شرکت خودروسازی فرانسوی رنو سال گذشته مدل هاچبک و جذاب رنو کلیو را مورد فیسلیفت قرار داد و اکنون نوبت به مدل هاچبک کراس یعنی رنو کپچر رسیده است. رنو کپچر ۲۰۲۴ از جدیدترین زبان طراحی رنو، چراغهای تمام LED و لوگو جدید این شرکت بهره میبرد. تمامی بخش جلوی این خودرو نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است که از توجه بسیار رنو به این مدل حکایت دارد.
حذف اگزوزهای تقلبی، یک رویداد مبارک!
تغییرات در قسمت عقب خودرو نیز چشمگیر هستند اما کمتر از تغییرات نمای جلو ارزیابی میشوند. چراغهای C شکل عقب این خودرو اکنون گرافیک متفاوتی دارند و درب عقب رنو کپچر نیز طرح متفاوتی دارد. خوشبختانه خروجیهای اگزوز جعلی که جلوه چندان مناسبی نداشتند، از رنو کپچر ۲۰۲۴ حذف شدهاند. خودرونویسان اروپایی امیدوارند این رویه طراحی به مرحله زوال رسیده باشد و دیگر خروجیهای اگزوز تقلبی را در خودروها نبینیم.
رنو اکنون برای هاچبک کراس محبوب خود، یک تریم جدید را در نظر گرفته است. این تریم با همکاری زیرشاخه اسپرت رنو تهیه شده است و اسپریت آلپاین نام دارد. این تریم، جایگزین تیپ RS Line در نسخه قبلی شده است. رنو کپچر ۲۰۲۴ با چهارده ترکیب رنگ دوتایی قابل انتخاب است. تیپهای پایه این خودرو به رینگ ۱۷ اینچی فولادی مجهز هستند اما مشتریان میتوانند رینگهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی آلیاژی را برای هاچبک کراس خود انتخاب کنند.
مشخصات فنی رنو کپچر ۲۰۲۴
نسخه پایه هاچبک کراس محبوب رنو برای سال ۲۰۲۴ با موتور بنزینی سه سیلندر یک لیتری توربوشارژر عرضه میشود که ۹۰ اسببخار قدرت دارد. این نسخه برای انتقال قدرت از گیربکس شش سرعته دستی بهره میبرد. مدلهای میانی به موتور چهارسیلندر ۱.۳ لیتری توربوشارژر مجهز هستند که ۱۴۰ اسببخار قدرت تولید میکند و با همان گیربکس شش سرعته دستی جفت میشود.
نسخههای قدرتمندتر و گرانتر، از موتور ۱.۳ لیتری توربو ۱۶۰ اسببخار نیرو میگیرند. سیستم انتقال قدرت این تریمها نیز به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متکی است.
مشتریان در اروپا امکان سفارش رنو کپچر ۲۰۲۴ با موتور هیبریدی را نیز دارند. پیشرانه هیبریدی از ترکیب موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بنزینی و موتور الکتریکی ۳۶ کیلوواتی تشکیل شده است. خروجی ترکیبی این موتور به ۱۴۵ اسببخار میشود و باتری آن ۱.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. رنو ادعا میکند که کپچر هیبریدی همیشه در حالت الکتریکی شروع به کار میکند و ۸۰ درصد حرکت آن در شهر، بدون استفاده از موتور احتراقی انجام میشود.
موتورهای دیزلی نیز از سبد سفارش کپچر حذف شدهاند. بااینحال، نسخه LPG (گاز مایع) با موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربو و گیربکس شش سرعته دستی وجود دارد. با پر بودن مخازن بنزین و گاز مایع، نسخه دوگانهسوز کپچر با ۱۰۰ اسب بخار قدرت میتواند ۶۸۴ مایل (۱۰۸۰ کیلومتر) را طی کند.
رنو کپچر جدید در بازار اروپا رقیب فورد پوما به حساب میآید. فروش این خودرو اواخر امسال با شروع مونتاژ در اسپانیا در کارخانه وایادولید آغاز خواهد شد. درحالحاضر متوسط قیمت رنو کپچر در بازار اروپا، ۲۲,۵۰۰ یورو معادل یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان است.
<دیجیاتو / منبع