کباب ۲۵ درصد گران شد؛ هر پرس کوبیده، جوجه کباب و شیشلیک چند؟

کباب ۲۵ درصد گران شد؛ هر پرس کوبیده، جوجه کباب و شیشلیک چند؟

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از سایت طلا

به گزارش سایت طلا، کباب و جوجه کباب از آغاز سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر شده است.

چلو کباب از غذاهای لذیذ و سنتی و البته بسیار گران ما ایرانی‌هاست. در پی گرانی گوشت قرمز و گوشت مرغ، خوردن یک پرس چلو کباب یا چلو جوجه کباب گران تمام می‌شود. این در حالی است که از آغاز سال ۱۴۰۲، قیمت این غذاهای لذیذ نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر شده است.

برای مثال، سال گذشته (آبان‌ماه ۱۴۰۱) هر پرس کباب گوسفندی (مشتمل بر ۲ سیخ کباب لقمه که وزن هر سیخ ۲۵۰ گرم است) به همراه یک پرس چلو کره ۴۰۰ هزار تومان می‌شد اما امسال هر پرس لقمه گوسفندی با برنج ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود یا هر پرس جوجه کباب فیله (۵۰۰ گرمی) بدون برنج که سال گذشته ۲۳۰ هزار تومان بود امروز ۳۰۰ هزار تومان است.

مواد اولیه بسیار گران است

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران در مورد علت گرانی‌ انواع کباب در سال جاری به همشهری آنلاین گفت: علتش این است که مواد اولیه بسیار گران شده است.

علی‌اصغر میرابراهیمی ادامه داد: گوسفند خیلی گران شده است به طوری که ما هر کیلو گوسفند زنده را بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می‌خریم این در حالی است که هر کیلو ران گوسفندی پاک نشده ۴۶۰ هزار تومان و هر کیلو راسته گوسفندی هم ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است. همچنین، ما هر کیلو مرغ را ۹۰ هزار تومان و هر کیلو فیله را حدود ۲۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران به گرانی دیگر مواد اولیه هم اشاره و بیان کرد: برنج و روغن بسیار گران است و ما هر کیلو برنج را ۱۳۰ هزار تومان می‌خریم. همچنین، هر کیلو زعفران ۴۰ میلیون تومان شده است و حتی مواد مصرفی کنار غذا هم بسیار گران شده است برای مثال، ما هر کیلو گوجه را ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریم.

میرابراهیمی افزود: به اینها، باید هزینه‌های سربار و هزینه آب و برق و گاز و حقوق کارگر و مالیات را هم اضافه کرد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران در مورد وضعیت تقاضا هم عنوان کرد: تحت تاثیر گرانی‌ها، قدرت خرید مردم کاهش یافته و تقاضا برای غذاهای کبابی کاهش داشته است.

هر پرس کوبیده و جوجه‌کباب و شیشلیک چند؟

میرابراهیمی در مورد قیمت غذاهای کبابی هم گفت: قیمت کباب با توجه به وزن آن متفاوت است و با توجه به وزن، هر پرس جوجه کباب با برنج ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و هر پرس کوبیده هم از ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

این صحبت‌ها در حالی است که در کبابی‌های معروف تهران هر پرس جوجه کباب بین ۲۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در این رستوران‌ها که بیشتر غذاهای کبابی سرو می‌شود هر سیخ کباب لقمه گوسفندی ۲۰۰ هزار تومان و چلو کره هم ۱۰۰ هزار تومان است. بنابراین، اگر کباب را همراه با برنج بخواهید سفارش دهید هر پرس چلوکباب ممتاز (مشتمل بر ۳۲۰ گرم مغز راسته گوسفندی) تا ۵۰۰ هزار تومان خرج دارد. در این رستوران‌ها، هر پرس کباب بره یا شیشلیک نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت در رستوران‌های مرکز تهران کمی مناسب‌تر است. اگر بخواهید در رستوران‌های خوب مرکز تهران یک پرس جوجه کباب بدون استخوان همراه با برنج بخورید حدود ۲۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید. چلوکباب کوبیده هم را با همین پول می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید.

هر پرس شیشلیک با برنج هم در این رستوران‌ها بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است.

منبع طلا

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =