اصل فروش

۷ اصل فروش

۱٫ محصول

منطقی است که محصول از چهار اصل اصلی بازاریابی پیروی می کند ، زیرا بدون یک محصول عالی تجارت ندارید. بخش محصول استراتژی بازاریابی شما باید نه تنها بر کیفیت خود محصول بلکه بر تناسب بازار آن و میزان تقاضا برای آن متمرکز باشد. می توانید با تحقیقات بازار مانند مصاحبه ، نظرسنجی و ممیزی شروع کنید. با درک ارتباط و تقاضا برای محصول خود – و همچنین آنچه مشتریان شما در مورد آن دوست دارند یا می خواهند تغییر دهند – می توانید استراتژی بازاریابی خود را بر این اساس هر سال تطبیق دهید. 

۲٫ قیمت

قیمت گذاری تقریباً اگر نه به اندازه یک محصول خوب برای تجارت شما بسیار مهم است. بدون یک استراتژی قیمت گذاری واضح که به شما در بهینه سازی هزینه ها کمک می کند ، ممکن است در پایان کار را کنار بگذارید ، مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر عالی باشد. همیشه عناصر غیرقابل پیش بینی وجود دارد که بر قیمت شما تأثیر می گذارد ، مانند تحولات جدید در چشم انداز دیجیتالی که همیشه در حال تحول است یا رقبای جدید چشمگیری در حال ظهور هستند ، اما وقتی صحبت از بازاریابی شما می شود ، بیشتر از قیمت واقعی محصول شما باید در نظر گرفته شود.

استراتژی قیمت گذاری شما علاوه بر پوشش سربار و بازپرداخت هرگونه سرمایه گذاری که انجام داده اید ، باید شامل تبلیغات و فروش با هدف جلب مشتریان جدید باشد. شروع قیمت پایین تر یا کاهش دوره ای قیمت ها مطابق با روند بازار می تواند به جلب رضایت مشتریان کمک کند. با این حال ، اگر حاشیه سود خود را برای فروش منحصراً با قیمت کامل برنامه ریزی کرده باشید ، می توانید در موقعیتی چسبناک قرار بگیرید. 

به یاد داشته باشید که همیشه در مورد حاشیه سود و افزایش سود مورد انتظار در صنعت خود تحقیق کنید-کلید تعیین قیمت مناسب محصول شما در درک ارزشی است که مشتری می داند باید هزینه داشته باشد.

 

سنگ مزار
بیشتر بخوانیم

۳٫ محل

اگرچه “مکانی” که تجارت شما در آن انجام می شود بیشتر مورد توجه مشاغل دارای فروشگاه آجر و ملات است ، اما چیزی نیست که توسط مارک های دیجیتال نادیده گرفته شود. البته ، وب سایت شما “مکان” شماست ، اما استراتژی بازاریابی شما باید راه هایی را که می توانید برای دسترسی بیشتر به مخاطبان بیشتر گسترش دهید ، در نظر بگیرید که آیا به دنبال فروش از طریق پیوندهای وابسته به رسانه های اجتماعی یا خرده فروشان شخص ثالث مانند Etsy یا Wayfare هستید.

حتی مشاغل فیزیکی نیز باید حضوری آنلاین داشته باشند تا به افزایش مخاطبان خود کمک کنند. اما آنها همچنین این مزیت را دارند که محصول خود را در رویدادها ، نمایشگاه های تجاری ، بازارها یا حتی در مشارکت با سایر مشاغل محلی در معرض دید مشتریان قرار دهند. این می تواند هزینه های سربار را کاهش دهد ، زیرا قرار دادن محصول فیزیکی شما در مکانهایی که می دانید مخاطبان مورد نظر شما بدان معناست که زمان کمتری را صرف رقابت با سایر فروشندگان و زمان بیشتری برای فروش خواهید کرد.

۴٫ ارتقاء

آخرین اما مطمئناً از لیست اصلی اصول ، تبلیغات جنبه ای است که اکثر مردم وقتی به “بازاریابی” فکر می کنند به آن فکر می کنند. در فروشگاه های فیزیکی ، این می تواند شامل نمایش ، بروشور ، رویدادها و موقعیت کلی شما نه تنها در بازار بلکه در منطقه محلی شما باشد – به این ترتیب ، تبلیغات با اصل مکان ارتباط تنگاتنگی دارد.

اما ، همانطور که ۷ Ps به ما یادآوری می کند ، استراتژی هایی وجود دارد که باید بر اساس آنها ساخته شود. بنابراین چه به صورت آنلاین باشید و چه به صورت آجر و ملات ، تاکتیک های بازاریابی دیجیتال در مورد تبلیغات شما مهم است. علاوه بر فروش ، تخفیف و سایر پیشنهاداتی که مشتریان جدید را از طریق درب به شما می رسانند ، باید عناصر “طبق معمول تجارت” را در نظر بگیرید که مشتریان فعلی شما را علاقه مند کرده و مشتریان احتمالی شما را نیز وارد خواهد کرد.

این می تواند شامل محتوای تخصصی مانند وبلاگ ها ، پادکست ها و ویدئوها باشد. کانالهای رسانه های اجتماعی برای مشارکت محتوا و تأثیرگذار (و در حال حاضر تبلیغات و فروش نیز) ؛ تبلیغات پولی از طریق Google Ads و سایر بسترهای مناقصه ؛ و بازاریابی ایمیلی برای حفظ احساس اجتماع برای مشتریان درگیر شما.

۵ مشتری مداری

“افرادی” که باید در بازاریابی شما مورد توجه قرار گیرند فقط مشتریان شما نیستند – اگرچه مطمئناً آنها از مهمترین آنها هستند. با این حال ، اصل مردم در واقع به جنبه انسانی کسب و کار شما اشاره می کند که به مشتریان شما می گوید که در پشت چهره دیجیتالی یا شرکتی برند شما یک شخص واقعی وجود دارد.

برای مارک های مستقل ، خدمات به مشتریان می تواند به آسانی انجام شود زیرا یک شخص مالک ، بنیانگذار ، سازنده و مروج کسب و کار است – “افرادی” که در پشت کسب و کارشان قرار دارند احساس دسترسی می کنند. این امر باعث می شود که صاحب نام تجاری مستقل بتواند مشتریان خود را تحت مراقبت قرار دهد – و این چیزی نیست که شما باید با گسترش نام تجاری خود کنار بگذارید.

یک گزارش مک کینزی نشان داده است که رفتار مشتریان با یک نام تجاری می تواند تا ۷۰ of از تجربه کلی مشتری را تعیین کند – این بدون توجه به کیفیت محصول شما ، حضور شما در رسانه های اجتماعی ، و یا سرعت ورود اقلام آنها. در حقیقت ، ۶۵ درصد از مصرف کنندگان می گویند که کسب و کار خود را بر اساس خدمات ضعیف مشتریان کنار گذاشته اند و از آنجا که حفظ مشتریان فعلی ۵ تا ۲۵ برابر ارزان تر از خرید مشتریان جدید است ، هزینه خدمات بد می تواند گران باشد.

۶٫ فرآیند

کامل کردن روند کسب و کار شما هزینه ها را کاهش می دهد: به همین سادگی. بهینه سازی شیوه ای که کسب و کار شما اجرا می کند – از ساده سازی فرایند تولید تا ساده سازی همه بخش ها – یک گردش کار استاندارد که در کل تجارت شما ادغام شده است ، کار را برای کارکنان فعلی شما آسان تر می کند. این امر باعث می شود تا روند ورود شما برای اعضای جدید تیم هموارتر و آسان تر شود.

این می تواند شامل توسعه آموزش برای اطمینان از این باشد که همه کارکنان وظایف خود را به طور یکسان انجام می دهند یا از رابط ها و نرم افزارهای جدید استفاده می کنند – به عنوان مثال ، استفاده از Shopify در صورت خرده فروشی دیجیتال ، تجارت شما را روان تر و بصری تر می کند.

۷٫ شواهد فیزیکی

برای تکیه بر شواهد فیزیکی ، لازم نیست نام تجاری شما محصولات فیزیکی تولید کند یا ویترین فروشگاه داشته باشد. به عنوان مثال ، شواهد فیزیکی برای توسعه دهنده نرم افزار ممکن است یک قطعه کد کاربردی باشد. برای یک نویسنده ، ممکن است یک قطعه کپی باشد که زودتر از موعد مقرر امضا شده است. برای یک راننده تاکسی ، ممکن است مسافری خوشحال باشد که با خیال راحت به مقصد رسیده باشد.

اما حتی قبل از شواهد فیزیکی یک معامله با موفقیت انجام شده ، شواهدی وجود دارد که در وهله اول مشتری شما را به سمت شما سوق می دهد. مارک تجاری قوی که مشتری شما به آن ارتباط دارد ، مانند وب سایتی که تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد ، خدمات مشتری که سریع پاسخ می دهد ، و سیاست ها و وعده هایی که به ایجاد اعتماد بین کسب و کار شما و مخاطبان آن کمک می کند ، همه گواه این هستند که شرکت شما تجربه مشتری را در هر زمینه افزایش می دهد. نقطه تماس.

بیشتر بخوانیم از کسب و کار در مجله اینترنتی توزلو

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یک =