گوگل با هدف تشخیص زودهنگام سرطان سینه، با یک شرکت پزشکی همکاری می‌کند

گوگل با هدف تشخیص زودهنگام سرطان سینه، با یک شرکت پزشکی همکاری می‌کند

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

گوگل برای اولین‌بار مجوز استفاده از مدل تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را به شرکت فناوری پزشکی iCAD داده تا بتواند روی توسعه ابزارهای غربالگری سرطان سینه با هوش مصنوعی کار کند.

شرکت فناوری پزشکی iCAD امیدوار است بتواند با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، راهکارهایی برای تشخیص زودهنگام و دقیق‌تر سرطان سینه ارائه دهد. ابزارهای غربالگری سرطان سینه مبتنی بر هوش مصنوعی به رادیولوژیست‌ها کمک می‌کند با دقت بالاتری سرطان سینه را تشخیص دهند. 

گوگل برای اولین‌بار به یک شرکت پزشکی مجوز استفاده از هوش مصنوعی داد

«نیکول لینتون»، مدیر ارتباطات گوگل می‌گوید این دو شرکت قصد دارند در‌نهایت از ابزارهای غربالگری سرطان سینه در دنیای واقعی استفاده کنند. اگر این پروژه با موفقیت به نتیجه برسد، می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند. لینتون می‌گوید در این مسیر همه چیز را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند و هر‌دو شرکت امیدوارند به نتایج ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنند.

گوگل پیش‌تر نیز تلاش‌هایی در زمینه تشخیص سرطان سینه انجام داده و این همکاری در راستای فعالیت‌های قبلی شکل گرفته است. در سال ۲۰۲۰، محققان گوگل مقاله‌ای در نشریه Nature منتشر کردند که نشان می‌داد هوش مصنوعی گوگل می‌تواند حتی دقیق‌تر از برخی رادیولوژیست‌ها، علائم سرطان سینه را تشخیص دهد. این مدل در آن مقطع زمانی توانسته بود تشخیص منفی کاذب سرطان سینه را تا حدود ۹.۴ درصد و تشخیص مثبت کاذب را تا ۵.۷ درصد در بین هزاران ماموگرافی انجام‌شده در این مطالعه کاهش دهد.

شرکت iCAD قصد دارد مدل تحقیقاتی هوش مصنوعی ماموگرافی گوگل را در ابزارهای موجود این شرکت فناوری مورد استفاده قرار دهد. اولین ابزار «ProFound AI» است که در آن تصاویر حاصل از توموسنتز دیجیتال سینه (DBT) تجزیه و تحلیل می‌شود. این تکنیک تصویربرداری پیشرفته که گاهی اوقات ماموگرافی سه‌بعدی نامیده می‌شود، می‌تواند به هوش مصنوعی مجهز شود. در واقع این ابزار، تصاویر DBT را اسکن می‌کند تا تراکم و کلسیفیکاسیون بدخیم بافت را تشخیص دهد.

همچنین شرکت iCAD قصد دارد از مدل هوش مصنوعی گوگل و ابزارهای خود، ارزیابی از میزان ریسک ابتلا به این بیماری ارائه کند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =