اپل در فصل چهارم 2022 جای سامسونگ را در بازار جهانی موبایل می‌گیرد

هنوز تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ مسافری گرفته نشده است

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

سخنگوی وزارت صمت با تکذیب ضمنی وعده پیشین خود اعلام کرد هنوز برای رجیستری آیفون‌های ۱۴ که به‌صورت مسافری وارد شده‌اند، تصمیمی گرفته نشده است. به گفته قالیباف واردات تجاری این گوشی‌ها نیز انجام نخواهد شد.

مجری برنامه سلام صبح بخیر صدا‌و‌سیما با مطرح‌کردن این موضوع که مسئله رجیستری آیفون ۱۴ دغدغه نیم‌درصد مردم هم نیست، از سخنگوی وزارت صمت درباره وضعیت نهایی رجیستری خانواده آیفون ۱۴ پرسید. «امید قالیباف» نیز در پاسخ اعلام کرد: «واردات تجاری آیفون ۱۴ انجام نخواهد شد. برای رجیستری واردات مسافری هم تا الان هیچ تصمیمی گرفته نشده است.»

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که تصمیم‌گیری درباره این موضوع با چه نهادی است، اعلام کرد به‌جز وزارت صمت، نهادهای دیگری نیز در این تصمیم‌گیری دخیل هستند؛ از‌همین‌رو او نسبت به زمان رجیستری این گوشی‌ها، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این در‌حالی است که قالیباف حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود با توجه به اینکه آیفون‌های ۱۴ به‌صورت مسافری وارد کشور می‌شوند، برای آن راه‌حل نقطه‌ای و محدود اندیشیده‌اند. او وعده داده بود به‌زودی نحوه و روند رجیستری آیفون ۱۴ اعلام شود. البته قالیباف در برنامه امروز شبکه سه مدعی شد که از سخنان قبلی او برداشت اشتباه صورت گرفته است.

ممنوعیت واردات آیفون موضوعی است که پیش از این از سوی برخی نمایندگان مجلس پیگیری می‌شد. اردیبهشت‌ماه امسال گزارشی از شبکه خبر منتشر شد که در آن اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تلاش برای ممنوعیت واردات گوشی‌های آمریکایی به کشور خبر دادند. «علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در این گزارش اظهار داشت بنابر قولی که از وزیر صمت گرفته‌اند، قرار است تا پایان شهریور ۱۴۰۱ جلوی واردات آیفون گرفته شود.

حال به‌نظر می‌رسد پس از کارشکنی‌های فراوان در اختصاص ارز به واردات سری‌های قبلی آیفون، این ممنوعیت سرانجام عملی شده است.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =