مدل جدید انویدیا برای دنیاهای مجازی اشکال سه‌بعدی می‌سازد

مدل جدید انویدیا برای دنیاهای مجازی اشکال سه‌بعدی می‌سازد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

انویدیا ظاهرا با یک مدل هوش مصنوعی جدید به سراغ ساخت جهان‌های مجازی سه بعدی رفته است. این شرکت می‌گوید مدل آن‌ها موسوم به GET3D ظاهرا می‌تواند فقط با یک GPU در هر ثانیه حدود ۲۰ شی‌ء شامل شخصیت‌ها، ساختمان‌ها و وسایل نقلیه را تولید کند.

مهندسان انویدیا مدل هوش مصنوعی جدیدی ساخته‌اند که با تصاویر دو بعدی از اشکال سه بعدی از زاویه‌های مختلف تعلیم داده شده و می‌تواند به سرعت به تولید اشیاء سه بعدی بپردازد. این شرکت می‌گوید آن‌ها مدل خود را در عرض دو روز و با ارائه حدود یک میلیون تصویر به پردازشگرهای گرافیکی A100 Tensor Core تعلیم داده‌اند.

«ایشا سالیان» از انویدیا در پستی در وبلاگ این شرکت نوشت این مدل می‌تواند اشیایی بسازد که از نظر بافت دقت بالایی دارند و از نظر جزئیات هندسی پیچیده هستند. اشکالی که GET3D می‌سازد به شکل شبکه‌ای شبیه مثلث‌ هستند که درست مثل یک مدل پاپیه-ماشه با ساختارهای بافتی پوشانده شده‌اند.

مدل هوش مصنوعی انویدیا چه کاربردهایی دارد؟

کاربران می‌توانند با این مدل به سرعت اشیاء را به موتورهای بازی یا سیستم‌های رندرینگ فیلم ایمپورت کنند، چرا که GET3D می‌تواند این اشیاء را در قالب‌های سازگار بسازد. پس توسعه‌دهندگان خیلی راحت‌تر می‌توانند جهان‌های مجازی خود را برای بازی‌ها یا برای متاورس خلق کنند. انویدیا می‌گوید از دیگر کاربردهای این سیستم می‌تواندبه حوزه رباتیک و معماری اشاره کرد.

این غول دنیای فناوری می‌گوید مدل جدید آن‌ها توانسته بر اساس آموزش‌هایی که از روی تصاویر خودروها دریافت کرده، مدل‌های سه بعدی خودروهایی مثل سدان، وانت، اتومبیل‌های مسابقه‌ای و ون‌ها را بسازد. به‌علاوه، این مدل توانسته مدل سه بعدی حیواناتی مثل روباه، کرگدن، اسب و خرس را هم از روی تصاویر حیات وحش خلق کند.

انویدیا می‌گوید هرچه حجم اطلاعاتی که برای آموزش این سیستم استفاده می‌شود، بزرگ‌تر و متنوع‌تر باشد، مدل‌های سه بعدی تنوع بالاتر و جزئیات بیشتری پیدا می‌کنند. تیمی که GET3D را ساخته، باور دارد سیستم آن‌ها در نسخه‌های بعدی می‌تواند به جای تصاویر مصنوعی با تصاویر جهان واقعی تعلیم ببیند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =