رنو و جیلی با همکاری یکدیگر، پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی می‌سازند

همکاری خودروسازان فرانسوی و چینی وارد مرحله جدیدی شده است. رنو و جیلی که هر دو از خودروسازان بزرگ جهانی به شمار می‌آیند، جوینت ونچر جدیدی را با نام « HORSE Powertrain Limited » راه‌اندازی کرده‌اند. هدف این جوینت ونچر، تولید نسل جدید پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی برای استفاده در خودروهای رنو و جیلی است. این شرکت تمام دانش و ظرفیت تولید موتور هر دو شرکت فرانسوی و چینی را در اختیار خواهد داشت. خودروسازان بزرگ فرانسوی و چینی امیدوارند با تاسیس هورس پاورترین، هزینه‌های توسعه نسل بعدی موتورهای درون‌سوز را کاهش دهند.

همچنین بخوانید: نسل جدید رنو ۴ در راه بازار، روند بازگشت مدل‌های کلاسیک فرانسوی ادامه دارد

تمرکز خودروسازان جهانی بر تولید پیشرانه‌های الکتریکی، باعث شده است تا هزینه طراحی و توسعه موتورهای درون‌سوز جدید افزایش یابد. این وضعیت در حالتی رخ می‌دهد که مشتریان شور و شوق اولیه خود را برای خرید خودروهای برقی از دست داده‌اند. در نتیجه خودروسازان ناچار هستند همچنان موتورهای درون‌سوز جدید را توسعه دهند، آن‌هم در شرایطی که هزینه تحقیق و توسعه این موتورها به شدت زیاد شده است.

چشم‌انداز رنو و جیلی از هورس پاورترین

هرکدام از دو شرکت جیلی و رنو، ۵۰ درصد از سهام هورس پاورترین را در اختیار گرفته‌اند. هورس پاورترین موتورهای گروه رنو، جیلی خودرو، ولوو کارز، نیسان، میتسوبیشی و سایر برندهای زیرمجموعه این دو خودروساز را از طریق ۱۷ کارخانه موتورسازی تامین خواهد کرد. محصولات جیلی و رنو اکنون در ۱۳۰ کشور جهان حضور دارند و تامین موتورهای آن‌ها توسط این ۱۷ کارخانه انجام می‌شود.

هورس پاورترین علاوه بر طراحی، توسعه و تولید موتورهای احتراقی، قطعات فنی دیگری را نیز تولید خواهد کرد. از جمله این قطعات می‌توان به گیربکس، سیستم‌های هیبریدی و باتری‌ها اشاره کرد. همچنین این شرکت ترکیب متنوعی از پیشرانه‌های هیبریدی شامل موتورهای هیبریدی خفیف، موتورهای هیبریدی معمولی و پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی را ارائه خواهد کرد. پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی دوربرد، در بازار چین بسیار محبوب هستند.

براساس اعلام دو شرکت رنو و جیلی، درآمد سالانه هورس پاورترین به سالانه ۱۵ میلیارد یورو خواهد رسید. همچنین این شرکت پنج میلیون دستگاه پیشرانه در سال را برای استفاده در خودروهای رنو و جیلی تولید خواهد کرد.

«لوکا دی میو» مدیرعامل گروه رنو درباره همکاری جدید این شرکت گفت: «همکاری با یک شرکت پیشرو مانند جیلی بسیار مهم است. این همکاری برای ایجاد یک بازیکن جدید با توانایی و تخصص برای توسعه موتورهای احتراق داخلی با آلایندگی بسیار کم و فناوری‌های هیبریدی با اقتصاد بالا کلیدی برای آینده تاثیرگذار خواهد بود.»

این نوع همکاری برای توسعه پیشرانه های احتراقی جدید فقط به رنو و جیلی محدود نمی شود. تویوتا، سوبارو و مزدا نیز اخیراً همکاری جدید خود را در طراحی موتورهای احتراقی تمیز، کوچک و هیبریدی اعلام کرده‌اند.

<دیجیاتو / منبع

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =