طرح مفهومی iOS 16؛ نمایشگر همیشه روشن و آیکون‌های جدید [تماشا کنید]

طرح مفهومی iOS 16؛ نمایشگر همیشه روشن و آیکون‌های جدید + ویدیو

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

اپل چند هفته دیگر رویداد توسعه‌دهندگان WWDC 2022 را برگزار خواهد کرد تا از جدیدترین سیستم عامل‌های خود از جمله iOS 16 رونمایی کند. اکنون ویدیو مفهومی جدیدی منتشر شده که برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد انتظار این سیستم عامل از جمله نمایشگر همیشه روشن را به نمایش گذاشته است.

قابلیت‌های احتمالی iOS 16

ویدیو مفهومی iOS 16 توسط کانال یوتیوب Nicholas Ghigo به اشتراک گذاشته شده است. ویدیو با ویژگی نمایشگر همیشه روشن آغاز می‌شود؛ قابلیتی که مدت‌هاست سازندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ و شیائومی در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. با این ویژگی کاربران آیفون قادر خواهند بود بخ نوتیفیکیشن‌ها و برخی اطلاعات بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، دست پیدا کنند.

«مارک گورمن» از بلومبرگ قبلا گفته بود که در iOS 16 بخش اعلان‌ها و قابلیت‌های ردیابی سلامت بهبود پیدا می‌کند. در این ویدیو به آیکون‌های جدید در iOS 16 اشاره شده. گورمن همچنین در این رابطه گفته بود که روش جدیدی برای تعامل با سیستم عامل ارائه می‌شود.

علاوه بر این، در ویدیو ویژگی App Library در داک (نوار پایینی) نیز به چشم می‌خورد. این قابلیت تاکنون توسط برخی منابع اعلام شده بود. به وسیله این ویژگی می‌توان سریع‌تر به اپ‌های محبوب دسترسی پیدا کرد. از موارد مفهومی دیگری که در این ویدیو به آن‌ها پرداخته شده، می‌توان به وجود ویجت‌های تعاملی اشاره کرد تا کاربران کنترل بیشتری روی صفحه اصلی داشته باشند.

این ویدیو همچنین به ویژگی‌های دیگری مانند App Switcher جدید، توانایی تنظیم تایمرهای متعدد، Control Center اصلاح شده، قفل کردن برنامه‌ها و موارد زیاد دیگری اشاره کرده است. البته هیچ تضمینی برای وجود این قابلیت‌ها در iOS 16 وجود ندارد.

پیش از این در مطلب دیگری تحت عنوان «ویژگی‌های که می‌توانند iOS 16 را به سیستم عامل کامل‌تری تبدیل کنند» برخی قابلیت‌های قابل انتظار نسخه جدید سیستم عامل کوپرتینویی‌ها را بررسی کرده بودیم.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 17 =