قربانی بعدی بازار کریپتو؛ صرافی بلاک‌فای اعلام ورشکستگی کرد

قربانی بعدی بازار کریپتو؛ صرافی بلاک‌فای اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

صرافی بلاک‌فای (BlockFi) با استناد به مدارک مربوط به ورشکستگی صرافی FTX، درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ ایالات متحده را ثبت کرد.

پس از سقوط صرافی شناخته‌شده FTX، وضعیت بازار رمزارزها دچار نوسان شد و موج مشکلات FTX به برخی صرافی‌ها از جمله بلاکفای رسید. روز گذشته بلاک فای اعلام کرد که قصد دارد درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ آمریکا را ثبت کند.

بازار کریپتو روزهای متلاطمی را سپری می‌کند. قیمت پادشاه رمزارزها، یعنی بیت کوین از اوج تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

بحران نقدینگی صرافی بلاک‌فای و اعلام ورشکستگی

چندی پیش صرافی FTX که در بسیاری از پروژه‌های مهم این صنعت حضور داشت، اعلام ورشکستگی کرد و این موضوع باعث ریزش بیشتر بازار ارزهای دیجیتال شد. برخی تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده بودند که در صورت اعلام ورشکستگی FTX، وضعیت بازار کرپتو وارد زمستانی سردتر می‌شود و شرکت‌های دیگری نیز درگیر وضعیت مشابه FTX خواهند شد. اکنون صرافی بلاک‌فای نیز مسیر مشابه FTX را طی می‌کند.

صرافی BlockFi مستقر در نیوجرسی در پرونده خود به این موضوع اشاره کرده که مشکلات به‌وجود‌آمده برای FTX باعث شده است تا این صرافی نیز وارد بحران نقدینگی شود. «زک پرینس»، مدیر اجرایی این صرافی می‌گوید بحران امروز بلاک‌فای بی‌ارتباط با وضعیت FTX نیست. صرافی FTX به‌دلیل بحران نقدینگی روزهای سختی را سپری کرد. «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل سابق صرافی FTX پیش‌تر اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاران در عرض سه‌روز ۶ میلیارد دلار از این صرافی خارج کرده‌اند. همین مسئله باعث شد که این صرافی با بحران نقدینگی روبه‌رو شود.

صرافی بلاک‌فای دارایی‌ها و بدهی‌های خود را از یک تا ۱۰ میلیارد دلار فهرست کرده است. گفته می‌شود این صرافی در اوایل ماه نوامبر بخشی از دارایی‌های رمزارز خود را به فروش رساند تا بتواند بخشی از بدهی‌ها را تسویه کند. با فروش این دارایی‌ها، بلاک‌فای حدود ۲۳۸.۶ میلیون دلار نقد کرد و اکنون ۲۵۶.۵ میلیون دلار نقدینگی دارد.

باید دید وضعیت بازار کریپتو بعد از اعلام ورشکستگی بلاک‌فای به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =