۲۰ فیلم جذاب از کریس ایوانز که باید به تماشای آن‌ها بنشینید

۲۰ فیلم جذاب از کریس ایوانز که باید به تماشای آن‌ها بنشینید

به گزارش مجله اینترنتی توزلو به نقل از دیجیاتو

شکی نیست که معروف‌ترین نقش کریس ایوانز ایفای نقش کاپیتان آمریکا در «MCU» است. بیشتر فیلم‌های او در جهان سینمایی مارول حضور دارند، اما ایوانز علاوه بر شخصیت استیو راجرز، نقش‌های شاخص دیگری نیز داشته است و لیست بهترین فیلم های کریس ایوانز طولانی‌تر از این حرفها است. اکنون که به نظر می‌رسد دوران بازی او در نقش کاپیتان آمریکا به پایان رسیده، بازدید از مجموعه آثار او و دیدن سایر نقش‌ها و فیلم‌هایی که او در آن حضور داشته است می‌تواند هیجان انگیز باشد. ایوانز در طول و پس از یک دهه فعالیت خود به عنوان کاپیتان آمریکا، همچنین خود را به عنوان یک بازیگر فوق‌العاده در فیلم‌های درام، کمدی، علمی تخیلی و هر چیز دیگری ثابت کرده؛ ممکن است مارول چیزی باشد که نام او را روی نقشه توجه مخاطب قرار داده است، اما قطعاً تنها بازی در نقش یک ابرقهرمان آن چیزی نیست که این مرد می‌تواند انجام دهد.

در بیست سال گذشته، این بازیگر بینندگان و منتقدان را به طور یکسان با آثار خود خوشحال کرده است؛ و نه تنها این، بلکه تصور می‌شود که او در مقایسه با پرت، پاین و همسورث بهترین کریس هالیوود است. بنابراین، همانطور که نبرد بین کریس‌ها ادامه دارد، اکنون بهترین زمان برای تماشای بهترین فیلم های کریس ایوانز به نظر می‌رسد. پس در ادامه با معرفی آثار شاخص این بازیگر همراه ویجیاتو باشید.

«The Gray Man»

سازندگان برادران روسو
بازیگران کریس ایوانز، رایان گاسلینگ، آنا د آرماس، جولیا باترز، جسیکا هنویک
سال انتشار ۲۰۲۲
امتیاز IMDb ۶.۵
The Gray Man

ایوانز سبیل‌های سبک شورون دارد و در مقابل گاسلینگ قرار می‌گیرد؟ هیچ چیز بهتری جز این برای طرفداران جذاب ترین مردان زنده وجود ندارد. مرد خاکستری که چند ماه گذشته منتشر شد، یک تریلر جاسوسی مهیج درباره یک مامور سیا با بازی رایان گاسلینگ است که به طور تصادفی اسرار آژانس را فاش می‌کند و لوید هانسن (کریس ایوانز) مامور سرکش قراردادی برای شکار او به میدان یک بازی پر از اکشن وارد می‌شود.

این اثر اولین بار در نتفلیکس با نقدهای عمومی بسیار معمولی روبرو شد اما از نظر نگارنده بجزو هترین فیلم های کریس ایوانز است، و اگرچه منتقدان فکر می‌کنند که مملو از کلیشه‌ها است، اما هنوز یک ساعت سرگرم‌کننده است و چیزی نیست که لازم باشد عمیقاً در مورد آن فکر کنید. فقط یک فیلم اکشن خوب با گروه بازیگران قابل قبولی که شامل ستاره درجه یک هالیوودی می‌شود. ایوانز در این فیلم در قامت شخصیت هانسن یک شرور کارتونی جالب توجه است. ایوانز وقتی نقش بد داستان را بازی می‌کند بهترین است.


«The Perfect Score»

کارگردان برایان رابینز
بازیگران کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، اریکا کریستنسن، برایان گرینبرگ
سال انتشار ۲۰۰۴
امتیاز IMDb ۵.۶
The Perfect Score

خوب، چه کسی نمی‌خواهد در «اس‌ای‌تی» یا همان کنکور ورودی دانشگاه‌های شاخص آمریکا نمره کامل بگیرد؟ این دقیقا همان چیزی است که شش دانش آموز یک مدرسه نیز آرزو دارند و هدف آنها این گروه را به برنامه ریزی برای ورود به مرکز تست پرینستون سوق می‌دهد. این پروژه کمدی توسط برایان رابینز کارگردانی شده است و پیام خوبی را در پوشش کمدی منتقل می‌کند که نمرات کنکور خوشحالی را تضمین نمی‌کند. نقش یکی از شش دانش آموز را کریس ایوانز جوان با نام کایل بازی می‌کند. جالب است بدانید اسکارلت جوهانسون، که نقش فرانچسکا کورتیس را در این فیلم بازی می‌کند نیز در کنار ایوانز به عنوان یک دانش آموز دیگر نقش آفرینی می‌کند.


«Playing it Cool»

کارگردان جاستین ریردان
بازیگران کریس ایوانز، میشل موناهن، آنتونی مکی، آبری پلازا، توفر گریس
سال انتشار ۲۰۱۴
امتیاز IMDb ۵.۹
Playing it Cool

این کمدی رمانتیک داستان منحصر به فردی دارد و از متفاوت‌ترین آثار در لیست بهترین فیلم های کریس ایوانز به شمار می‌رود. ایده کریس شیفر و پل ویکنیر (نویسندگان فیلمنامه) از یک رام کام، درباره فیلمنامه نویسی است که برای نوشتن یک فیلمنامه عاشقانه تلاش می‌کند. کریس ایوانز (که داستان را روایت می‌کند) تحت تأثیر نامطلوب مادرش که او را در سنین بسیار پایین ترک کرده، به سختی می‌تواند در یک رابطه عاشقانه پایدار قرار گیرد. در ابتدا، او برای الهام بخشیدن به فیلمنامه خود به تجربیات عشقی دیگران نگاه می‌کند، اما این نیز چندان خوب جواب نمی‌دهد. وقتی همه چیز مبهم به نظر می‌رسد، زنی را پیدا می‌کند که کاملاً با او ارتباط خوبی برقرار می‌کند؛ و این کلید یک رابطه تماشایی است. بدون شک از میان تمام کمدی‌های رمانتیکی که کریس ایوانز در آنها بازی کرده است، «Playing It Cool» محصول ۲۰۱۴ یکی از بهترین آثاری است که ستاره مارول از خود ارائه کرده است.


«Not Another Teen Movie»

کارگردان جوئل گالن
بازیگران کریس ایوانز، کایلر لی، جیمی پرسلی، میا کرشنر
سال انتشار ۲۰۰۱
امتیاز IMDb ۵.۷
Not Another Teen Movie

«نه یه فیلم نوجوانی دیگه» در واقع یک فیلم نوجوانانه و تینیجری دیگر به کارگردانی جوئل گالن است که جزو آثار قدیمی در لیست بهترین فیلم های Chris Evans قرار می‌گیرد. کریس ایوانز با بازی شخصیتی به نام جیک وایلر، نقش اصلی این ماجرای کمیک را بر عهده می‌گیرد. با احساس و محبوبیت خود، او چالش تبدیل یک دختر نه چندان زیبا به نام جینی (چایلر لی) را به ملکه جذابیت دبیرستان جشن می‌گیرد. این اثر مانند تمام فیلم‌های هم‌شکل خودش طیفی از شخصیت‌های عمومی را شامل می‌شود؛ و به طور کلی یکی از آن کمدی‌های کلیشه‌ای است که با جذابیت ظاهری بازیگرانش و البته گرفتن چند لبخند از آن‌ها مخاطب را به فیلم وصل می‌کند. این فیلم که یکی از اولین آثار کریس ایوانز است، تقلید از تمام فیلم‌های نوجوانانه است که هالیوود در دهه ۱۹۹۰ ساخته بود. و ایوانز در نقش جیک بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اندآثار به یادماندنی که تمام‌شدنی نیستند
۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند


«Sunshine»

کارگردان دنی بویل
بازیگران کریس ایوانز، کیلین مورفی، میشل یئو، رز بیرن، بندیکت وانگ
سال انتشار ۲۰۰۷
امتیاز IMDb ۷.۲
Sunshine

ما به راحتی معتقدیم که خورشید منبع همیشگی انرژی است که گرمای نوری را برای ما فراهم می‌کند و بیشتر از هر چیزی برای موجودات زنده ضروری است. خوب، الکس گارلند نویسنده مخالف است. در این ماجراجویی علمی آینده‌نگر، او داستانی از مرگ خورشید به عنوان مادر زمین و تلاش ناامیدانه و آخرین تلاش یک تیم بین‌المللی از فضانوردان برای نجات آن را روایت می‌کند. در اینجا از انبار بزرگ سلاح‌های هسته‌ای برای نجات خورشید از مرگ استفاده می‌شود. طرح این است که خورشید را با یک بمب شکافت هسته‌ای دوباره روشن کنند. کریس ایوانز معروف نقش یکی از فضانوردان به نام میس را بازی می‌کند که در ماموریت فضایی نجات خورشید است. شیمی ایوانز با کیلین مورفی یکی از بهترین بخش‌های این فیلم بود، و اگرچه نقش او به‌عنوان مهندس میس بزرگ‌ترین نقش او نیست، اما بازی او به‌طور مداوم قانع‌کننده است و به ارتقای فیلم کمک می‌کند.


«Cellular»

کارگردان دیوید آر. الیس
بازیگران کریس ایوانز، جیسون استاتهام، کیم بیسینگر، ویلیام اچ میسی، جسیکا بیل
سال انتشار ۲۰۰۴
امتیاز IMDb ۶.۵
Cellular

فیلم Cellular یک اثر اکشن هیجان‌انگیز است، اما به خاطر وجود عناصر کمدی آن بیشتر به یاد ماندنی شده است. در این فیلم، ایوانز نقش رایان را بازی می‌کند، مردی معمولی که از همسرش ناراحت و سرگردان است، اما در همین اوضاع تماسی ناشناس به تلفن همراه او وصل می‌شود، در آن سوی خط جسیکا مارتین (کیم بسینجر) قرار دارد که از رایان برای نجات پسرش و نجات او از دست آدم ربایان کمک می‌گیرد. در این وضعیت مرد جوان می‌خواهد به جسیکا کمک کند، اما او نمی‌داند آدم‌ ربایان او را کجا برده‌اند، و رایان باید قبل از اینکه تلفن همراهش خاموش شود، تلاش کند تا بفهمد این زن کجاست.

ایوانز در این فیلم به طرز ماهرانه‌ای نقش شخصیتی را بازی می‌کند که کاملاً فردی به ظاهر بی‌تفاوت است اما با وجدان خوب نمی‌تواند فریاد کمک یک زن را رد کند. سخت است که شخصیتی را بسازید که بیشتر وقت خود را با گوشی و فرمان ماشین سپری کند، اما ایوانز با عملکرد دیوانه‌وار و در عین حال متعادل خود این کار را به درستی انجام می‌دهد. جالب است بدانید Cellular منتقدان را شگفت زده نکرد و به سختی در گیشه موفق شد. اما صرف نظر از این، فیلم یک تریلر جذاب پاپ کورنی است که اکثر مردم را روی صندلی خود نگه می‌دارد.


«Gifted»

کارگردان مارک وب
بازیگران کریس ایوانز، مکینا گریس، جنی سلیت، اکتاویا اسپنسر
سال انتشار ۲۰۱۷
امتیاز IMDb ۷.۶
Gifted

حضور و بازی در فیلم Gifted برای ایوانز یک حرکت جدی است و کارنامه هنری و لیست بهترین فیلم های Chris Evans را پربار کرده است. او در این اثر درام نقش فرانک را بازی می‌کند، مردی که خواهرزاده‌اش مری (مکنا گریس) را به فرزندی می‌پذیرد و متوجه می‌شود که او یک کودک اعجوبه است که نبوغش نیاز به پرورش دارد. اما فرانک به زودی به سمت نبرد حضانت برای حفظ کودک کشیده می‌شود. این فیلم از آن دست آثار اشک آور است که با توجه به مضمون اصلی آن قابل درک است. ایوانز و گریس شیمی فوق العاده‌ای برای ایجاد یک پویایی باورپذیر نگهبان-کودک دارند.

بنابراین، شخصیت فرانک یکی از احساسی‌ترین نقش‌های ایوانز است، او با بازی روان و پدرانه خود ملودرامی را که به سمت تاریکی سوق دارد، شیرین و ملایم می‌کند. این یک جنبه متفاوت از کریس ایوانز است که به او اجازه می‌دهد تا مهارت‌های بازیگری خود را افزایش دهد. بهترین بخش ایوانز در فیلم Gifted این است که او می‌داند چه زمانی باید عقب نشینی کند و اجازه دهد که نورافکن بر روی همبازی جوانش بتابد، و این به شدت عالی است.


«Push»

کارگردان پل مک‌گوگان
بازیگران کریس ایوانز، داکوتا فانینگ، کمیلا بل، جایمن هانسو، کالین فورد
سال انتشار ۲۰۰۹
امتیاز IMDb ۶.۱
Push

ایوانز قبل از اینکه کاپیتان آمریکا باشد، در فیلم Push نقش یک ابرقهرمان متفاوت را بازی کرد. داستان فیلم در هنگ کنگ اتفاق می‌افتد، جایی که گروهی از روان‌شناسان از توانایی‌های تله پاتی متفاوت خود برای نابودی سازمانی در سایه استفاده می‌کنند که به دنبال شکار هم نوعان آن‌ها است. در واقع Push یک فیلم اکشن ترسناک و دیوانه‌وار با تعداد زیادی از شخصیت‌ها است.

ایوانز در این فیلم نقش نیک گانت را بازی می‌کند، یک آمریکایی بدشانس که به یک توطئه بزرگتر کشیده می‌شود. اگر می‌خواهید ببینید که ایوانز بهترین نسخه‌اش از یک قهرمان محاصره‌شده و جنگ‌زده را که در حال ساختن چیزهایی است، چگونه می‌سازد، این فیلم برای شماست. ما می‌دانیم که ایوانز می‌تواند بازی در نقش یک قهرمان را آسان و روان کند، اما در فیلم Push، او همچنین می‌تواند بر احساس انزوای شخصیتش نیک و تردید او برای وارد شدن به مبارزه‌ای که آمادگی آن را ندارد نیز تأکید کند.


«Snowpiercer»

کارگردان بونگ جون-هو
بازیگران کریس ایوانز، تیلدا سوینتن، سونگ کانگ هو، اد هریس،
سال انتشار ۲۰۱۳
امتیاز IMDb ۷.۱
Snowpiercer

برف‌شکن اولین فیلم انگلیسی زبان به کارگردانی برنده اسکار بونگ جون هو در قطاری ویژه می‌گذرد که در سراسر جهان یخ زده سفر می‌کند. این فیلم که از رمان گرافیکی فرانسوی Le Transperceneige اقتباس شده است، قیاسی فشرده و شدید از شکاف طبقاتی است. کریس ایوانز نقش کورتیس را بازی می‌کند، مردی که به رهبری شورشی برای رهایی از ظلم و ستم متهم شده است. کورتیس یک رهبر بی میل و مضطرب است و ایوانز به طرز درخشانی تجسم مردد بودن و قهرمانی این شخصیت را از کارد درآورده است.

از جلب نگاه ژولیده کورتیس تا احساساتی کردن واکنش‌های بی‌شمار او در طول شورش، ایوانز در این فیلم دزد احساسی اکثر صحنه‌ها است. این نقش ترکیبی از اکشن و درام است که بازیگر به خوبی در هر دوی آن‌ها تسلط دارد. ایوانز مونولوگ قوی و تکان دهنده ای در پرده سوم دارد، اما لحظات ظریفی در طول فیلم وجود دارد که ایوانز موفق می‌شود کورتیس و احساسات متضاد او را به بهترین شکل ممکن به ارمغان آورد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم ابرقهرمانی که برترین جلوه‌های ویژه را دارنداز بتمن تا اونجرز
۱۰ فیلم ابرقهرمانی که برترین جلوه‌های ویژه را دارند


«The Losers»

کارگردان سیلوان وایت
بازیگران کریس ایوانز، جفری دین مورگان، زوئی سالدانیا، ادریس البا
سال انتشار ۲۰۱۰
امتیاز IMDb ۶.۳
The Losers

وقتی فیلم The Losers یا بازنده‌ها در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، چندان اثر برنده‌ای محسوب نمی‌شد. چرا که نه در باکس آفیس اوج گرفت و نه مورد توجه منتقدان قرار گرفت. با این حال، مخاطبان پرشور ایوانز اکنون این اثر را یک اکشن کالت می‌دانند. فیلم The Losers دارای تعداد زیادی سکانس اکشن خشن، لحظات بصری سرگرم‌کننده و بازیگران جذابی چون کریس ایوانز، زوئی سالدانا و ادریس البا است. ناگفته نماند که The Losers پر از سکانس‌های اکشن انفجاری ومبارزات دیدنی است. نقش ایوانز در فیلم شخضیتی به نام جنسن را نشان می‌دهد که نه با عضله، بلکه با مغز اکشن و شخصیت جالبش را به جلو هدایت می‌کند. او حتی یکی از بهترین صحنه‌ها را در فیلم می‌گیرد، زمانی که (با کمک تک تیرانداز تیم) به نظر می‌رسد که نگهبانان امنیتی را با تفنگ انگشتی خود نابود می‌کند.

باید اشاره کرد که کریس ایوانز تا پیش از بازی در فیلم بازنده‌ها خیلی به چشم مخاطب نیامده بود، البته او نقش جانی استورم را در فیلم‌های ولرم «چهار شگفت‌انگیز» تیم استوری در اواسط دهه ۲۰۰۰ بازی کرد و همچنین حضور مفیدی در «اسکات پیلگریم علیه جهان» ادگار رایت داشت و حتی در Sunshine یک فیلم علمی تخیلی به کارگردانی دنی بویل که در آن کیلیان مورفی و رز بایرن نیز بودند به عنوان اعضای یک تیم فضانوردی که به ماموریتی برای احیای خورشید فرستاده می‌شوند، خودنمایی کرده بود.

اما نقش او در قامت یک متخصص فناوری بی دست و پا عضلانی و باهوش در فیلم The Losers فصل جدیدی برای او در مدیوم سینما بود. شاید این نقش با نشان دادن جنبه‌ای متفاوت از او منجر به نقش متحول کننده زندگی او به عنوان استیو راجرز در کاپیتان آمریکا در MCU شد و شانس او را برای ستاره شدن افزایش داد.


«Scott Pilgrim vs. The World»

کارگردان ادگار رایت
بازیگران کریس ایوانز، بری لارسون، مری الیزابت وینستد، آبری پلازا
سال انتشار ۲۰۱۰
امتیاز IMDb ۷.۵
Scott Pilgrim vs. The World

داستان این فیلم حول محور شخصیت‌ اسکات پیلگریم روایت می‌شود؛ جوان گیتاریستی که با دوستان خود یک گروه موسیقی تشکیل دادند. تا اینکه او با دختری به نام رامونا آشنا می‌شود و یک دل نه صد دل عاشق او می‌شود. حالا برای اینکه اسکات بتواند به دختر مورد علاقه‌اش برسد باید ابتدا ۷ شرور (از جمله کریس ایوانز) را شکست دهد و با آن‌ها وارد مبارزه‌های مرگباری شود. این فیلم یک ترکیب پر انرژی اثر ادگار رایت نویسنده فیلم مرد مورچه‌ای است و می‌تواند برای مدتی مخاطبان خود را سرگرم نگه دارد. اگرچه ایوانز نقشی فرعی در این فیلم دارد، اما کافی است که طرفداران سرسخت او از ظاهر باحال او غافلگیر شوند. ایوانز با ابرویی درهم رفته و برخی ساق پاهای بسیار بد شکل یک بازی درخشان از خود به نمایش می‌گذارد. نظر بحث برانگیز: اسکات پیلگریم بهترین فیلم کمیک‌بوکی ایوانز است.


«Lightyear»

سازندگان آنگوس مک‌لین،‌ جیسون هیدلی
صداپیشگان کریس ایوانز، تایکا وایتیتی، کیکه پالمر، جیمز برولین، پیتر سوهن
سال انتشار ۲۰۲۲
امتیاز IMDb ۶
Lightyear

۲۷ سال پس از اولین حضور باز لایت‌یر در «داستان اسباب‌بازی» پیکسار،این استودیوی انیمیشن بیست و ششمین فیلم بلند خود را در مورد داستان اصلی اسباب‌بازی با «لایت‌یر» ساخت. کریس ایوانز صداپیشگی نسخه جوانی از شخصیت باز است، مردی که زندگی او بعداً الهام بخش یک شرکت اسباب‌بازی شد تا یک اسباب‌بازی برای کودکان ماجراجویی مانند اندی بسازد. در فیلم پیکسار، باز با فرمانده و بهترین دوستش آلیشا هاثورن (با بازی اوزو آدوبا) و خدمه در یک سیاره متخاصم گیر می‌کند که با ارتش‌های روباتیک و غیره می‌جنگند.

در بیشتر موارد، منتقدان استقبال گرمی از «لایت‌یر» کردند و آن را «جذب‌کننده»، «سرگرم‌کننده» و «داستانی احساسی درباره پیری» نامیدند. اما انیمیشن «Lightyear» علیرغم نقدهای مثبتش، در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و از بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری، حدود ۵۰ میلیون دلار به دست آورد. اما کسانی که عاشق برند خاص قهرمان جدی ایوانز هستند، در این اثر دیزنی و پیکسار چیزهای زیادی برای دوست داشتن پیدا خواهند کرد.


«Before We Go»

کارگردان کریس ایوانز
بازیگران کریس ایوانز، آلیس ایو، مارک کاسن، اسکات ایوانز، دانیل اسپینک
سال انتشار ۲۰۱۴
امتیاز IMDb ۶.۸
Before We Go

در سال ۲۰۱۴، کریس ایوانز اولین کارگردانی خود را با «پیش از رفتن» انجام داد. عاشقان وفادار آثار رام کام پس تماشای این فیلم فوراً حال و هوای آرام «Before Sunrise» را دنبال می‌کنند، زیرا این فیلم نیز بیشتر به برجسته کردن ضربات شخصیت‌های جالب بین سرنخ‌ها می‌پردازد تا نمایش طرحی چند لایه. خط داستان اساسا حول یک ملاقات تصادفی بین دو روح عاشق بدشانس است که برای یک شب از زندگی خود به یکدیگر پناه می‌برند. راستش را بخواهید، رویکرد ساده و اجرای ملایم بازیگران آن ایوانز و همبازی اش آلیس ایو روی صفحه نمایش برای مدت زمان ۹۵ دقیقه به نفع ایوانز به عنوان اولین اثر کارگردان کار می‌کنند.

کادربندی نماهایی که شما به عنوان یک بازیگر نیز در آن نقش کلیدی دارید کار ساده‌ای نیست. با وجود این چالش، شیمی ایوانز و ایو ارگانیک و راحت به نظر می‌رسد، زیرا از محدودیت‌هایی که یک فیلم تکنیکی‌تر می‌خواهد رها شده است. مهمتر از آن، نشان می‌دهد که ایوانز چشم بینایی در بازی‌ گرفتن دارد و می‌تواند نماهایی صمیمی بسازد که به نظر آشنا می‌آیند. اگرچه این یک فیلم کامل نیست، اما واضح است که ایوانز در طول سال‌ها بیش از چند ترفند کارگردانی را انتخاب کرده است و با این وجود شروعی امیدوارکننده برای حرفه فیلم‌سازی او است.


«Captain America: The First Avenger»

کارگردان جو جانستون
بازیگران کریس ایوانز، هایلی اتول، سباستین استن، ساموئل ال جکسون، هوگو ویوینگ
سال انتشار ۲۰۱۱
امتیاز IMDb ۶.۹
Captain America: The First Avenger

اولین انتقام‌جو از نظر خیلی‌ها کم‌ارزش‌ترین فیلم در فاز یک مارول است. مطمئناً این یک داستان اورجینال است (و «کریس ایوانز لاغر» کابوس‌های من را تسخیر می‌کند)، اما خارج از اولین فیلم مرد آهنی، به‌راحتی بهترین روایت است و در نوع خود شبیه یک داستان کامل است. این اثر در نوع خود دوست داشتنی، قابل اعتماد و به طرز شگفت انگیزی شیرین است. اولین انتقام‌جو یک داستان عاشقانه است که به دنبال تبدیل استیو راجرز (کریس ایوانز) از وطن پرست به یک سرباز فوق‌العاده با کمک یک سرم ویژه است. کاپیتان آمریکا از مهمترین آثار در لیست بهترین فیلم های Chris Evans به شمار می‌رود.

موقعیت تاریخی فیلم به این معنی است که لحن آن با بسیاری از آثار دیگر مجموعه متفاوت است، اما این ممکن است چیز خوبی باشد. منتقدان تصویر آن از دهه ۱۹۴۰ میلادی را ستودند. و از میان تمام فیلم‌های این مجموعه سینمایی، کاپیتان آمریکا شاید منسجم‌ترین فیلم را به‌عنوان یک فیلم مستقل احساس می‌کند. ایوانز با این نقش خود را به عنوان ستاره واقعی یه جهان سینما معرفی کرد. او قلب و منظره نقش را به درستی در می‌آورد تا یک داستان قابل پیش بینی را به یک فیلم پاپ کورن محبوب تبدیل کند.

مطلب پیشنهادی:طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوودپیشنهادهایی برای پرحوصله‌ها
طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود


«The Avengers»

کارگردان جاس ویدون
بازیگران کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون
سال انتشار ۲۰۱۲
امتیاز IMDb ۸
The Avengers

هنوز به یاد دارم که وقتی استودیو مارول اولین تیم ابرقهرمانی به هم پیوسته خود را از دنیای سینمایی‌اش روی پرده بزرگ نمایش داد، شادی در سینما فوران کرد. برای خوانندگان کمیک که با لذت عناوین متقاطع غریبه نیستند، «انتقام‌جویان» ۲۰۱۲ مانند یک رویا بود. داستانی که نشان می‌داد چگونه، ناخواسته، شیطنت‌های فریبکارانه لوکی در نهایت الهام بخش قدرتمندترین قهرمانان زمین شد تا تیمی را برای محافظت از آن تشکیل دهند. اما از بین مواقعی که کریس ایوانز سپر کاپیتان آمریکا را به دست گرفت، این یکی لذت بخش ترین است.

«انتقام‌جویان» اعتماد به نفس صیقلی ایوانز را در نقش به خوبی نشان می‌دهد و در عین حال به حساسیت‌های کمدی او نیز متمایل است. این تا حدی به لطف فیلمنامه‌ای بود که عملاً از تک خط‌های خنده‌داری تشکیل شده بود که تصدیق می‌کردند که بیدار شدن در یک قرن کاملاً جدید چقدر عجیب است. اجرای ایوانز در این فیلم بیشتر به سمت عجیب و غریب بودن مردی خارج از زمان متمایل می‌شود. ما بدون شک این فیلم و این اجرا یکی از آثار ماندگار ایوانز در صنعت سرگرمی است.


«Fantastic Four»

کارگردان تیم استوری
بازیگران کریس ایوانز، جسیکا آلبا، یوان گریفید، مایکل چکلیس، استن لی
سال انتشار ۲۰۰۵
امتیاز IMDb ۵.۷
Fantastic Four

پنج فضانورد برای مطالعه تشعشعات کیهانی به فضا می‌روند، اما یک حادثه منجر به کسب قدرت‌های فوق‌العاده برای تمام آن‌ها می‌شود. یکی از این افراد به نام دکتر ویکتور فون دوم (مک ماهون)، اهداف پلید دارد؛ و این شروع یک نبرد بین این افراد است. کریس ایوانز در اولین نقش ابرقهرمانی خود می‌درخشد. شخصیت او، جانی استورم از توانایی خود استفاده می‌کند تا بدنش را به معنای واقعی کلمه آتش بزند و پرواز کند، اما آسیبی نمی‌بیند تا توجه همه را به خود جلب کند. اگرچه Fantastic Four یک فیلم از جهان MCU نیست و منتقدان از آن استقبال نکردند، اما در باکس آفیس خوب ظاهر شد و جزو آثار ستمدیده از سوی منتقدین در فهرست بهترین فیلم های سینمایی کریس ایوانز حساب می‌شود.

ایوانز در اجرای این نقش نوعی نگرش پر زرق و برق را به ارمغان می‌آورد که به بهترین وجه جانی استورم را بدون انحراف به سمت غیرقابل تحمل بودن برای مخاطب تجسم می‌کند. شما دوست دارید از او متنفر باشید و در عین حال متحیر هستید که چگونه او می‌تواند همزمان آزاردهنده و جذاب باشد. در نتیجه شخصیت کمیک محبوب استن لی و جک کربی به لطف بازی سرسختانه ایوانز روی پرده اوج می‌گیرد.


«Avengers: Endgame»

سازندگان برادران روسو
بازیگران کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جرمی رنر، بری لارسون، مارک رافلو، کریس همسورث
سال انتشار ۲۰۱۹
امتیاز IMDb ۸.۴
Avengers: Endgame

آخرین بازی کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا تمام بهترین ضربات این شخصیت مارول را در خود جای داده است. ما در این فیلم دیدیم که او شکست خورد؛ و البته فتح او را دیدیم و به اعتبار فیلم، می‌بینیم که او به سرانجام خود می‌رسد. این فیلم دنیای سینمایی مارول به عنوان یک فیلم پایانی برای هشت سال حضور مداوم ایوانز بهترین کار ممکن را کرد و این شخصیت را به گونه‌ای ماندگار به تصویر کشید، و از هر فرصتی برای ساختن یک خداحافظی صمیمانه استفاده کرد. نکته قابل توجه، این فیلم همچنین استیو راجرز را در نقش یک مرد مسن نشان می‌دهد، لحظه‌ای که ایوانز آن را با جدیت لطیف خود اجرا می‌کند.

اما چیزی که اکنون بیشتر به چشم می‌آید، لحن بازتابی شگفت انگیز این فیلم MCU است که به شخصیت ایوانز فرصتی می‌دهد تا به بالغ ترین و فروتن ترین شکل خود تکامل یابد. بعلاوه، او در نهایت از چکش ثور را در نبرد استفاده می‌کند، لحظه‌ای بسیار مورد انتظار که خوانندگان و طرفداران کمیک ابتدا تئوری آن را پس از تماشای «انتقام جویان: عصر اولترون» داده بودند.


«What’s Your Number»

کارگردان مارک مایلود
بازیگران کریس ایوانز، آنا فاریس، کریس پرت، جکیلین دوست، آنتونی مکی
سال انتشار ۲۰۱۱
امتیاز IMDb ۶
What's Your Number

از بین تمام کمدی‌های رمانتیک این لیست، «شماره شما چنده؟» دست کم گرفته شده ترین (و بهترین) نقش کریس ایوانز در چنین آثاری است. کمدی ایوانز همراه با زمان بندی تیز آنا فارس، به سطح جدیدی از سرگرمی می‌رسد. مطمئناً فیلم برای خیلی از مخاطبان مسخره است. بله، بیشتر حول محور عدم اطمینان یک زن در مورد تعداد (یا تعداد کمی) شریک جنسی او در زندگی خود می‌چرخد. با این حال، فیلم به این فرض احمقانه متمایل می‌شود و واضح است که ایوانز و فارس هر دو با نقش‌های خود به شدت می‌درخشند. آنا فارس در نقش آلی، هنرمندی بسیار دمدمی‌ را به تصویر می‌کشد که به همان اندازه روی اعصاب و تکان‌دهنده است، در حالی که ایوانز نقش کالین را بازی می‌کند، یک نوازنده گیتار که همسایه اوست.

برخلاف دیگر رام‌‌کام‌هایی که ایوانز در آن نقش آفرینی کرده‌، او در این یکی خودآگاهی گستاخانه‌ای دارد. او این واقعیت را مطرح می‌کند که کالین (و ایوانز) می‌دانند که به خاطر ماهیچه‌ها و قیافه‌اش عینیت یافته است. ایوانز احساس آرامش و بی‌حوصلگی‌ می‌کند، که این به او کمک می‌کند که حالات هیجان‌انگیز شخصیت خود را بیشتر واقعی کند تا اجباری. علاوه بر این، شیمی بین او و فارس جذاب و قابل لمس است.


«Captain America: The Winter Soldier»

سازندگان برادران روسو
بازیگران کریس ایوانز، سباستین استن، آنتونی مکی، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال جکسون، امیلی ونکمپ
سال انتشار ۲۰۱۴
امتیاز IMDb ۷.۸
Captain America: The Winter Soldier

یک تریلر جاسوسی پرتنش در جهان سینمایی مارول، اثری که کریس ایوانز دیگر آن لباس وحشتناک انتقام جویان را نمی پوشد؛ و اثری که باکی یا همان سرباز زمستان نیز عنصر اصلی آن است. این فیلم به شدت سرگرم‌کننده حتی اگر در دام آشنای فرمول مارول و یک پایان بزرگ و احمقانه بیفتد، بازهم اثری مخاطره‌آمیز و هوشمندانه‌تری نسبت به کل مارول است. به طرفداران فیلمی که تمام دنیای سینمایی مارول را ندیده‌اند، اما از یک فیلم اکشن خوب لذت می‌برند، اغلب گفته می‌شود که «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» را از دست ندهند. کریس ایوانز قانع‌کننده‌ترین و به‌موقع‌ترین بازی خود را در نقش کاپیتان آمریکا در این فیلم ارائه می‌کند.

فیلم The Winter Soldier احتمالاً پایه‌دارترین فیلم MCU است که با توجه به عشق من به فیلم‌های عجیب و غریب، آن را بیش از پیش چشمگیرتر می‌کند. با این حال، راستش را بخواهید، این فقط یک فیلم اکشن فوق‌العاده است که برخی از سکانس‌های عالی را با تعلیق واقعی متعادل می‌کند. داستان این فیلم به دنبال تلاش‌های کاپیتان آمریکا برای ردیابی سرباز زمستان است، یک قاتل مرموز و قدرتمند که معلوم می‌شود دوست شخصی نزدیک او باکی بارنز (سباستین استن) است. اگر یک اکشن پاپ‌کورنی درجه یک می‌خواهید که از دل کمیک‌های مارول باشد، این اثر بهترین گزینه است.


«Knives Out»

کارگردان ریان جانسون
بازیگران کریس ایوانز، آنا د آرماس، دنیل کریگ، تونی کولت، کارتین لانگفورد، کریستوفر پلامر
سال انتشار ۲۰۱۹
امتیاز IMDb ۷.۹
Knives Out

یکی از بهترین فیلم های معمایی مدرن در سال‌های اخیر، این بلاک‌باستر اثری است که به فیلم های معمایی قتل کلاسیک اشاره و ادای دین می‌کند. این فیلم با حضور یک گروه تمام ستاره بازیگر در کنار یک طرح جذاب که شامل تحقیق در مورد مرگ مشکوک پدرسالار خانواده است، یک فیلم ضروری برای حضور در این لیست است. فیلم «Knives Out» به طرز ماهرانه‌ای طیف چشمگیر اکشن، کمدی و درام کریس ایوانز را به نمایش می‌گذارد. نایوز آوت جزو بهترین فیلم های کریس ایوانز است و متاسفانه او در فیلم دوم حضور ندارد.

کارگردان، ریان جانسون و گروه بازیگران همه ستاره‌اش معمای قتل آگاتا کریستی گونه‌ای را در این داستان که پیرامون قتل رمان‌نویسی جنایی است، زنده می‌کند. این یک داستان لذت بخش و پر پیچ و خم است که عناصر یک قتل مرموز را به درستی با سرنخ‌های مختلف ترکیب می‌کند، جایی که پای میلیون‌ها دلار پول در میان است و همه مظنون هستند. این یک نمونه عالی از یک چرخش مدرن در ژانر کلاسیک است. اما در حالی که کریس ایوانز بیشتر دوران سینمایی خود را به عنوان یک قهرمان گذرانده است، او در «چاقوها بیرون» ثابت کرد که چقدر سبک و ماهیت را برای یک نقش شرور به ارمغان می‌آورد.

شاید خیلی‌ها بگویند دنیل کریگ ستاره بی چون و چرای فیلم است؛ بله، کریگ که یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان است، در مرکز توجهات فیلم و تمجیدهایی بود که به آن رسید. با این حال، ایوانز شیک‌ترین ژاکت‌ها، سایه‌ها، صدا خفه کن‌ها و کت‌ها را می‌پوشید، در هر فریمی کاملاً بی‌نظیر به نظر می‌رسید، در حالی که تندی خود را در صفحه نمایش نسبت به سایر شخصیت‌ها نشان داد.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنیدروایت حماسه با ترکیب لذت‌بخش ماجراجویی و تاریخ
بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنید

شما کدام فیلم از بین بهترین فیلم های سینمایی کریس ایوانز را دیدید؟ حتما تجربه خود را با ما در میان بگذارید و بگویید برترین فیلم های کریس ایوانز از نظر شما چه آثاری هستند؟

بهترین فیلم کریس ایوانز چه اثری است؟

کریس ایوانز به جز ایفاگری در نقش کاپیتان آمریکا، در فیلم‌های مطرح دیگری مثل Knives Out و Losers و Snowpiercer و gifted بازی کرده است.

آیا کریس ایوانز تا به حال اسکار برده است؟

کریس ایوانز کارنامه هنری درخشانی دارد اما تاکنون موفق به دریافت جایزه اسکار و حتی نامزدی در این رشته هم نشده است.

بهترین انیمیشن کریس ایوانز چه اثری است؟

کریس ایوانز صدای خود را به شخصیت بازلایتیر در انیمیشنی به همین نام قرض داد و در جدیدترین اسپین آف از سری داستان اسباب بازی، صداپیشگی نقش اصلی را برعهده داشت.

<دیجیاتو / منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =