مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی ؛ دود از کنده بلند میشه!

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی ؛ دود از کنده بلند میشه!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو دو گوشی پرطرفدار شیائومی هستند. در ادامه به مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

پوکو که چند سال‌است کار خود را مستقل از شیائومی انجام می‌دهد، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند، قیمت مناسب و در عین حال، مشخصات خوب گوشی است.

به نقل از Techtrends.news، گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو تقریباً یک سال قبل از پوکو ایکس ۴ پرو روانه بازار شد. درواقع، هنگامی که پوکو شاهد استقبال کاربران از پوکو ایکس ۳ پرو بود، تصمیم گرفت که نسخه جدید این گوشی، یعنی پوکو ایکس ۴ پرو را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

هر یک از گوشی‌های پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو ایکس ۴ پرو قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند که بهتر است قبل از خرید، از آن‌ها مطلع شوید. برای مثال، میزان روشنایی و نوع نمایشگر گوشی پوکو ایکس ۴ پرو بهتر از پوکو ایکس ۳ پرو است و می‌تواند برای فیلم دیدن و استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب بهتر باشد. این درحالی‌است‌که گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در بنچ‌مارک عملکرد بهتری دارد و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K ضبط کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

از مهم‌ترین دلایلی که شاید خرید پوکو ایکس ۴ پرو برای شما مناسب باشد، استفاده از نمایشگر AMOLED در برابر IPS LCD است. همچنین گوشی مذکور از قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی کرده و با بلوتوث بهتر عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، ممکن است برخی از کاربران گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را به دلیل ضبط ویدئوی ۴K انتخاب کنند. همچنین این تلفن همراه با حافظه نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود که برخلاف رقیب که با حافظه UFS 2.2، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی

شما می‌توانید گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو را با ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸ میلی‌متر خریداری نمایید. این درحالی‌است‌که پوکو ایکس ۴ پرو با ابعاد ۱۶۴.۲×۷۶.۱ عرضه می‌شود. ضخامت پوکو ایکس ۳ پرو ۹.۴ میلی‌متر است و با وزن ۲۱۵ گرم، تا حدودی دست شما را هنگام کار کردن با آن خسته می‌کند. از سوی دیگر، گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو با ضخامت ۸.۱ و وزن ۲۰۵ گرم عرضه می‌شود که نسبت به پوکو ایکس ۳ پرو گوشی بسیار خوش‌دست‌تری است.

هر دو گوشی‌ دارای گواهی IP53 هستند و در برابر گردوغبار و همچنین پاشش آب مقاوم خواهند بود. مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی نشان می‌دهد که گوشی اول تماماً از پلاستیک ساخته شده و علاوه بر پنل پشتی، فریم اطراف آن نیز پلاستیکی است.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro

این درحالی‌است‌که شیائومی در ساخت پوکو ایکس ۴ پرو تصمیم گرفته که از متریال باکیفیت‌تری استفاده کند. به‌جز فریم این گوشی که پلاستیکی است، پنل پشتی آن شیشه‌ای بوده و احساس خوبی هنگام در دست گرفتن آن به شما دست می‌دهد.

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با دوربین چهارگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد که این دوربین‌ها در یک ماژول دایره‌ای شکل در بالا و وسط پنل پشتی دیده می‌شوند. لوگوی پوکو هم با اندازه بزرگی در وسط بخش میانی حک شده است.

از سوی دیگر پوکو ایکس ۴ پرو با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها هم در یک کادر مشکی رنگ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. این کادر که شکل مستطیلی دارد، در بخش عرضی بالای پنل پشتی دیده می‌شود. لنز واید در این گوشی اندازه بزرگ‌تری داشته و در بالای سایر لنزها قرار گرفته است.

پنل پشتی پوکو ایکس ۴ پرو جذابیت خاصی دارد و با خطوط براق جذابی نمایش داده می‌شود. با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی متوجه می‌شویم که هر دو گوشی‌ حاشیه بسیار کمی دارند و دوربین سلفی آن‌ها در بالا و وسط نمایشگر در یک پانچ هول قرار گرفته است.

دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند و روی دکمه پاور هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. در لبه بالایی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو می‌توانید جک ۳.۵ میلی‌متری، اسپیکر، میکروفون و سنسور اینفرارد را مشاهده نمایید. اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه تایپ سی و اسلات هیبریدی سیم‌کارت در لبه پایین گوشی دیده می‌شوند.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro
مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro

برخلاف گوشی قبل، اسلات سیم‌کارت هیبریدی در پوکو ایکس ۳ پرو در لبه سمت چپ تعبیه شده است. سنسور اینفرارد و میکروفون ثانویه در لبه بالایی مشاهده می‌شوند. در بخش پایینی هم یک جک ۳.۵ میلی‌متری، درگاه تایپ سی، بلندگو و میکروفون اصلی قرار دارند. به‌طورکلی، طراحی هر دو گوشی بسیار خوب است و گوشی پوکو ایکس ۴ پرو به دلیل داشتن وزن و ضخامت کمتر، گزینه بهتری به نظر می‌رسد؛ هرچند که طراحی خمیده پنل پشتی ایکس ۳ پرو به خوش‌دستی آن کمک می‌کند.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
ابعاد ۱۶۴.۲ × ۷۶.۱ × ۸.۱ میلی‌متر ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۵ گرم ۲۱۵ گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ‌بندی مشکی، آبی، زرد مشکی، آبی، برنزی

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر نمایشگر

درحالی‌که گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با نمایشگر اقتصادی IPS LCD عرضه می‌شود، شیائومی تصمیم گرفته که در نسخه پوکو ایکس ۴ پرو از نمایشگر باکیفیت‌تر AMOLED استفاده کند. اندازه نمایشگر هر دو گوشی مشابه بوده و با اندازه ۶.۶۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

علاوه‌براین، تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو گوشی ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. گوشی‌های پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو ایکس ۴ پرو با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شوند و هر دو سرعت بسیار خوبی برای بازی‌های ویدئویی و استفاده روزمره دارند.

روشنایی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو ۴۵۰ بوده که در حالت HDR به ۶۰۰ نت هم می‌رسد. این درحالی‌است‌که روشنایی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو به‌اندازه ۷۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت است. این ویژگی نشان می‌دهد که پوکو ایکس ۴ پرو برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید گزینه بهتری است.

نمایشگر پوکو ایکس ۴ پرو از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کند. اما گوشی پوکو ایکس ۳ پرو از ویژگی HDR10 برخوردار شده که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش کیفیت تصاویر داشته باشد. نسبت نمایشگر در گوشی پوکو ایکس ۳ پرو به‌اندازه ۸۴.۶ درصد است. این ویژگی در گوشی پوکو ایکس ۴ پرو به ۸۶ درصد می‌رسد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر نمایشگر مشاهده می‌کنیم، گلس محافظ آن‌هاست. گوشی پوکو ایکس ۴ پرو با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود؛ اما شیائومی در ساخت گوشی پوکو ایکس ۳ پرو از محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۶ استفاده کرده است.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
نوع نمایشگر AMOLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۷۰۰ نیت، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت IPS LCD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، ‌ HDR10، روشنایی ۴۵۰ نیت
سایز ۶.۶۷ اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶ درصد ۶.۶۷ اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۶ درصد
رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسل ۳۹۵ ppi ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسل ۳۹۵ ppi
محافظ گوریلا گلس ۵ گوریلا گلس ۶

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو اف ۳ 

مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو اف ۳

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو ایکس ۴ پرو از نظر دوربین

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با دوربین چهارگانه و پوکو ایکس ۴ پرو با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در ابتدا نگاهی به دوربین‌های گوشی پوکو X3 پرو می‌اندازیم. دوربین اصلی این گوشی با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با دریچه دیافراگم ۱.۸ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که دومین لنز این گوشی از نوع اولترا واید است که سنسور ۸ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم ۲.۲ دارد. این گوشی همچنین به سنسورهای ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده که هر دو از دیافراگم f/2.4 برخوردارند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در شرایط نوری مناسب کیفیت نسبتاً خوبی دارند و برای استفاده روزمره مناسب هستند. دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این دوربین‌ها شما می‌توانید ویدئوهای ۴K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه بگیرید. ویدئوهای اسلوموشن با استفاده از این دوربین دارای کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل هستند.

از سوی دیگر، دوربین اصلی گوشی پوکو X4 پرو با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این لنز واید ۲۶ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با گشودگی دیافراگم ۱.۹ به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

لنز اولترا واید هم در این گوشی دیده می‌شود که با سنسور ۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم ۲.۲ در اختیار شما قرار می‌گیرد. مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی نشان می‌دهد که آخرین لنز این گوشی هم لنز ماکرو نام دارد که با سنسور ۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم ۲.۴ عرضه می‌شود. دوربین این گوشی هم از قابلیت فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این دوربین‌ می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. ویدئوهای اسلوموشن در این گوشی هوشمند با کیفیت ۷۲۰ پیکسل ذخیره می‌شوند. با این بررسی متوجه می‌شویم که عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گوشی پوکو ایکس ۴ پرو کیفیت بهتری دارند. این درحالی‌است‌که ویدئوهای ضبط شده با گوشی پوکو ایکس ۳ پرو بهتر هستند.

با وجود این‌که کیفیت دوربین پشتی پوکو ایکس ۴ پرو بهتر از پوکو ایکس ۳ پرو بود، این موضوع درباره دوربین سلفی آن‌ها صدق نمی‌کند. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم ۲.۲ عرضه می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این درحالی‌است‌که دوربین سلفی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم ۲.۵ است. شما با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X3 پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تنظیمات دوربین
  • ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۱/۱.۵۲ اینچ سایز سنسور، ۰.۷ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • ۸ مگاپیکسل، لنز اولترا واید، ۱/۴ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • ۲ مگاپیکسل ماکرو، ۱/۵ اینچ سایز سنسور، ۱.۷۵ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
  • ۴۸ مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۲.۰/۱ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • ۸ مگاپیکسل، لنز اولترا واید با پوشش ۱۱۹ درجه، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • ۲ مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • ۲ مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدئو ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط ویدئوی ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل، لنز واید، ۱/۳.۰۶ اینچ سایز سنسور، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5 ۲۰ مگاپیکسل، لنز واید، ۱/۳.۴ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
قابلیت‌ها HDR، پانوراما
ویدئو ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط ویدئوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر باتری

هر دو گوشی دارای باتری‌های غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری هستند. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید برای وب‌گردی نزدیک به ۱۲ ساعت، برای تماشای ویدئو ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه و برای بازی کردن ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه از آن استفاده کنید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این درحالی‌است‌که ظرفیت باتری گوشی پوکو ایکس ۴ پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این گوشی برای وب‌گردی ۱۰ ساعت و ۳۴ دقیقه، برای تماشای ویدئو ۱۳ ساعت و ۳۳ دقیقه و برای بازی کردن ۶ ساعت و ۵۷ دقیقه دوام می‌آورد. به‌طورکلی، گوشی پوکو X3 پرو می‌تواند ۱۱۹ ساعت و پوکو X4 پرو ۱۰۰ ساعت دوام بیاورند.

برخلاف نگهداری شارژ، سرعت شارژ کردن گوشی پوکو ایکس ۴ پرو بهتر از پوکو ایکس ۳ پرو است. شیائومی در ساخت پوکو ایکس ۴ پرو از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. این برند مدعی است که گوشی مذکور در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه ۷۵ درصد و مدت‌زمان ۴۹ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

از سوی دیگر، پوکو X3 پرو از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و دیرتر از پوکو X4 پرو شارژ می‌شود. این گوشی می‌تواند در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه به‌اندازه ۵۵ درصد و در مدت‌زمان ۷۵ دقیقه هم ۱۰۰ درصد شارژ شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع ۶۷ وات،۷۵ درصد در ۳۰ دقیقه و ۱۰۰ درصد در ۴۹ دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع ۳۳ وات، ۵۹ درصد در ۳۰ دقیقه، ۱۰۰ درصد در ۵۹ دقیقه (به گفته کمپانی)

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو ایکس ۴ پرو از لحاظ سخت‌افزار

شیائومی در ساخت هر دو گوشی‌ از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کرده است. گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۰ عرضه می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته قدرتمند Kryo 485 Gold با حداکثر فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 Gold با فرکانس ۲.۴۲ و در نهایت، چهار هسته Kryo 485 Silver با فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتز می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این پردازنده هفت نانومتری می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره و همچنین بازی‌های ویدئویی مناسب باشد. Adreno 640 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را برعهده دارد. از سوی دیگر، شیائومی در ساخت پوکو ایکس ۴ پرو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته قدرتمندتر Kryo 660 Gold با حداکثر فرکانس ۲.۲ و شش هسته Kryo 660 Silver با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز می‌شود. این پردازنده شش نانومتری هم برای بازی‌های ویدئویی مناسب است.

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی بر عهده Adreno 619 است. به‌طورکلی، اگر به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید با پرداخت هزینه منطقی به بازی کردن بپردازید، هر دو گوشی‌های پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو ایکس ۴ پرو گزینه‌های مناسبی هستند. شما می‌توانید این دو گوشی میان‌رده را با نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خریداری نمایید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی پوکو X3 پرو با حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه می‌شود که نسبت به حافظه داخلی پوکو X4 پرو که UFS 2.2 است، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
سیستم‌عامل
  • اندروید ۱۱
  • قابل آپدیت به اندروید ۱۲
  • MIUI 13 برای پوکو
  • اندروید ۱۱
  • قابل آپدیت به اندروید ۱۲
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ (۶ نانومتری) اسنپدراگون ۸۶۰ (۷ نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • ۲×۲.۲ GHz Cortex-A78
  • ۶×۱.۷ GHz Cortex-A55
  • هشت هسته‌ای
  • ۱×۲.۹۶ GHz Kryo 485 Gold
  • ۳×۲.۴۲ GHz Kryo 485 Gold
  • ۴×۱.۷۸ GHz Kryo 485 Silver
GPU Adreno 619 Adreno 640
درگاه حافظه microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت) microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی
  • رم ۶ و ۸ گیگابایت با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم ۶ و ۸ گیگابایت با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با شیائومی می ۱۱ لایت

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۰ با سامسونگ گلکسی A71

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro از نظر صدا

هر دو گوشی‌ پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو ایکس ۴ پرو با اسپیکرهای استریو عرضه می‌شود و کیفیت صدای خیلی خوبی دارند. ‌این گوشی‌ها همچنین از قابلیت جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کنند.گوشی پوکو ایکس ۴ پرو به دلیل پشتیبانی از Dolby Atmos، صدا را با کیفیت بهتری پخش می‌کند.

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو ایکس ۴ پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای ۲۴ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز صدای ۲۴ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال

هر دو گوشی از دو سیم‌کارت و نصب کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. یکی از تفاوت‌ها این است که پوکو ایکس ۳ پرو از اینترنت سریع ۵G پشتیبانی نمی‌کند. این درحالی‌است‌که این ویژگی در گوشی پوکو ایکس ۴ پرو وجود دارد.

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو ایکس ۴ پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تکنولوژی شبکه GSM ،HSPA ،LTE ، ۵G GSM ،HSPA ، LTE
سنسورها اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه ۵.۱ A2DP، LE ۵.۰، A2DP، LE
GPS بله، باA-GPS ، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC دارد (بسته بازار عرضه) دارد (بسته بازار عرضه)
رادیو دارد رادیو FM، قابلیت ضبط
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
اینفرارد دارد دارد
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

مقایسه پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو ایکس ۴ پرو از نظر قیمت و تاریخ عرضه

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو که در تاریخ مارس ۲۰۲۱ معرفی و روانه بازار شد، در آن زمان قیمتی نزدیک به ۲۶۰ دلار داشت. گوشی پوکو ایکس ۴ پرو تقریباً یک سال بعد و در اواخر فوریه ۲۰۲۲ معرفی و در مارس ۲۰۲۲ روانه بازار شد، در آن زمان با قیمت تقریبی ۳۱۰ دلار به فروش رسید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تاریخ معرفی ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ ۲۲ مارس ۲۰۲۱
تاریخ عرضه ۲۳ مارس ۲۰۲۱ ۲۴ مارس ۲۰۲۱
قیمت جهانی حدود ۳۱۰ دلار حدود ۲۶۰ دلار

سؤالات متداول

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو بهتر است یا پوکو ایکس ۴ پرو؟

پوکو ایکس ۳ پرو به‌دلیل پردازنده قوی، نمایشگر خوب و شارژدهی خوب باتری، ارزش خرید بالایی دارد؛ اما مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی، تنظیمات دوربین آن است. از سوی دیگر، پوکو ایکس ۴ پرو از نمایشگر خوب، دوربین قابل قبول، عملکرد بهینه باتری و اسپیکر خوب بهره می‌برد؛ اما از نظر پردازنده ضعف دارد و به همین دلیل، اگر برای بازی‌ کردن به‌دنبال یک گوشی خوب هستید، بهتر است پوکو ایکس ۳ پرو را خریداری کنید.

قیمت پوکو X3 پرو و X4 پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت پوکو ایکس ۳ پرو در محدوده ۷.۵۰۰.۰۰۰ تا ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. قیمت پوکو ایکس ۴ پرو نیز حدود ۸.۳۰۰.۰۰۰ تا ۱۰.۲۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X3 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =