مقایسه و بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های موبایل یک مسئله بسیار مهم برای خریداران به‌حساب می‌آید. همه ما به دنبال خرید یک گوشی بسیار عالی با مبلغی که در اختیار داریم هستیم. قیمت موبایل این روزها افزایش بسیاری داشته است. از طرفی وقتی‌که یک گوشی نو خریداری کنید و اگر از کیفیت آن راضی نباشید، برای فروش آن مبلغی را از دست خواهید داد. به همین خاطر بهتر است حتماً پیش از خرید، انواع مقالات مرتبط با مقایسه و بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های موبایل را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا دو مورد از گوشی‌های معروف سامسونگ یعنی A12و A21s را باهم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید تا تفاوت و شباهت‌های این دو گوشی را بهتر بشناسید.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر قیمت

در اولین گام برای مقایسه و بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های موبایل باید قیمت هر گوشی را در نظر بگیریم. خب منطقی هم به نظر می‌رسد. چطور می‌توانید دو گوشی موبایل که ازنظر قیمتی در یک سطح قرار ندارند را باهم مقایسه کنید؟ قطعاً برای آنکه مقایسه‌ای عادلانه داشته باشیم، باید قیمت هر گوشی را نیز در نظر بگیریم. از قدیم نیز گفتند که « هرچقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خوری!». وقتی ازنظر قیمتی این دو گوشی را مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تقریباً در یک رنج قیمتی قرار دارند. در اصل گوشی A12 سامسونگ حدود ۲۰ درصد از گوشی A21s سامسونگ گران‌تر است. در ادامه متوجه می‌شویم که آیا این تفاوت قیمت برای کاربر ارزنده است یا نه، گوشی a12 بهتر است یا a21s .

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر ظاهری

ازنظر ظاهری تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. ماژول دوربین گوشیA12 به‌صورت مربعی است و بخش فلاش دوربین زیر آن و روی بدنه گوشی قرار دارد. درحالی‌که ماژول دوربین A21s سامسونگ به‌صورت مستطیلی است و فلش دوربین روی بخش ماژول قرار دارد. می‌توان گفت به همین خاطر ظاهر گوشی A21s کمی بهتر از A12 است. از طرفی سنسور اثرانگشت A21s را پشت آن قرار داده‌اند. این حالت طرفداران بسیاری دارد. ازنظر رنگ‌بندی و ابعاد نیز تفاوت خاصی بین آن‌ها به چشم نمی‌خورد. هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای، قاب و پشت پلاستیکی هستند.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر صفحه نمایشگر

ازنظر صفحه نمایشگر باید بدانید که در هر دو گوشی از صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در اینچ استفاده‌شده است. صفحه نمایشگر هر دو گوشی عملکرد و ظاهری دقیقاً یکسان دارند و تفاوتی بین آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر پردازنده

در پاسخ به این سوال که، تفاوت گوشی های سری A سامسونگ در چیست؟ میتوان گفت، در گوشی A21s سامسونگ از پردازنده Exynos 850 و در گوشی A12 از تراشه مدیاتک هلیو P35 استفاده کرده‌اند. هر دو پردازنده تقریباً در یک سطح قرار دارند و تفاوت محسوسی بین آن‌ها احساس نمی‌شود. درزمینهٔ پردازنده مرکزی نیز باید بدانید که هر دو از پردازنده‌های Cortex سری آ استفاده می‌کنند و تفاوتی جزئی بین مدل آن‌ها وجود دارد. البته این تفاوت آن‌قدر نیست که برای کاربران محسوس باشد. حال نوبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد. در گوشی A21s سامسونگ از پردازنده گرافیکی Mali-G52 استفاده‌شده است. درحالی‌که در گوشی A12 از پردازنده Power VR استفاده کرده‌اند. بر اساس نظر کاربران، تفاوت چندانی بین این دو پردازنده وجود ندارد؛ اما شاید پردازنده مالی عملکرد نسبی بهتری داشته باشد.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر حافظه

گوشی A21s سامسونگ در مدل‌های متنوع بسیاری به بازار عرضه می‌شود و قیمت هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. این تنوع از ۳۲ گیگ رم ۲ آغاز می‌شود و تا ۱۲۸ گیگ رم ۶ ادامه دارد. این یعنی کاربران می‌توانند حق انتخاب گسترده‌ای داشته باشند. درحالی‌که مدل‌های A12محدود‌تر است و از ۳۲ گیگ رم ۲ آغاز می‌شود و تا ۱۲۸ گیگ رم ۶ ادامه دارد.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر دوربین

دوربین اصلی یا همان دوربین واید هر دو گوشی، لنز ۴۸ مگاپیکسلی است. در گوشی A21s سامسونگ از لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند درحالی‌که این لنز در گوشی A12 فقط ۵مگاپیکسل است. لنز مایکرو و تشخیص عمق هر دو گوشی نیز ۲ مگاپیکسل هستند. همچنین هر دو گوشی قادرند تا در حالت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری کنند. در گوشی A21s سامسونگ از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل و در گوشی A12 از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند. در حقیقت تفاوت کیفیت دوربین این دو گوشی چندان محسوس نیست؛ اما گوشی A21s سامسونگ دوربین نسبتاً بهتری دارد.

مقایسه و بررسی دو گوشی A12 و A21s سامسونگ ازنظر باتری

در هر دو گوشی از باتری ۵هزار میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده‌اند. هر دو گوشی نیز از شارژر سریع ۱۵ واتی استفاده می‌کنند. پس در این زمینه هم تفاوتی بین این دو گوشی احساس نمی‌شود.

نتیجه‌گیری

درنهایت می‌توان گفت که هر دو گوشی تقریباً در یک سطح قرار دارند. به‌صورت کلی در جزئیات بسیار کمی این دو گوشی باهم تفاوت دارند. در حقیقت می‌توان گفت با تفاوت قیمت جزئی که این دو گوشی دارند، گوشی A21s سامسونگ ارزش خرید دارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *