یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که برای کسی ممکن است رخ دهد، از دست دادن عزیزانش است. از زمان گذشته برای ابراز همدردی با صاحب مجلس، افراد کارهایی انجام می‌دادند. مثلا در گذشته آگهی‌های ترحیم چاپ می‌کردند و در آن با نوشتن متن و شعری، حس درونی خود را ابراز می‌کردند.

امروزه چاپ کردن آگهی ترحیم را کمتر می‌بینیم اما روش‌هایی برای ابراز همدردی جایگزین شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم حس درونی خود را به خانواده داغدار منتقل کنیم. یکی از این روش‌ها سفارش تاج گل غم و سوگواری است.

در این متن می‌خواهیم شما را با انواع تاج گل غم و سوگواری و مفهوم گل‌های بکار رفته در آن آشنا کنیم. پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

انواع گل های موجود در تاج گل ترحیم

هریک از گل‌هایی که در تاج گل‌ها استفاده می‌شوند، معنی و مفهوم خاص خود را دارند. پس بهتر است در ابتدا با یک جستجوی ساده، مفهوم هریک از این گل‌ها را دریابید و سپس تاج گل مورد نظر خود را سفارش دهید.

گل رز

یکی از گل‌هایی که در انواع رنگ‌ها در تاج گل‌ها استفاده می‌شود، گل رز است. هریک از رنگ‌های گل رز معنی مخصوص خود را دارند. گل رز زرد نماد دوستی و صمیمت است و توصیه می‌کنیم آن را برای مجالسی به‌عنوان تاج گل غم و سوگواری انتخاب کنید که دوست نزدیک‌تان عزیزی را از دست داده باشد.

گل رز سفید نماد پاکی، فروتنی و بی‌گناهی است و گل رز قرمز نماد غم و اندوه است. استفاده از این گل‌ها علاوه بر زیبایی، نشانه احترام به فرد فوت شده است.

گل رز صورتی نشانه عشق و معنویت است. اگر احترام خاصی برای فرد فوت شده قائل بودید، گل رز صورتی انتخاب بسیار خوبی برای تاج گل مراسم او است.

گل لیلیوم یا سوسن

این گل به رنگ‌های سفید، زرد، صورتی، نارنجی و… در تاج گل‌ها استفاده می‌شود. گل لیلیوم به‌دلیل زیبایی که به تاج گل می‌دهد طرفدار زیادی دارد. این گل نشانه عظمت و ارزش‌های اخلاقی است.

گل زنبق

گل زنبق به رنگ‌های متفاوتی وجود دارد اما در تاج گل‌ ترحیم و سوگواری استفاده از رنگ سفید آن بیشتر به چشم می‌آید. این گل نیز نماد خلوص و پاکی روح است. بهتر است در تاج گلی که انتخاب می‌کنید از ترکیب این گل با چند گل دیگر استفاده شود.

گل گلایل

گل گلایل از رایج‌ترین گل‌ها برای مراسم سوگواری است. این گل را در مراسم ترحیم زیاد مشاهده کرده‌اید و شاید بیشتر افراد این گل را به نام گل ترحیم بشناسند.

گل گلایل از سایر گل‌ها قیمت مناسب‌تری دارد به همین دلیل در تاج گل‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

این گل نماد روان‌پاک و یاد کسی را زنده نگه داشتن است. برای ابراز همدری می‌توانید گل گلایل را در مراسم ترحیم استفاده کنید. گل گلایل رنگ‌های متنوعی دارد که رنگ سفید آن بیشتر استفاده می‌شود.

گل داوودی

گل داوودی نیز در رنگ‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد اما رنگ‌های سفید و زرد آن در مراسم ختم و ترحیم کاربرد بیشتری دارند. در کشورهای اروپایی گل داوودی سفید را به‌عنوان تاج گل غم و سوگواری در مراسم تشییع جنازه استفاده می‌کنند.

این گل نماد طول عمر زیاد است و استفاده آن در تاج گل همراه سایر گل‌ها زیبایی بی‌نظیری ایجاد می‌کند.

گل آنتوریوم

برعکس گل گلایل که به علت قیمت مناسبی که دارد زیاد در تاج گل‌ها و دسته گل‌های ترحیم استفاده می‌شود، گل آنتوریوم در مجالس تشریفاتی کاربرد دارد.

گل آنتوریوم به‌ علت قیمت بالایی که دارد کمتر در تاج گل‌ها دیده می‌شود اما استفاده از آن در تاج گل‌ها و دسته گل‌های ترحیم زیبایی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

این گل به رنگ‌های سفید، قرمز و صورتی به فروش می‌رسد که رنگ سفید آن نماد عشق و بی‌گناهی، رنگ قرمز آن نماد علاقمندی و رنگ صورتی آن نماد فراموش نشدن است.

گل ارکیده

یکی از گل‌های پرطرفدار در تاج گل غم و سوگواری، گل ارکیده است. این گل که به رنگ‌های سفید و صورتی وجود دارد، زیبایی خاصی به تاج گل شما می‌دهد. گل ارکیده نماد عشق بی‌پایان و همدردی با خانواده عزادار است.

استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم نماد چیست؟

شما در دو صورت می‌توانید از تاج گل غم آخر و همدردی برای ابزار احساس خود به خانواده متوفی استفاده کنید. ممکن است شما به‌خاطر مشکلی نتوانسته باشید در مراسم ختم یکی از عزیزانتان شرکت کنید و به‌دنبال راهی هستید که همدردی خود را به خانواده عزادار منتقل کنید.

در این مواقع می‌توانید تاج گلی را به سلیقه خود سفارش دهید و به مراسم بفرستید. روی تاج گل حتما نام خود را بچسبانید تا خانواده متوفی متوجه احساس همدردی شما شوند.

بعضی مواقع نیز شما در مراسم حضور دارید اما می‌خواهید ناراحتی خود را با آوردن تاج گل غم و سوگواری نشان دهید. بهتر است قبل از شروع مراسم تاج گل را در مسجد یا منزل فرد فوت شده قرار دهید. به‌طور کلی تاج گل نماد همدردی، دوستی، احترام و محکم کردن رابطه است.

تاج گل با متن غم دار

برای بیان احساس همدردی همراه تاج گل غم و سوگواری معمولا نوشته‌ای می‌فرستند. در این نوشته بهتر است نکاتی را توجه کنید:

۱) متن را چاپ کنید. متن‌ها و نوشته‌های چاپی به‌دلیل خوانا بودن، حس بهتری را منتقل می‌کنند.

۲) از متن‌های مختصر استفاده کنید. در شلوغی مجلس ختم، خانواده متوفی وقت کافی برای خواندن متن‌های طولانی را نخواهند داشت.

۳) می‌توانید از متن‌های آماده استفاده کنید. متن‌های زیادی در اینترنت و کافی‌نت‌ها برای مراسم ترحیم و سوگواری نوشته شده‌اند که با خواندن آن‌ها می‌توانید متن مناسب خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در سفارش تاج گل غم و سوگواری

بعد از اینکه اطلاعاتی درباره گل‌ها بدست آوردید، بهتر است به بعضی از نکات مهمی که در ادامه اشاره می‌کنیم زمان سفارش تاج گل غم و سوگواری توجه کنید.

۱) اگر قصد سفارش تاج گل برای غم از دست رفته را دارید، بهتر است به فصلی که در آن قرار دارید توجه کنید. مثلا در فصل تابستان به علت گرمی هوا باید از گل‌هایی استفاده کنید که ماندگاری بالایی در هوای گرم داشته باشند.

تاج گل‌ها معمولا در جلوی در مساجد یا خانه فرد متوفی نگهداری می‌شوند. به همین دلیل بیشتر در معرض آب‌وهوا قرار می‌گیرند.

۲) در انتخاب گل‌های تاج گل غم و سوگواری دقت کنید. همان‌طور که گفتیم هریک از گل‌هایی که در تاج گل استفاده می‌شوند، معنی و مفهوم خاص خود را دارند. بهتر است ابتدا اطلاعاتی درباره گل‌های موردنظر خود کسب کنید و سپس آن‌ها را سفارش دهید.

۳) هر چه گل‌هایی که برای تاج گل خود سفارش می‌دهید، زیبا و منحصربه‌فرد باشند ولی چیدمان آن‌ها درست و اصولی نباشد، تاج گل شما زیبایی خود را از دست خواهد داد. بهتر است از افراد باتجربه در انتخاب تاج گل برای غم از دست رفته کمک بگیرید.

۴) در تاج گل غم و سوگواری معمولا از نوشته‌هایی برای بیان همدردی خود استفاده می‌کنند.

۵) از برگ‌های پهن، سوزنی و کشیده برای تزئین تاج گل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا گل‌ها جلوه بیشتری داشته باشند.

۶) سعی کنید از یک نوع گل در تاج گل خود استفاده نکنید. استفاده از گل‌های حجیم و باریک در کنار هم زیبایی خیره‌کننده‌ای به تاج گل شما می‌دهد.

قیمت تاج گل غم و سوگواری

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تاج گل، هزینه‌ای است که شما می‌خواهید برای آن بپردازید. قیمت تاج گل‌ها با توجه به نوع گل، تعداد گل‌ها، تزئین آن‌ها و پایه تاج گل متفاوت است.

همان‌طور که گفتیم اگر می‌خواهید تاج گلی ارزان و درعین حال زیبا سفارش دهید، بهتر است از گل‌های گلایل استفاده کنید. این گل علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، زیبایی خیره‌کننده‌ای به تاج گل شما می‌دهد.

برعکس اگر قصد سفارش تاج گل غم و سوگواری گران‌قیمتی را دارید، از گل‌های آنتوریوم استفاده کنید. این گل‌ها به دلیل قیمت بالایی که دارند کمتر در مراسم ختم به چشم می‌خورند. برای خرید تاج گل با طراحی خاص و متنوع و با قیمت مناسب به سایت chetor.com مراجعه کنید. در این سایت در مورد اهمیت ارسال تاج گل برای مراسم چهلم و ویژگی ها آن صحبت شده است.

تاج گل چیست؟

با کمی تحقیق درباره معادل انگلیسی کلمه تاج گل می توان دریافت که مفهوم تاج گل در آداب و فرهنگ ما ایرانیان به شکل دیگری رواج دارد. به عنوان مثال از لغت flower stand به عنوان جای گلدان و پایه گلدان یاد میشود و کلمه wreath با تعبیر تاج گل ظهور که مربوط به یک فرقه از مسحیت است یاد می شود. تاج گل می تواند مفهوم های متفاوتی داشته باشد. مثل: تاج گل سر عروس و دخترانه، تاج گل خیریه، تاج گل تبریک، تاج گل ترحیم

هدیه دادن تاج گل، جلوه شکوه رابطه شماست.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *