یک شرکت سوئیسی موفق به جذب کربن از اتمسفر و ذخیره‌سازی آن شد

یک شرکت سوئیسی موفق به جذب کربن از اتمسفر و ذخیره‌سازی آن شد

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

مایکروسافت، استرایپ و شاپیفای رسماً به اولین شرکت‌های جهان تبدیل شدند که برای حذف آلودگی‌های کربنی خود هزینه پرداخت می‌کنند. شرکت Climeworks تأیید کرده است که با این شرکت‌ها همکاری دارد و برای اولین‌بار در این صنعت از یک مرجع شخص ثالث تأییدیه گرفته است.

فناوری شرکت سوئیسی Climeworks به‌نوعی عملکرد درختان و جنگل‌ها در جذب کربن دی‌اکسید را تقلید می‌کند و می‌تواند روشی برای آفست مستقیم کربن از هوا باشد. «جولی گوسال‌وز»، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت می‌گوید در گذشته مشتریان باید به حرف آن‌ها اعتماد می‌کردند و برخی برندها این کار را انجام می‌دادند. اما حالا حرف آن‌ها فقط یک ادعا نیست و این تأییدیه شخص ثالث می‌تواند اعتبار فناوری این شرکت را افزایش دهد.

Climeworks تأییدیه خود را از شرکت DNV گرفته که چند سال مشغول تحقیق روی فناوری جذب کربن آن‌ها بوده است. با توجه به اینکه این فناوری برای اولین‌بار به‌کار گرفته شده است، DNV باید معیاری مناسب برای بررسی عملکرد آن تدوین می‌کرد. این معیار و سازوکار حالا به‌صورت عمومی منتشر شده است و می‌تواند برای سایر نمونه‌های جذب و ذخیره‌سازی کربن در آینده استفاده شود.

مایکروسافت از مشتریان بزرگ Climeworks است

Climeworks اعلام نکرده که در اولین سری از جذب کربن خود، چقدر CO2 گردآوری و ذخیره کرده است. بااین‌حال مایکروسافت که یکی از مشتریان بزرگ این شرکت است، در سال ۲۰۲۰ متعهد شده بود تا همه آلودگی‌های تاریخ فعالیت خود را جبران کند. براساس جدیدترین گزارش پایداری زیست‌محیطی این شرکت، سازنده ویندوز قصد دارد حداقل ۲.۵ میلیون تن CO2 را از جو زمین خارج کند. این رقم برابر ۱۸ درصد از مجموع آلودگی‌های مایکروسافت در سال مالی ۲۰۲۱ است.

شرکت‌های دنیای فناوری، در‌واقع اولین طرفداران فناوری‌های حذف کربن بوده‌اند. آن‌ها افزون بر Climeworks، از شرکت دیگری به نام Frontier هم حمایت کرده‌اند. پارسال استرایپ، آلفابت، متا، شاپیفای و مک‌کینزی با صرف هزینه ۱ میلیارد دلاری، دست به تأسیس Frontier زدند تا حذف کربن را در مقیاس بزرگ‌تری انجام دهند و هزینه انجام این کار را پایین بیاورند.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 13 =