همه ما می دانیم که کرم ضد آفتاب چقدر برای محافظت از پوستمان در برابر سوختگی و همچنین پیری زودرس مهم است. یافتن محصولی که بطور روزانه مورد مصرف باشد و کیفیت لازم را نیز داشته باشد، آسان نیست. اگر مدت هاست به دنبال ضد آفتاب خوب هستید و هنوز گزینه مورد نظرتان را پیدا نکرده اید، می توانیم ضد آفتاب مینرال را پیشنهاد دهیم. امروزه استفاده از انواع ضد آفتاب مینرال رواج بسیاری یافته است. با افزایش اطلاعات مصرف کنندگان و آشنایی با مزایای مینرال برای پوست برندهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی دست به تولید انواع ضد آفتابهای مینرال زده اند. در ادامه با بررسی این موضوع به این می پردازیم که کرم ضد آفتاب مینرال چیست و استفاده از آن چه مزایایی خواهد داشت.

وقتی صحبت از کرم ضد آفتاب می شود، مهمترین چیزی که به ذهن می رسد محافظت از پوست است اما شما می توانید با انتخاب فرمول مناسب علاوه بر محافظت کامل از پوست به تقویت و بهبود پوست نیز بپردازید. همچنین ویژگی که اغلب از کرم های ضد آفتاب انتظار دارند ماندگاری و پوشش مداوم پوست است. اینکه در برابر تعریق مقاوم باشد و بتواند ساعات طولانی از پوست در برابر نور آفتاب محافظت کند. همچنین ضد آفتاب حاوی ویتامین های مفیدی همچون ویتامین E بوده که باعث تقویت پوست و محافظت بیشتر می شود. در کنار ویتامین های موجود مینرالهایی نظیر زینک می تواند خاصیت محافظت کنندگی ضد آفتاب را بیشتر کرده و ماندگاری ضد آفتاب را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

مینرال در ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب ها می توانند حاوی مواد شیمیایی و یا مواد معدنی و مینرال باشند. همچنین انواع ضد آفتاب ترکیب از هردو ماده نیز وجود دارد. اما بهتر است بدانید که مینرال در ضد آفتاب به چه معنا است. ضدآفتاب های معدنی یا مینرال با ترکیباتی کاملا طبیعی تولید می شوند. این لوازم بهداشتی صورت فاقد مواد شمیایی است. مواد شیمایی عوارضی چون تغییر هورمون و یا ایجاد آلرژی پوستی شود تولید را در پی خواهند داشت.

مینرال های موجود در کرم های ضد آفتاب دو نوع هستند دی اکسید تیتانیوم و اکسید زینک؛ که در ادامه به معرفی هرکدام پرداخته خواهد شد.

دی اکسید تیتانیوم

یک ماده غیرآلی سفید رنگ است که با بازتابش بسیاری خوبی که دارد می تواند نور و اشعه ماوراء بنفش را به خوبی منعکس کند. این ماده به رنگ سفید است. اکسید تیتانیوم یک مینرال در ضد آفتاب است که از فلز اکسید شده تیتانیوم به وجود می آید. این ماده معدنی توانایی پراکنش نور بالاتر از الماس را دارد. در برابر گرما مقاوم است و همچنین نور و هوا باعث تخریب و یا تغییر رنگ آن نمی شود.

زینک اکساید

زینک اکساید یا اکسید زینک مینرال دیگری در ضد آفتاب است که می تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش پرتوهای خورشید محافظت کند. همچنین زینک می تواند با خاصیت ضد التهابی و ضد باکترایی که دارد باعث بهبود پوست، درمان سریعتر زخم و جوانسازی پوست شود.

کرم ضد آفتاب مینرال چیست؟

کرم ضد آفتاب مینرال مانند یک غذایی سالم خانگی برای پوست است. مواد معدنی مفید برای پوست به مرور از طریق پوست جذب بدن شده و می توانند به بهبود پوست نیز کمک کنند. زینک خاصیت آنتی اکسیدانی و جوانسازی دارد. بسیاری از مکمل ها و کرم های مخصوص جوانسازی پوست نیز حاوی زینک هستند. بنابراین، علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث درخشندگی و جوانی پوست نیز شود.

تفاوت ضد آفتاب مینرال و شیمیایی

بطور کلی ضد آفتاب از دو نوع است. نوع اول، مواد شیمیایی است که به علت استفاده راحت تر و عدم تغییر رنگ پوست مورد مصرف علاقمندان قرار می گیرد. با این حال معایبی نیز دارد، مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که در آن نور ماوراء بنفش به گرما تبدیل شده و این گرما از پوست خارج می شود. ایجاد جوش و یا حساسیت در پوست های حساس نیز از دیگر معایب ضد آفتاب های شیمایی است. در ضمن شما باید چند دقیقه پیش از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید و اجازه دهید که کرم جذب پوست شود. در صورتی که کرم ضد آفتاب معدنی نیازی به صرف زمان نداشته و شما می توانید بلافاصله پس از استفاده در معرض نور خورشید قرار بگیرید و هیچگونه نگرانی نداشته باشید.

نوع دیگر ضد آفتاب فرموله شده از مواد مینرال هستند. دو ماده معدنی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند، دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. هردو ماده ضد آفتاب هستند مقاومت خوبی دارند و در برابر نور خورشید شکسته نمی شوند. در واقع اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، ذرات کوچکی هستند که روی سطح پوست می نشینند و به طور فیزیکی از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست جلوگیری می کنند. ترکیب کرم ضد آفتاب مینرال کاملا ایمن است و حتی می تواند مورد مصرف کودکان و افرادی با پوست حساس نیز قرار گیرد.

یکی از مهمترین نکات در انتخاب و خرید لوازم آرایش ترکیبات مناسب و مفید برای پوست است. کرم ضد آفتاب مینرال با ترکیب کاملا طبیعی که دارد می تواند علاوه بر محافظت از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی باعث تقویت،‌ جوانی و زیبایی پوست شود. توجه داشته باشید که کرم های آرایشی و کرم پودرها نمی توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت کنند بنابراین برای آرایش روزانه و زمانی که در معرض آفتاب هستید استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب الزامی است. کرم ضد آفتاب مینرال یا معدنی می تواند بدون اینکه اثر چربی بر روی پوست باقی بگذارد و یا باعث خشکی پوست شود، از پوست شما محافظت کند. همچنین کرم ضد آفتاب معدنی خاصیت هیدراته کردن پوست را نیز دارد و مانع زبری یا سفتی بافت پوست شود.

منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *