برخی از افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، به دلایلی از جمله نارضایتی از فرم بینی تصمیم به ترمیم آن می‌گیرند. عمل ترمیمی، جراحی نسبتا سبکی بوده و معمولا دردسرهای جراحی اولیه را ندارد. ما در ادامه قصد داریم به شیوه ترمیم بینی عمل شده بپردازیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

عمل ترمیمی برای چه کسانی انجام می‌شود؟

عمدتا افرادی که رضایت کامل از نتیجه عمل ندارند یا جراحی برای آن‌ها عوارضی به دنبال داشته، تصمیم به جراحی ترمیمی می‌گیرند. از مواردی که ممکن است سبب شود افراد نیاز به عمل ترمیم بینی داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· اصلاح جراحی اولیه

· تغییر کردن شکل بینی و خارج شدن از فرم ابتدایی

· کشیده شدن سوراخ‌های بینی به سمت بالا

· پر چین شدن پوست اطراف بینی

· غیر یکسان شدن سوراخ‌های بینی

· کج شدن یا عدم تقارن در فرم

· ایجاد مشکل تنفسی پس از جراحی

· شکستگی

· افتادگی نوک بینی

· بیش از حد نازک شدن تیغه

· پدید آمدن قوز بعد از عمل

· اسکار در قسمت داخلی و خارجی بینی

· گوشت اضافه پس از اولین عمل

· ترمیم پره‌های بینی

عمل ترمیم بینی چگونه انجام می‌شود؟

جراحی ثانویه بینیس یا همان ترمیم، معمولا به صورت سرپایی بوده و گاهی نیاز بیهوشی کامل ندارد. البته این امر بستگی به این دارد که قرار است چه میزان تغییرات در بینی صورت گیرد. متخصصان، بهترین زمان ترمیم بینی را از شش ماه تا یکسال پس از اولین جراحی مشخص کرده‌اند. چرا که در این مدت آثار جراحی اولیه، مثل تورم بینی وجود نداشته و فرم واقعی آن مشخص خواهد شد. عمل ترمیمی بسته که معمولا برای اکثر افراد انجام می‌شود، با بی‌حسی موضعی همراه بوده و سختی‌های جراحی اولیه را ندارد. افرادی که عمل ترمیم انجام می‌دهند معمولا کمتر از اولین جراحی دچار کبودی، تورم یا عفونت‌های پس از عمل خواهند شد. عمل ترمیمی بینی

با توجه به اینکه عمل ترمیم بینی جراحی نسبتا سبکی است، در مدت زمان کوتاه‌تری به پایان می‌رسد. البته این مسئله نیز بستگی به پیچیدگی عمل دارد و زمان آن از دو و نیم تا چهار ساعت متغیر است.

روش‌های عمل جراحی ترمیم بینی

جراحان زیبایی عمل مجدد را با هدف اصلاح فرم و از بین بردن نواقص بینی انجام می‌دهند. روش‌هایی که برای انجام این عمل استفاده می شوند، عبارتند از:

عمل باز

یکی از روش‌هایی که برای ترمیم بینی اجرا می‌شود جراحی باز است. به این منظور پس از بیهوشی، در قسمت کلوملا، برشی ایجاد شده و پوست بینی به سمت بالا قرار داده می‌شود. در این صورت دید کاملی از درون بینی به وجود می‌آید و جراح تغییرات خواسته شده را انجام می‌دهد. بعد از اتمام جراحی، بخیه‌های داخلی و خارجی زده می‌شود و فیلترها در سوراخ بینی قرار داده می‌شوند. در عمل ترمیمی باز، به دلیل اشراف کاملی که پزشک به ساختمان بینی دارد، احتمال بروز خطا بسیار کمتر است.

عمل بسته

دومین روش جراحی ترمیمی، عمل بسته است. در این نوع جراحی ابتدا برش در سوراخ بینی انجام می‌شود و پس از اعمال تغییرات، محل برش بخیه می‌خورد. این نوع عمل عمدتا برای افرادی که نیازمند تغییرات جزئی هستند انجام می‌شود. یکی از اقداماتی که در جراحی ترمیمی صورت می‌گیرد سوهان کشیدن است. اگر استخوان تیغه بینی پس از جراحی اولیه منحرف شود یا قوزی در آن به وجود آید، در جراحی ترمیمی نیازمند سوهان کشیدن است.

مراقبت‌های بعد از جراحی ترمیمی بینی

افرادی که جراحی ترمیمی انجام می‌دهند، باید بیشتر از اولین جراحی، نکات مراقبتی گفته شده توسط پزشک را رعایت کنند. چرا که فرصت آزمون و خطای مجدد نبوده و عدم توجه به نکات ممکن است باعث بدفرمی بینی یا افزایش دوران نقاهت شود. حداکثر زمان بهبودی کامل برای عمل ترمیم بینی استخوانی، ۶ ماه تا یکسال و بینی گوشتی تا دو سال است. پس از جراحی، از خوردن غذاهای ادویه‌دار خودداری کرده و مصرف مایعات را افزایش دهید. زمان استحمام یا تعویض لباس، حداکثر مراقبت را از بینی داشته باشید. حداکثر تا ۲ ماه ورزش‌های سنگین را کنار گذاشته و در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. زمان خواب و استراحت طاق باز دراز بکشید و سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید. مصرف دارو را هم تا مادامی که پزشک تعیین کرده است قطع نکنید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =