آیا در مورد هزینه ایمپلنت دندان خود نگران هستید؟ به‌نظر شما بیمه بخشی از هزینه ایمپلنت را می‌پردازد؟ قیمت کاشت دندان شامل چه بخش‌ها و مواردی می‌شود؟ آیا پرداخت این مبلغ به‌صورت اقساطی امکان‌پذیر است؟ اینها از قبیل سوالاتی هستند که توسط متقاضیان کاشت دندان مطرح می شوند. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید، لطفا مقاله امروز را با دقت مطالعه کنید.

کاشت دندان روشی است که به شما کمک می‌کند تا جایگزین مناسبی برای دندان‌های خود داشته باشید. بدین‌ منظور سرویس‌دهندگان گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند که ایمپلنت یکی از آن‌هاست. مهم نیست چه تعداد از دندان‌های خود را از دست داده‌اید یا آن‌ها چگونه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. درهرصورت، ایمپلنت می‌تواند تکنیک مناسبی برای بازیابی زیبایی چهره شما باشد.

هزینه کاشت دندان جلو بالا

هزینه کاشت دندان جلو معمولا بیشتر از سایر نواحی است. علت آن به حساسیت در زیبایی و زمان این جراحی ترمیمی مربوط می‌شود. ایمپلنت دندان جلو، یک میله پیچی‌شکل تیتانیومی است که در استخوان فک قرار می‌گیرد. سپس در فرایندی به نام ادغام استخوانی با استخوان دهان شما ترکیب می‌شود. بعداز اتمام فرایند فیوژن که گویا حدود ۴ ماه به طول می‌انجامد، یک تاج دندان در بالای پیچ قرار می‌گیرد تا به جایگزینی دندان ازدست‌رفته کمک کند.

خیلی از افراد به‌دلایل متعددی همچون تصادف، ضربه‌هایی که براثر دعواهای فیزیکی به آن‌ها وارد می‌شود، زمین‌خوردگی و مواردی از این قبیل، دندان‌های جلویی آن‌ها آسیب می‌بیند. این‌‌جاست که اهمیت ایمپلنت دندان‌های جلویی پررنگ می‌شود. شاید این روش درمانی در گذشته پیچیدگی‌های زیادی داشت اما اکنون با پیشرفت علم و فناوری پزشکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

بعد از هزینه ایمپلنت دندان جلو، یکی دیگر از سوالات مراجعه‌کنندگان، در مورد عوارض جانبی این جراحی ترمیمی است. به‌طور کلی، کاشت دندان جلویی هیچ عارضه‌ای ندارد و یک روش معمول است؛ مگر این‌‌که بافت استخوانی کافی در دهان بیمار وجود نداشته باشد. در این صورت سرویس‌دهنده پیوند استخوان را انجام می‌دهد.

هزینه کاشت دندان جلو پایین

نحوه و مراحل کاشت دندان‌های جلویی بالا و پایین فرقی ندارد. بر همین اساس، تفاوت هزینه‌ای هم به آن تعلق نمی‌گیرد. برای کسانی که کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان‌های جلویی هستند، این درمان در چند مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول، قراردادن پایه با جراحی است که به کمک پیچ‌های تیتانیومی ریز در دهان قرار می‌گیرند؛ در مرحله دوم، مراجعه‌کنندگان باید ۴ الی ۶ ماه منتظر بمانند تا ایمپلنت با فک ترکیب شود، مرحله نهایی، قراردادن اباتمنت‌های فلزی است. اباتمنت‌ها به پایه‌های فلزی کوچکی می‌گویند که به بالای ایمپلنت وصل می‌شوند. آن‌ها از خط لثه بیرون می‌زنند و امکان ترمیم دندان را فراهم می‌کنند.

با توجه به یکسان ‌بودن مراحل کاشت دندان‌های جلویی بالا و پایین، اجازه دهید کلیتی از عوامل تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت دندان را نام ببریم. این هزینه براساس شاخص‌هایی نظیر تعداد دندان‌های نیازمند ترمیم، نوع ایمپلنت، برند و مواد سازنده ایمپلنت، مراحل پیش‌درمان و اقدامات پس‌از درمان، وضعیت دندان‌های مجاور، سطح تجربه و مهارت سرویس‌دهنده و موقعیت جغرافیایی کلینیک مشخص می‌شود.

برخی مراجعه‌کنندگان در مورد پوشش‌دهی بیمه در جراحی ترمیمی ایمپلنت می‌پرسند. باید بگوییم این موضوع تا حد زیادی بستگی به شرایط بیمه‌نامه شما دارد. ازآنجایی‌که ایمپلنت یک روش ترمیمی و زیبایی به‌حساب می‌آید، تحت‌پوشش برخی بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد. برخی دیگر از بیمه‌ها هم با محدودیت‌هایی ازجمله سقف بالای پرداخت، تعداد سالانه معین یا نوع ایمپلنت‌های پوشش‌داده‌شده، بخشی از هزینه جراحی را می‌پردازند.

کاشت دندان تکی جلو

وقتی از ایمپلنت صحبت می‌کنیم، منظور ما صرفا کاشت یک ردیف یا چند دندان در کنار یک‌‌دیگر نیست. این فرایند کاشت برای دندان‌های تکی هم کاربرد دارد. در این راستا، سرویس‌دهنده معاینه و آزمایش‌های اولیه را انجام می‌دهد تا براساس نتیجه و سنجش میزان تراکم استخوان توسط تصاویر رادیوگرافی، پروسه کاشت ایمپلنت را آغاز کند.

کاشت هر واحد ایمپلنت دندان توسط سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک، در بازه قیمتی ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان تا ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است. دلیل گستردگی بازه هزینه ایمپلنت دندان به نوع روکش، کیفیت پایه ایمپلنت و برند آن بستگی دارد. اگر قرار بر این است که از خدمات دکترتو کلینیک استفاده کنید، نگران هزینه نباشید چون سرویس‌دهندگان این سامانه تخفیف‌های خوبی را برای خدمات‌دهی خود در نظر گرفته‌اند.

با درنظر گرفتن این مسئله، شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم دکترتو کلینیک، میزان تخفیف‌های اعمال‌شده روی خدمات ایمپلنت را ازسوی ارائه‌دهندگان حاضر در این وبسایت ببینید. این تخفیف‌ها بسته به برند ایمپلنت، از ۲ تا ۳۰درصد متغیر هستند.

روش کاشت دندان جلو

ایمپلنت‌های دندان جلو باعث می‌شوند که ظاهر دندان‌های شما طبیعی به‌نظر برسد چون ایمپلنت به‌نحوی طراحی شده که دقیقا زیر خط لثه قرار می‌گیرد. درنتیجه کسی متوجه نمی‌شود که آیا این دندان طبیعی خود شماست یا کاشت؟

سرویس‌دهنده قبل ‌از کاشت دندان، سابقه پزشکی مراجعه‌کننده را بررسی می‌کند و از او درخصوص داروهایی که مصرف می‌کند، سوال می‌پرسد تا با تاثیرات منفی آن‌ها روی کاشت آشنا شود. سپس نوبت به تست‌های تشخیصی در نوع سی.تی.اسکن می‌رسد. سرویس‌دهنده از این تست‌های تشخیصی برای بررسی کیفیت و کمیت استخوان فک استفاده می‌کند.

در مرحله بعدی، فرایند کاشت ایمپلنت با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. گاهی اوقات سرویس‌دهنده بعداز کاشت ایمپلنت دندان جلو اجازه می‌دهد تا خودش ترمیم شود. گاهی نیز با استفاده از یک پانسمان ترمیم‌کننده خاص و قراردادن آن روی بافت، این فرایند را تسریع خواهد کرد.

مسئله‌ای که در هزینه ایمپلنت دندان تاثیر زیادی دارد، این است که وقتی ایمپلنت درون فک کاشته می‌شود، سرویس‌دهنده یک دندان موقت را که صرفا به‌منظور اهداف زیبایی طراحی شده، برایتان می‌گذارد. تنها کاربرد آن پرکردن جای خالی دندانی است که در آینده ترمیم خواهد شد. وقتی فرایند بهبودی تمام شود، دندان دائمی به ایمپلنت وصل می‌شود.

جمع‌بندی

به‌طور کلی، هزینه ایمپلنت دندان در ایران متغیر است و بسته به عواملی مانند مهارت سرویس‌دهنده، موقعیت کلینیک، نوع و کیفیت ایمپلنت و هزینه‌های جانبی که به اقدامات قبل و بعد درمان تعلق می‌گیرد، تعیین می‌شود. آیا شما هم قصد انجام این جراحی ترمیمی را دارید؟

بیشتر از ۲ دهه است که دانشمندان جهان، استفاده از ایمپلنت دندانی را به افراد پیشنهاد می‌دهند و از آن به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای دندان‌هایی یاد می‌کنند که از دست رفته‌اند. چنانچه شما هم یکی از متقاضیان این جراحی هستید، از سرویس‌دهندگان باتجربه سامانه دکترتو کلینیک (doctoreto.com/offers) برای یک درمان موفقیت‌آمیز و کم‌خطر بهره ببرید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =