C:\Users\GeniousMonster\Desktop\New folder (3)\17.jpg

اگر دوست دارید برای سفر آینده خود، یکی از کشور‌های خارجی را انتخاب و درباره آن تحقیق کنید، بدون شک با نام ترکیه برخورد خواهید کرد. ترکیه توانسته با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود همراه با ایجاد امکانات گردشگری جدید، مسافران زیادی را برای بازدید به خود جذب کند. یکی از شهر‌های ترکیه که دیدنی‌های تاریخی، طبیعی و مدرن بسیاری دارد، استانبول است. تور استانبول (https://www.alibaba.ir/tour/turkey-istanbul) علی بابا یکی از تور‌های محبوب میان ایرانیان به‌شمار می‌رود.

در این‌ مطلب قصد داریم فقط تعدادی از جاذبه‌های این شهر تاریخی و زیبا را بیان کنیم. تعدادی از آن‌ها را هم نام می‌بریم تا با نام آن‌ها آشنا باشید و در جستجو‌های بعدی بتوانید درباره آن‌ها تحقیق کنید. اگر بخواهیم درباره همه دیدنی‌های استانبول صحبت کنیم، شاید بیش از چند کتاب را باید به این ‌کار اختصاص دهیم. اگر دوست دارید درباره استانبول و دیدنی‌های آن اطلاعاتی کسب کنید، با ما درادامه همراه باشید.

موزه باستان‌شناسی استانبول

معمولا برای افرادی که به تاریخ و شناخت شهر‌ها علاقه دارند، موزه‌‌ها فرصتی بسیار خوب خواهند بود. شما با بازدید از یک موزه خوب، اطلاعاتی را به‌دست می‌آورید که شاید برای گرد‌‎آوری همه آن‌ها یا مطالعه درباره همه آن‌ها، زمان بسیار زیادی نیاز باشد. موزه باستان‌شناسی استانبول اطلاعات بسیار خوبی را درباره دوره باستان و دوره اسلامی این ‌شهر در‌اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد. بازدید از این‌ موزه در حکم پکیجی خلاصه و فشرده از همه مکان‌های گردشگری و دیدنی‌های استانبول است.

جالب است بدانید که موزه از سال ۱۸۱۱ بنا شده و در سال ۱۹۰۸ هم بازسازی شده است. ساختمان و طراحی بنای موزه یکی از شاهکار‌های معماری به‌حساب می‌آید و در سبک نئو‌کلاسیک است. موزه معمولا از ساعت ۹ صبح تا هفت عصر باز بوده و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به آن مراجعه کنند.

C:\Users\GeniousMonster\Desktop\New folder (3)\20.jpg

کاخ دلما باغچه

اگر به استانبول سفر می‌کنید، حتما زمانی را برای تماشای شکوه و زیبایی کاخ باغ دلما باغچه اختصاص دهید. این ‌کاخ زمانی محل زندگی شش تن از آخرین پادشاهان سلسله عثمانی بوده و زیبایی‌های بسیاری برای دیدن دارد. در هر‌قسمت از کاخ با وسایل و زیبایی‌های رو‌به‌رو خواهید شد که در نوع خود بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد هستند.

از‌جمله این ‌موارد باید به فرش‌های ابریشم، اتاق‌های بزرگ، تالار‌ها و لوستر بلورین اشاره کرد. اگر برای بازدید از کاخ مراجعه کردید، بد نیست سری هم به اتاق آتاتورک یعنی موسس ترکیه جدید بزنید و ببینید که وی یکی از اتاق‌های ساده کاخ را برای خود انتخاب کرده است. به‌یاد داشته باشید برای بازدید از کاخ باید در روز‌های هفته به‌جز دوشنبه و پنج‌شنبه به آن‌جا مراجعه کنید.

بازار مصری‌ها در استانبول

اگر دوست دارید در بازاری پر از عطر‌ها و بو‌های خوش، قدم زده و بهترین ادویه‌ها را تهیه کنید، حتما سری به بازار ادویه استانبول بزنید. این‌بازار که با نام بازار مصری‌ها هم شناخته می‌شود، شهرتی جهانی دارد. توریست‌ها و مسافران زیادی برای تماشا و خرید به بازار ادویه می‌روند. ترکیب رنگ و بویی بی‌نظیر در دل بازار جاری است که چشم و دل هر‌فردی را می‌رباید.

حتی بسیاری از آشپز‌های حرفه‌ای برای تهیه ادویه‌جات خود به این ‌بازار می‌روند و وسایل مورد‌نیاز خود را از آن‌جا تهیه می‌کنند. محصولات دیگری هم در بازار ارائه می‌شوند که از میان آن‌ها موارد زیر بیشتر به‌چشم می‌خورند: دارو‌های گیاهی، میوه ‌خشک، آجیل، چای و دمنوش، عود و بسیاری خوراکی‌های دیگر. اگر دوست دارید با آرامشی بیشتر و دور از شلوغی، برای خرید و تماشا به بازار بروید، حتما ساعات خلوتی مانند صبح اول وقت یا عصر بعد از ساعت ۱۶ را انتخاب کنید.

C:\Users\GeniousMonster\Desktop\New folder (3)\18.jpg

تنگه بسفر

یکی از جا‌های دیدنی استانبول که محبوبیت زیادی میان ساکنان آن‌جا و مسافران دارد، تنگه بسفر است. افراد زیادی از سراسر جهان به استانبول سفر می‌کنند تا ساعاتی را در این‌ محل بگذرانند. توصیه می‌‎کنیم در‌صورت امکان در ساعات مختلفی به این‌ محل مراجعه کنید تا زیبایی‌های آن را کامل مشاهده کرده باشید.

اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، از مسئولان تور درباره زمان بازدید از تنگه بسفر سوال کنید و در برنامه‌های خود حتما زمان مناسبی را برای آن قرار دهید. تماشای کشتی‌ها و ماهی‌گیران محلی میان دو قاره آسیا و اروپا یکی از لحظاتی است که در کنج دفتر خاطرات سفر‌های شما جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص خواهد داد.

دیگر دیدنی‌های استانبول

ممکن است متناسب با تور استانبول که قرار است با آن سفر کنید یا برنامه‌ریزی‌های شخصی شما، فقط برای بازدید از تعدادی از جاذبه‌های استانبول وقت داشته باشید. به‌همین دلیل بهتر است قبل از سفر درباره دیدنی‌ها و تفریحات مطالعه کنید و برنامه‌ریزی مناسبی برای خود انجام دهید. در متن بالا درباره تعدادی از دیدنی‌های استانبول صحبت کردیم.

اما تعداد دیگری از دیدنی‌ها هم هستند که درادامه به نام آن‌ها اشاره می‌کنیم و می‌توانید بازدید از آن‌ها را در برنامه خود داشته باشید. این‌ موارد عبارت هستند از:

آکواریوم استانبول، خیابان استقلال استانبول، میدان تکسیم، مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، آب‌انبار باسیلیکا، موزه هنر مدرن استانبول، مسجد سلیمانیه، برج دختر استانبول، حمام خرم سلطان، مسجد اورتاکوی، تپه پیر لوتی، جنگل بلگراد استانبول، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، روستای کانلیکا استانبول و …

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *