یکی از شایع‌ترین مشکلات و دردهای غیرقابل تحملی که ممکن است برای هر شخصی پیش آمده‌باشد، دندان‌درد است. درد دندان ممکن است علت های گوناگونی داشته باشد، که تنها راه تشخیص علت آن مراجعه به دندان‌پزشک است.

در عین حال که مراجعه به دندان پزشک بهترین راه برای درمان درددندان است، اما اگر درشرایطی باشید که دندان‌درد به سراغتان آید، مانند هنگام خواب و یا درسفر، بهترین راه برای آرام‌کردن موقت دندان‌درد تا پیدا کردن موقعیتی برای مراجعه به دندان پزشک، درمان‌های خانگی است، که برای درد دندان حکم مسکن را دارند و شما را از آن وضعیت نجات خواهندداد. باید توجه داشته‌باشیدکه تمام درمان‌های خانگی موقتی هستند و شما باید علت اصلی را با مراجعه به دندان پزشک ریشه‌یابی کنید.

در درمان خانگی برای دندان‌درد از ادویه جات استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانید، شهر تفلیس در گرجستان به ادویه های مرغوب معروف است و اگر شما قصد سفر به پایتخت گرجستان را دارید با دانستن قیمت تور تفلیس می‌توانید، برای سفر به تفلیس برنامه ریزی کرده و از ادویه های آن‌جا تهیه کنید.

درمان خانگی دندان درد با ۱۷ راهکار سریع و ساده اما موثر | چطور

علل شایع دندان درد

دندان‌درد علت‌های متفاوتی دارد و زمانی درد دندان در فرد شروع می‌شود که قسمت حساس و مغز دندان که پالپ نامیده می‌شود دچار التهاب شود. از عوامل التهاب دندان می‌توان به پوسیدگی دندان، وارد شدن ضربه به دندان و عفونت اشاره کرد. در این صورت رنگ لایه بیرونی دندان تغییر کرده و پالپ دندان تیره می‌شود.

از دیگر عوامل شایع درد دندان، درد بر اثر خورد مواد سرد وگرم است، که در این صورت حتی جراحت کوچک نیز موجب آزردگی شما می‌شود.

همچنین گیرکردن مواد خوراکی یا دندان قروچه در دندان موجب بوجودآمدن احساس ناراحتی و درد در فرد می‌شود.

همانطور که می‌دانید ریشه‌های دندان تا سینوس‌ها ادامه می‌یابند. از این رو هرگونه فشاری برسینوس‌ها باعث بوجودآمدن درد دردندان ها می‌شود.

از دیگر مشکلات ناراحتی دندان می‌توان فرسودگی مینای دندان، التهاب لثه، درد قفسه سینه (آنژین قلبی) و سکته قلبی را نام برد.

باید در نظر داشته باشید که همیشه درد ندان‌ها ناشی از آسیب‌دیدگی دندان‌ها نبوده و ممکن است منشاء دردها درجای دیگری از بدن باشد، مانند عفونت گوش، عفونت گلو، آسیب مفصل فک که باعث درد های شبانه نیز می‌شود. همچنین اضطراب و استرس نیز دربرخی افراد ممکن است باعث بوجودآمدن دندان درد در آن‌هاشود.

برای مثال ممکن است برای برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رفتن به سفر دچار دوگانگی در انتخاب‌ها و یا دچار نگرانی و اضطراب درمورد هزینه‌های سفر خود شوید در این صورت می‌توانید با تحقیق درباره قیمت تور تفلیس و ویژگی‌های فوق العاده‌ای که این تور برای گردشگران در نظر گرفته است به آرامش خاطر برسید.

درمان فوری دندان درد

همانطور که در بالا نیز مطرح کردیم، برای درمان دندان درد روش‌های خانگی وجود دارد، که این درمان‌ها مقطعی بوده و باید مشکل اصلی را با مراجعه به دندان پزشکی برطرف کنید. ریشه یابی و برطرف نکردن مشکل اصلی دندان ممکن است مشکلات بسیاری را بوجود آورد و اگر مشکل دندان به گونه‌ای باشد که با پرکردن برطرف شود با توجه نکردن به آن به عفونت حاد و جراحی منجر شود و هزینه های بیشتری را دربرداشته باشد. در ادامه به چند نمونه از درمان های خانگی و فوری برای آرام شدن درد دندان خواهیم پرداخت.

معجون های طبیعی تسکین دهنده ی درد دندان

درمان دندان درد با زردچوبه

یکی از موادی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود زرد چوبه است. زردچوبه دارویی بدون عوارض جانبی و به عنوان گیاهی ضدالتهابی قوی مانند ایبوپروفن عمل‌کرده و دردرمان درد عصب دندان وکاهش التهابات نقش به سزایی دارد. برای استفاده دردرمان دندان‌درد باید چند قطره آب گرم را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کرده و خمیر سفتی که بدست می‌آید را روی دندان خود قرار دهید و این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید تا اثربخشی آن را ببینید.

درمان دندان درد با لیموترش

یکی دیگر از ساده ترین روش‌ها برای درمان استفاده از لیموترش است. لیموترش دارای ویتامین ث و اسید سیتریک قوی می‌باشد و دردرمان دندان دردهایی که منشا باکتریایی دارد به طرز چشمگیری عمل می‌کند. برای این کار باید یک قطعه از لیمو ترش را بر روی دندان خود گذاشته و یا آب لیمو را با نمک مخلوط کرده و قرقره کنید.

درمان دندان درد با دارچین

از دیگر ادویه جاتی که برای درمان درد دندان پیشنهاد می‌شود دارچین است. دارچین حاوی مواد فعالی است که درکاهش درددندان به طور موقت به خوبی عمل می‌کند. برای استفاده از این ادویه کافیست مقداری دارچین را با عسل مخلوط کرده و برروی دندان خود بگذارید تا خواص دارویی آن را مشاهده کنید.

همانطور که می‌دانید دارچین از معروف‌ترین ادویه جات تفلیس است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت تور تفلیس سفری را برای خود مهیاکنید و در سفر به آن جا این گیاه را با قیمت مناسب و کیفیتی بی نظیر تهیه کرده و در درمان درددندان از آن بهره ببرید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *