سرمایه‌گذاری ۹.۵ میلیارد دلاری گوگل در دفاتر و مراکز داده

کمپانی گوگل روی دفاتر خود سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری می‌کند

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

روزهای دورکاری کارمندان گوگل ظاهرا به پایان خود بسیار نزدیک است و این شرکت سرمایه‌گذاری ۹.۵ میلیاردی را برای در دفاتر و مراکز داده‌ها درنظرگرفته است.

این اما اولین باری نیست که گوگل روی دفاتر و مراکز خود سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت طی پنج سال گذشته، بیش از ۳۷ میلیارد دلار سرمایه را به مراکز داده‌ها و دفاتر خود در ۲۶ ایالت مختلف اختصاص داده است. این سرمایه‌گذاری تأثیر به‌سزایی در نرخ اشتغال‌زایی آمریکا داشته و بیش از ۴۰ هزار موقعیت شغلی تمام وقت را ایجاد کرده است. این کمپانی ۴۰ میلیارد دلار را نیز صرف بخش تحقیق و توسعه خود کرده که به هیچ‌وجه رقم کمی نیست.

کمپانی گوگل یکی از شرکت‌هایی بود که پس از شیوع گسترده کرونا، به سرعت سیستم دورکاری را برای کارمندان خود اجرا کرد. حال این کمپانی به دنبال سرمایه‌گذاری کلان در دفاتر و مراکز داده خود است تا بتواند با قوت بیشتری سیستم کار حضوری را بازگرداند.

مدتی پیش گوگل به کارمندان برخی مناطق آمریکا اعلام کرد که آن‌ها باید از تاریخی مشخص به دفاتر خود بازگردند. با این وجود روند بازگشت کارمندان کمپانی گوگل به دفاتر کار حضوری به کندی پیش می‌رود. بنابراین گوگل در پی سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در این بخش‌هاست.

کمپانی گوگل و اختصاص سرمایه‌ای کلان برای کار حضوری در دفاتر

در کنار این برنامه‌های متعدد گوگل برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، احتمال دارد که این کمپانی بتواند ۱۲ هزار شغل تمام وقت جدید را ایجاد کند. این در حالیست که هزاران موقعیت دیگر نیز از طریق همکاری گوگل با تأمین‌کنندگان و شرکای مختلف برای افراد موجود می‌شوند.

گوگل طی سال گذشته نیز مراکز و دفاتر جدیدی را در گوشه و کناره‌های آمریکا افتتاح کرد. این سبب می‌شود تا امنیت بیشتری برای کارمندان حین کار حضوری تأمین شود. هرچند که بسیاری از کارمندان هنوز دورکاری را ترجیح می‌دهند؛ اما گوگل به دنبال تشویق کارمندان برای بازگشت به دفاترشان است و اختصاص چنین سرمایه عظیمی، از متمرکز بودن گوگل روی اهدافش خبر می‌دهد.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =