مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ رقابت جذاب پرچمداران اپل و شیائومی

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو ؛ رقابت جذاب پرچمداران اپل و شیائومی

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

کمپانی اپل ماه گذشه از گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفونن ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی کرد. در این مقاله به مقایسه رده‌بالاترین گوشی این خانواده‌ با یکی از خوب‌های شیائومی می‌پردازیم. با مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو همراه ما باشید. 

در همین مدت کوتاهی که گوشی‌های سری آیفون ۱۴ معرفی شدند، حواشی نسبتاً زیادی پیرامون این گوشی‌ها به وجود آمد. همان‌طور که می‌دانید، افراد بسیار زیادی به گوشی‌های آیفون علاقه دارند و مدت زیادی منتظر رونمایی و خرید آن بودند.

با این‌حال، با وجود تمام قابلیت‌های منحصربه‌فرد و ویژگی‌های جذاب گوشی‌های آیفون، مخالفان زیادی هم از آنها انتقاد کردند. البته هنوز هم جمعیت طرفداران اپل کم نیست و برخی از افراد حاضر هستند به هر طریقی گوشی‌های گران قیمت این برند را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو

سؤالی که اکنون پیش می‌آید، این است که آیا گوشی‌های پرچمدار اپل می‌توانند با اسمارت فون‌های چینی و کره‌ای رقابت کنند؟ آیا خرید گوشی‌های گران‌قیمت آیفون ۱۴ منطقی است یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤالات، ما قصد داریم گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس را با پرچمدار شیائومی، یعنی شیائومی ۱۲ پرو مقایسه کنیم.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر طراحی

با وجود عدم خلاقیت و تکراری بودن طراحی، باز هم می‌توانیم بگوییم که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس طراحی زیباتر و جذاب‌تری دارد. سه دوربین با اندازه نسبتاً بزرگ در یک ماژول مربعی شکل در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده‌اند و لوگوی اپل هم مانند سایر محصولات این برند، در وسط پنل پشتی دیده می‌شود.

بریدگی بیضی شکل بالای نمایشگر این گوشی نسبت به آیفون‌های نسل قبلی، طراحی کاملا متفاوتی دارد و اپل، امسال در مدل‌های پرو از این طراحی استفاده کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد. این گوشی با ابعاد ۱۶۰.۷×۷۷.۶×۷.۹ میلی‌متر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما نکته منفی درباره طراحی این گوشی، وزن زیاد آن است که با وزن ۲۴۰ گرم، هنگام استفاده طولانی دست شما را خسته خواهد کرد.

از سوی دیگر، در مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو می‌بینیم که گوشی شیائومی ۱۲ پرو با ابعاد ۱۶۳.۶×۷۴.۶×۸.۲ میلی‌متر ساخته شده است. این موضوع نشان می‌دهد که ضخامت این گوشی نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر است. اما این مسئله باعث نشده که وزن آن هم بیشتر باشد و گوشی شیائومی ۱۲ پرو با وزن ۲۰۴ گرم، حتی هنگام استفاده طولانی هم اصلاً دست شما را خسته نخواهد کرد و این را می‌توان یک نقطه قوت در نظر گرفت.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر طراحی

 

نکته مثبتی که درباره طراحی گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو مشترک است، این است که هر دو اسمارت فون‌های ذکر شده از شیشه ساخته شده‌اند. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری آن‌ها داشته باشد.

تفاوتی که میان گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو در این مسئله وجود دارد، این است که برخلاف گوشی ۱۲ پرو شیائومی که فریم آلومینیومی دارد، اپل تصمیم گرفته که برای گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از فریم استیل ضد زنگ استفاده کند.

همچنین گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس دارای گواهی IP68 است که باعث می‌شود این اسمارت فون در برابر گردوغبار و آب کاملاً مقاوم باشد. درصورت خرید این گوشی هوشمند، اگر گوشی شما داخل آب افتاد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب، آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

با مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو متوجه می‌شویم که گوشی شیائومی ۱۲ پرو هم مانند اغلب اسمارت فون‌های موجود در بازار، از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. اما درباره آیفون ۱۴ پرو مکس باید گفت این گوشی از دو سیم‌کارت (نانوسیم و eSIM) یا دو سیم‌کارت eSIM بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه iPhone 14 Pro Max با Xiaomi 12 Pro

گوشی شیائومی ۱۲ پرو هم مانند آیفون ۱۴ پرو مکس، دارای سه دوربین است که در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده‌اند. دوربین اصلی این گوشی با اندازه بزرگ‌تر در بالا و سایر دوربین‌ها با اندازه کوچکتر، کمی پایین‌تر قرار گرفته‌اند. یک فلاش هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود.

یک دوربین سلفی هم در بالا و وسط نمایشگر تعبیه شده است. نکته مثبتی که درباره طراحی ظاهری شیائومی ۱۲ پرو مشاهده می‌کنیم، حاشیه بسیار کم آن است که این موضوع باعث می‌شود تا نمایشگر باکیفیت‌تر و زیباتری داشته باشد.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
ابعاد ۱۶۰.۷×۷۷.۶×۷.۹ میلی‌متر ۱۶۳.۶×۷۴.۶×۸.۲ میلی‌متر
وزن ۲۴۰ گرم ۲۰۴ گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای (گلس‌های کورنینگ)، فریم استیل ضد زنگ پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم و eSIM) یا دو سیم‌کارته eSIM بین‌المللی
  • دو سیم‌کارته eSIM با چندین شماره (نسخه آمریکا)
  • دو سیم‌کارته (نانو سیم، dual stand-by) نسخه چین
دو سیم‌کارته (نانو سیم، (dual stand-by))
استاندارد IP68، مقاوم در برابر گردوغبار و آب (عمق ۶ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه)
رنگ بندی مشکی فضایی، نقره‌ای، طلایی و بنفش پررنگ خاکستری، آبی، بنفش و سبز

 

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو از لحاظ نمایشگر

یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی در گوشی شیائومی ۱۲ پرو وجود دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نمایش یک میلیارد رنگ، +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی با میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت HBM و ۱۵۰۰ نیت در حالت حداکثری عرضه می‌شود.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر طراحی
مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت فون ۸۹.۶ درصد و تراکم پیکسلی ۵۲۱ پیکسل در اینچ است که باعث می‌شود تا تمام جزئیات را نشان دهد. این نمایشگر نوع LTPO AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

از سوی دیگر، یک نمایشگر تقریبا هم‌اندازه گوشی شیامی ۱۲ پرو هم در آیفون ۱۴ پرو مکس وجود دارد. این نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED بوده که با رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل، کیفیت فوق‌العاده بالایی برای بازی‌های ویدئویی و تماشای فیلم و سریال دارد. این نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از قابلیت‌های HDR10 و Dolby Vision، می‌تواند به گزینه‌ای خیلی خوب برای تماشای فیلم تبدیل شود.

میزان روشنایی نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در حالت HBM به‌اندازه ۲۰۰۰ نیت است که این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید به‌راحتی از آن در زیر نور مستقیم خورشید هم استفاده کنید.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

در مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو مشاهده می‌کنیم که نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون نسبت به شیائومی ۱۲ پرو کمتر بوده و ۸۸.۳ درصد است. این نمایشگر از تراکم پیکسلی ۴۶۰ پشتیبانی می‌کند و با گلس Ceramic Shield محافظت می‌شود که مقاومت بسیار خوبی دارد.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
نوع نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز،‌ HDR10، Dolby Vision، روشنایی ۲۰۰۰ نیت (در حالت HBM) LTPO AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز،‌ HDR10+، Dolby Vision، روشنایی ۱۰۰۰ نیت (در حالت HBM)، نمایش یک میلیارد رنگ
سایز ۶.۷ اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸.۳ درصد ۶.۷۳ اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹.۶ درصد
رزولوشن ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، تراکم پیکسل ۴۶۰ ppi ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسل ۵۲۱ ppi
محافظ محافظ سرامیکی کورنینگ گوریلا گلس Victus

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro از نظر دوربین

هر دو گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو دارای سه دوربین هستند که کیفیت فوق‌العاده‌ای هم دارند.

مقایسه iPhone 14 pro max و Xiaomi 12 pro از نظر دوربین
مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو

دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ است. مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو نشان می‌دهد که این لنز واید ۲۴ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل و سنسور لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های آیفون ۱۴ پرو مکس به شمار می‌رود که باعث می‌شود تا بتوانید عکس‌های بدون نویز بگیرید.

لنزهای اولترا واید و تله‌فوتو هم در این گوشی تعبیه شده‌اند که هردو با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرند. لنز اولترا واید ۱۳ میلی‌متری این گوشی با پوشش ۱۲۰ درجه، دارای دریچه دیافراگم ۲.۲ است که این لنز از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل پشتیبانی می‌کند.

لنز تله‌فوتو آیفون ۱۴ پرو مکس هم ۷۷ میلی‌متری با درجه دیافراگم ۱.۸ است. این لنز هم مانند سایر دوربین‌های این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند که در کنار این قابلیت‌ها، می‌توانیم قابلیت‌های لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و زوم سه برابری هم به آن‌ها اضافه کنیم.

یک اسکنر تشخیص عمق تصویر هم با اندازه کوچک‌تری در کنار دوربین‌های بزرگ تعبیه شده است که دارای حسگر TOF 3D LiDAR است. با استفاده از تنظیمات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانید ویدئوهای ۴K را با سرعت‌های متنوعی ذخیره کنید. در همین حین، صدای ویدئو با اسپیکرهای استریو ضبط می‌شود و وضوح بسیار خوبی خواهند داشت.

مقایسه iPhone 14 pro max و Xiaomi 12 pro از نظر دوربین
مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو

از طرف دیگر، با مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو مشاهده می‌کنیم که دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲ پرو دارای یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱.۹ است. این لنز واید ۲۴ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

لنزهای اولترا واید و تله فوتو در این گوشی، هر دو با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسل عرضه می‌شود که به ترتیب با دریچه دیافراگم ۲.۲ و ۱.۹ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. لنز تله فوتو ۴۸ میلی‌متری گوشی شیائومی ۱۲ پرو از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و زوم اپتیکال دو برابری پشتیبانی می‌کند. این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای ۸K را با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه و ویدئوهای دیگر را هم با سرعت‌های متنوعی ضبط نمایید.

در هر دو گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو، فلاش‌های LED دوگانه، قابلیت پانوراما و HDR وجود دارد. دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس هم مانند دوربین‌های پشتی آن، دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱.۹ است.

این لنز واید ۲۳ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های بسیار باکیفیتی از خود بگیرید. از یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین سلفی این گوشی می‌توان به مواردی مانند HDR و حالت سینماتیک اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای ۴K را با سرعت‌های متنوعی ذخیره کنید.

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro
مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو نشان می‌دهد که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۲.۵ در بالای نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ پرو تعبیه شده است. این لنز واید ۲۶ میلی‌متری از قابلیت‌های HDR و پانوراما پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدئوهای ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه ذخیره کند. به لطف پشتیبانی از قابلیت +HDR10، دوربین سلفی شیائومی ۱۲ پرو می‌تواند ویدئوهای باکیفیتی با دوربین سلفی بگیرد.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
تنظیمات دوربین
  • ۴۸ مگاپیکسل، لنز واید ۲۴ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، ۱/۱.۲۸ اینچ سایز سنسور، ۱.۲۲ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال سنسور شیف
  • ۱۲ مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، ۱/۲.۵۵ اینچ سایز سنسور، ۱.۴ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو ۷۷ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم سه برابری، دیافراگم f/2.8
  • سنسور تشخیص عمق تصویر (حسگر TOF 3D LiDAR)
  • ۵۰ مگاپیکسل، لنز واید ۲۴ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل، ۱/۱.۲۸ اینچ سایز سنسور، ۱.۲۲ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • ۵۰ مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش ۱۱۵ درجه، دیافراگم f/2.2
  • ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو ۴۸ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم دو برابری، دیافراگم f/1.9

 

قابلیت‌ها فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدیو
  • ضبط ویدیوی ۴K با سرعت ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۲۵، ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه،
  • ۱۰bit HDR و Dolby Vision HDR (تا سقف ۶۰ فریم در ثانیه)
  • قابلیت ProRes، حالت سینماتیک (ویدیوی ۴K با سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه) و ضبط صدای استریو
ضبط ویدیوی ۸K با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه (با HDR)، ضبط ویدیوی ۴k با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه (با +HDR10)، ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی ۷۲۰ پیکسل با سرعت ۱۹۲۰ فریم در ثانیه، EIS و gyro
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل، لنز واید ۲۳ میلی‌متری، ۱/۳.۶ اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر،  SL 3D، دیافراگم f/1.9 ۳۲ مگاپیکسل، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، ۰.۷ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5
قابلیت‌ها HDR، حالت سینماتیک (ویدئوی ۴K با سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه) HDR، پانوراما
ویدیو ضبط ویدیوی ۴K با سرعت ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۲۵، ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی ۷۲۰ پیکسل با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه (با +HDR10)

 

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو از نظر باتری

اپل یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس قرار داده است که می‌تواند تا ساعات زیادی شارژ را در خود نگه دارد. این باتری غیر قابل تعویض از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و به گفته شرکت اپل، می‌تواند در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ برسد. باتری این اسمارت فون از قابلیت‌های USB Power Delivery 2.0، شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی MagSafe و شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی Qi پشتیبانی می‌کند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو از نظر باتری

از سوی دیگر، شیائومی هم یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت در گوشی شیائومی ۱۲ پرو تعبیه کرده است. یکی از مهم‌ترین نکات جالب‌توجه این اسمارت فون این است که از قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید گوشی را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی شارژ کنید و طبق ادعای شیائومی، این اسمارت فون می‌تواند در مدت‌زمان تنها ۱۸ دقیقه به ۱۰۰ درصد شارژ کامل برسد که این می‌تواند یک ویژگی منحصربه‌فرد و تحسین‌برانگیز باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده، گوشی شیائومی ۱۲ پرو از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند که به گفته شیائومی، می‌تواند در مدت‌زمان ۴۲ دقیقه به ۱۰۰ درصد شارژ کامل برسد. همچنین قابلیت‌های شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی، Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 4 هم در باتری گوشی شیائومی ۱۲ پرو وجود دارد.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو نشان می‌دهد که هر دوی این گوشی‌ها باتری‌های فوق‌العاده‌ای دارند و نکته مثبت شیائومی ۱۲ پرو این است که در مدت‌زمان کوتاه‌تری شارژ می‌شود.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ
  • شارژ سریع ۱۵ وات، ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از USB Power Delivery 2.0، شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی MagSafe و شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی Qi
  • شارژ سریع ۱۲۰ وات، ۱۰۰ درصد در ۱۸ دقیقه (به گفته کمپانی)
  • پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات (۱۰۰ درصد در ۴۲ دقیقه)، شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات
  • پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 4

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس از لحاظ عملکرد

اپل در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از سیستم‌عامل iOS 16 استفاده کرده است. لازم به ذکر است که این سیستم‌عامل می‌تواند به نسخه ۱۶.۰.۲ نیز ارتقا پیدا کند. برخلاف نسخه‌های قبلی و گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس که پردازنده Apple A15 Bionic دارند، اپل تصمیم گرفته که در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو از چیپست ۴ نانومتری Apple A16 Bionic استفاده کند. این پردازنده بسیار پیشرفته بوده و همچنین به افزایش عمر باتری کمک بسیار زیادی می‌کند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو

با مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو متوجه می‌شویم که پردازنده مرکزی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس شش هسته‌ای بوده که شامل دو هسته Everest با حداکثر فرکانس ۳.۴۶ و شش هسته Sawtooth با حداکثر فرکانس ۲.۰۲ گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت فون جذاب هم بر عهده Apple GPU است. این گرافیک ۵ هسته‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای هنگام بازی‌های ویدئویی دارد.

از سوی دیگر، گوشی شیائومی هم مانند گوشی‌های جدید، با اندروید ۱۲ و رابط کاربری مخصوص گوشی‌های شیائومی، یعنی MIUI 13 عرضه می‌شود. گوشی شیائومی ۱۲ پرو به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده است. پردازنده چهار نانومتری این گوشی هم عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد و می‌توانید بازی‌های ویدیویی را با سرعت بسیار بالا اجرا کند.

پردازنده مرکزی این اسمارت فون ۸ هسته‌ای بوده که شامل یک هسته پرقدرت Cortex-X2 با حداکثر فرکانس ۳.۰۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با حداکثر فرکانس ۲.۵۰ گیگاهرتز و در نهایت، چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز می‌شود. Adreno 730 هم مسئول پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند است و عملکرد بسیار خوبی دارد.

به‌طورکلی، عملکرد هر دو گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو بسیار خوب است. اگر به گوشی‌های اندرویدی علاقه دارید، شیائومی ۱۲ پرو و اگر به گوشی iOS علاقه دارید، آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو از نظر باتری

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو نشان می‌دهد که هیچ یک از این گوشی‌ها از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کنند و هنگام خرید هر یک از آن‌ها، باید به حافظه گوشی دقت زیادی کنید. آیفون ۱۴ پرو مکس تنها با یک نسخه رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن در هر نسخه متفاوت است.

شما می‌توانید این اسمارت فون را با نسخه‌های حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت خریداری کنید. پس اگر می‌خواهید فایل‌های زیادی را در گوشی خود نگهداری کنید، بهتر است نسخه‌های حافظه بالاتر آن را خریداری کنید. نوع حافظه داخلی این گوشی هم NVMe بوده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

از سوی دیگر ، با مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro متوجه می‌شویم که گوشی شیائومی ۱۲ پرو با سه نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود و شما می‌توانید بسته به نیاز و هزینه خود، گزینه بهتر را انتخاب کنید. این گوشی هوشمند با رم ۸ و حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت به همراه رم ۱۲ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار می‌شود.

همان طور که انتظار می‌رود، رم ۱۲ گیگابایتی این گوشی عملکرد خیلی بهتری دارد و اگر مشکلی از بابت هزینه ندارید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این نسخه بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌کند. نوع حافظه داخلی این اسمارت فون هم UFS 3.1 است.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
سیستم عامل iOS 16  قابل ارتقا به iOS 16.0.2
  • اندروید ۱۲
  • MIUI 13
تراشه Apple A16 Bionic (4 نانومتری) کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (۴ نانومتری)
CPU
  • شش هسته‌ای
  • ۲×۳.۴۶ GHz Everest
  • ۴×۲.۰۲ GHz Sawtooth
  • هشت هسته‌ای
  • ۱×۳.۰۰ GHz Cortex-X2
  • ۳×۲.۵۰ GHz Cortex-A710
  • ۴×۱.۸۰ GHz Cortex-A510
GPU Apple GPU (گرافیک ۵ هسته‌ای) Adreno 730
درگاه حافظه ندارد ندارد
حافظه داخلی
  • رم ۶ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی
  • رم ۶ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی
  • رم ۶ با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی
  • رم ۶ با حافظه ۱ ترابایتی
  • نوع حافظه NVMe
  • رم ۸ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی
  • رم ۸ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی
  • رم ۱۲ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 3.1

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر کیفیت صدا

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro نشان می‌دهد که هر دو گوشی‌های ذکرشده کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند و به شما این امکان را می‌دهند که فیلم و سریال و بازی‌های ویدئویی را با بهترین کیفیت صدا گوش کنید.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه iPhone 14 Pro Max با Xiaomi 12 Pro

هر دو گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو با اسپیکرهای استریو عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها هم مانند بسیاری از اسمارت فون‌های پیشرفته، از قابلیت جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کنند و باید هندزفری را از طریق بلوتوث وصل کنید.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد
ویژگی‌ها
  • صدای ۲۴ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز
  • کیفیت صدا توسط Harman Kardon

 

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر شبکه و اتصالات

یکی از تفاوت‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو در قابلیت‌های امنیتی، این است که آیفون ۱۴ دارای سنسور تشخیص چهره و شیائومی ۱۲ پرو دارای حسگر اثر انگشت است. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس وجود دارد و شیائومی ۱۲ پرو از آن بی‌بهره است، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای Emergency SOS است.

این اسمارت‌فون‌ها از اینترنت سریع ۵G پشتیبانی می‌کنند. همچنین گوشی شیائومی ۱۲ پرو از قابلیت اینفرارد نیز پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید گوشی را به یک ریموت کنترل تبدیل کنید.

مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 14 پرو مکس

شیائومی ۱۲ پرو با USB Type-C 2.0 عرضه می‌شود، اما اپل در ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان از پورت Lightning استفاده کرده است که انتظار می‌رود در نسخه‌های جدید در سال‌های آینده، آن را به Type-C تغییر دهد.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
تکنولوژی شبکه GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
سنسورها
  • تشخیص چهره، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، سنسور مجاورت مجازی
  • پشتیبانی از باند فوق عریض (UWB) برای ارتباط ماهواره‌ای SOS در شرایط اضطراری (ارسال و دریافت پیامک)
اسکنر اثرانگشت (نوری) در زیر نمایشگر گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، طیف رنگی، حسگر مجازی مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 یا ۶e (بسته به بازار)، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه ۵.۳ A2DP، LE ۵.۲، A2DP، LE
GPS بله، باA-GPS ، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS بله، با  A-GPS تا سه بانده، GLONASS (1), BDS (3), GALILEO (2), QZSS (2), NavIC
NFC دارد دارد (بسته بازار/ منطقه عرضه)
رادیو ندارد ندارد
USB Lightning, USB 2.0 USB Type-C 2.0

پشتیبانی از  OTG

اینفرارد ندارد دارد

 

مقایسه iPhone 14 Pro Max با Xiaomi 12 Pro از نظر قیمت و تاریخ عرضه

همان‌طور که در ابتدای این نوشتار هم توضیح دادیم، اپل به‌تازگی از گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و سایر گوشی‌های این خانواده رونمایی کرده است. این گوشی در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی و ۱۶ سپتامبر هم وارد بازار شد.

مقایسه iPhone 14 Pro Max با Xiaomi 12 Pro
مقایسه iPhone 14 Pro Max با Xiaomi 12 Pro

همان‌طور که می‌دانید، قیمت هر نسخه بسته به رم و حافظه داخلی آن متفاوت است. در مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو مشاهده می‌کنیم که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در نسخه استاندارد نزدیک به ۱۴۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود. قیمت نسخه‌های حافظه بالاتر آن قطعاً افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که گوشی شیائومی ۱۲ پرو در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه شد. شیائومی در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ از این گوشی رونمایی و ۳۱ دسامبر همان سال هم آن را روانه بازار کرد. شیائومی برای گوشی‌های مقرون به صرفه خود شهرت زیادی پیدا کرده است. این موضوع برای گوشی شیائومی ۱۲ پرو نیز صدق می‌کند و قیمت آن از ۷۷۰ دلار آغاز می‌شود.

مقایسه iPhone 14 Pro Max و Xiaomi 12 Pro آیفون ۱۴ پرو مکس شیائومی ۱۲ پرو
تاریخ معرفی ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱
تاریخ عرضه ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱
قیمت جهانی حدود ۱۴۰۰ دلار حدود ۷۷۰ دلار

کلام آخر

گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و شیائومی ۱۲ پرو دو مورد از بهترین اسمارت فون‌های برندهای مشهور اپل و شیائومی هستند که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند. این گوشی‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.

همان‌طور که در مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو هم متوجه شدید، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از اغلب جوانب عملکرد بهتری دارد و با قیمت بسیار زیادی عرضه می‌شود. پس اگر می‌خواهید همین قابلیت‌های منحصربه‌فرد را با قیمت کمتر داشته باشید، شیائومی ۱۲ پرو می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سؤالات متداول

قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس چقدر است؟

برای تعیین قیمت یک گوشی هوشمند، باید در ابتدا به نسخه‌های رم و حافظه داخلی آن توجه کرد. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس با یک نسخه رم ۶ گیگابایتی و چهار نسخه حافظه داخلی از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایتی عرضه می‌شود که مسلماً قیمت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی آن از همه نسخه‌ها ارزان‌تر است. قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت، به ترتیب حدود ۱۴۰۰، ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۱۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با شیائومی ۱۲ پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =