گوشی‌های اندرویدی 2023 از آیفون 14 پرو مکس قدرتمندتر خواهند بود!

گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ از آیفون ۱۴ پرو مکس قدرتمندتر خواهند بود!

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از تکراتو

طبق شایعات اخیر گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ با به کارگیری پردازنده جدید شرکت کوالکام عملکردی قدرتمند‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس را ارائه خواهند داد.

بسیاری از گوشیهای پرچمدار اندرویدی سال ۲۰۲۲ از چیپست های کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 و یا نسخه پلاس همین چیپست بهره‌ می‌برند. حال شایعه شده است که جانشین این پردازنده که قرار است قبل از پایان سال عرضه شود، ارتقاء قابل توجهی را به همراه دارد و می‌تواند پردازنده قدرتمند A16 بایونیک را شکست دهد!

بیشتر بخوانید: کوالکام دو نسخه از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در رویداد سالانه خود معرفی می‌کند

گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ آیفون ۱۴ را نابود می‌کنند!

بر اساس اطلاعاتی که از منابعی مورد اعتماد از جمله Digital Chat Station و Android Central منتشر شده است، یک نسخه خاص از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در رویداد سالانه کوالکام با فرکانس بسیار بالا ارائه خواهد شد. این چیپست حداکثر سرعتی معادل ۳.۴-۳.۵ گیگاهرتز دارد.

این در حالی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارای سرعت ۳.۲ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده قابلیت‌های گرافیکی گوشی‌های اندرویدی جدید را نیز افزایش می‌دهد. گفته می‌شود که عملکرد گرافیکی بالاتر این تراشه، تراشه Apple A16 Bionic را که در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس تعبیه شده است، به چالش خواهد کشید.

با در نظر گرفتن سطح بسیار بالای عملکرد ارائه شده توسط تراشه A16 Bionic، این گفته که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند کارکردی بهتر از این پردازنده را ارائه دهد، قطعاً ادعای بزرگی است که نمی‌توان در حال حاضر آن را تایید کرد.

گوشی‌های اندرویدی 2023 از آیفون 14 پرو مکس قدرتمندتر خواهند بود!

باید منتظر ماند و دید آیا عوامل تاثیرگذاری همچون کدگذاری نرم‌افزار، مقدار رم موجود و مدیریت حرارتی کارایی‌های بهتری را ارائه می‌دهند یا خیر. یکی از نقاط قوتی که اپل در هنگام صحبت از افزایش سرعت خود به شدت به آن افتخار می‌کند این است که مسئولیت کل فرآیند طراحی نرم افزار و سخت افزار را بر عهده دارد و به سازندگان تراشه های شخص ثالث متکی نیست.

گفتنی است که کوالکام رویدادی را برای ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان ماه) تنظیم کرده است که انتظار داریم در آن همه چیز در مورد چیپست نسل بعدی و ویژگی‌های آن‌ها را بشنویم.

در حالی که بسیاری از کاربران از مدل چیپست موجود در گوشی خود آگاه نیستند، اما به سرعت گوشی‌های هوشمند خود بسیار اهمیت می‌دهند. به همین دلیل ورود اسنپدراگون ۸ نسل ۲ میتواند برای بسیاری مورد توجه قرار گیرد.

نسل جدید گوشی‌هایی که از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند، از جمله: سامسونگ گلکسی اس ۲۲، سامسونگ گلکسی زد فولد ۴، شیائومی ۱۲ پرو، وان پلاس ۱۰ پرو، سونی اکسپریا ۱ IV و غیره، می‌توانند اصلی‌ترین کاندیدادهای تجهیز به پردازنده جدید باشند.

پیش‌بینی می‌شود که یکی از اولین دستگاه‌ها از بین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ که از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد، گوشی وان پلاس ۱۱ باشد. ما انتظار داریم که این گوشی در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ رونمایی شود.

با توجه به مشخصات رده بالای این گوشی، به نظر می‌رسد که از پردازنده پیشرفته کوالکام نیز بهره ببرد. همچنین شایعات حاکی از آن هستند که گلکسی اس ۲۳ ساسونگ نیز از جدیدترین پردازنده کوالکام برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳ می‌توانند عملکردی قدرتمندتر از آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه دهند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: techradar

منبع تکراتو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =