشت. در پنل پشتی گوشی، یک ماژول دوربین با سه لنز قرار می‌گیرد و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL GW3، لنز اصلی را تشکیل می‌دهد. این دستگاه همچنین از یک لنز اولترا واید و سنسور ماکرو نیز بهره‌مند خواهد شد.

Xiaomi 12 Lite هم مثل تمام گوشی‌های شیائومی به اسپیکرهای دوگانه مجهز می‌شود. این گوشی رابط کاربری MIUI 13 را بر بستر اندروید ۱۲ اجرا می‌کند.

همانطور که در بالا گفتیم، نسخه‌ای از این گوشی قرار بود در بازارهای چین، هند و سایر بازارهای جهان راه‌اندازی شود. نسخه دیگری از این گوشی هم وجود داشت که با اسم کد Zijin مشخص شده بود و به جای سنسور ماکرو، از لنز تله‌فوتو برخوردار بود. اما حالا، خبرگزاری Xiaomiui مدعی شده که این مدل‌ها از برنامه حذف شده‌اند و تنها یک گوشی برای بازارهای جهانی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره Xiaomi 12 Lite چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =