کروم به حالت‌های ذخیره‌سازی حافظه و انرژی مجهز می‌شود

کروم به حالت‌های ذخیره‌سازی حافظه و انرژی مجهز می‌شود

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

گوگل دو حالت عملکردی جدید برای نسخه وب مرورگر کروم معرفی کرد: ذخیره کننده حافظه (Memory Saver) و ذخیره کننده انرژی (Energy Saver). به گفته غول فناوری، حالت‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهند، مصرف حافظه کروم را تا ۳۰ درصد کاهش دهند و همچنین در زمانی که شارژ دستگاه در حال تمام شدن است، عمر باتری آن را افزایش دهند.

حالت‌های جدید کروم

حالت ذخیره‌سازی حافظه، حافظه مورد استفاده توسط برگه‌هایی که در حال حاضر استفاده نمی‌شوند را آزاد می‌کند که این امر تجربه روان‌تری به مرور وب کاربران ارائه می‌کند. همچنین می‌توان برخی وب‌سایت‌های موردنظر را به عنوان معاف از «بهینه‌سازی حافظه» علامت‌گذاری کرد تا با حداکثر عملکرد کار کنند.

مرورگرهای مدرن حافظه زیادی مصرف می‌کنند و در حالی که اگر دستگاه شما دارای ۳۲ گیگابایت رم باشد، مشکلی نخواهد شد، در دستگاه‌هایی که از مشخصات ضعیف‌تری بهره می‌برند، کروم با استفاده از چندین گیگابایت حافظه، می‌تواند سرعت دستگاه شما را کاهش دهد.

حالت صرفه جویی در انرژی کروم با محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه و جلوه‌های بصری در وب‌سایت‌های دارای انیمیشن یا ویدیو، عمر باتری بالقوه دستگاه را زمانی که شارژ آن به زیر ۲۰ درصد می‌رسد، بهینه می‌کند. هرچند به طور دقیق مشخص نیست که این حالت تا چه اندازه عمر باتری را افزایش می‌دهد، اما در بسیاری مواقع ذخیره هر دقیقه از عمر باتری می‌تواند برای کاربران مفید باشد.

حالت ذخیره‌سازی انرژی

هر دو حالت جدید از امروز به عنوان بخشی از آخرین نسخه کروم برای دسکتاپ (m108) شروع به کار کرده‎‌اند و در هفته‌های آینده به صورت جهانی در دسترس خواهند بود. زمانی که حالت‌های Memory Saver و Energy Saver در دسترس دستگاه شما قرار بگیرند، می‌توانید گزینه‌های مربوط به آنها را در منوی تنظیمات سه نقطه‌ای کروم پیدا کنید. همچنین می‌توان هر کدام از آنها را به طور مستقل فعال یا غیرفعال کرد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =