برای کسانی که کسب و کارهای لوکسی دارند مانند دندانپزشکان، طلافروشان، مهندسان، پزشکان، روانشناسان و… داشتن کارت ویزیت های حرفه ای وجهه و جلوه کار آنها را حرفه ای تر نشان می دهد. از هیمن رو استفاده از ” کارت ویزیت شخصی” بسیار کاربردی و مهم است.

البته علاوه بر این استفاده از کارت ویزیت می تواند اعتماد مخاطب را تا حد زیادی جلب کند و این مزیتی است که می تواند برای حفظ تعامل با مشتری و مخاطب بسیار مهم باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “۱۰ کارت ویزیت شخصی لوکس” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

طراحی کارت ویزیت شخصی

اگر در کسب و کارهای شخصی فعالیت دارید، استفاده از کارت ویزیت میتواند، وجهه شما را حرفه ای تر و البته معتبر تر نشان دهد. استفاده کارت ویزیت بسیار حرفه ای است که تا حد زیادی اعتماد مخاطب را جلب می کند. توجه به عواملی مانند طراحی اختصاصی و حرفه ای، استفاده از فونت و سایز مناسب، توجه به روانشناسی رنگ ها و نیز انتخاب طراح حرفه ای تا حد زیادی می تواند شما را در مسیر رسیدن به هدف تبلیغاتی موفق کند.

اهمیت داشتن کارت ویزیت شخصی

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که چرا باید کارت ویزیت داشته باشید و اصلا چه اهمیتی دارد که یک فرد در موقعیت شغلی خود کارت ویزیت داشته باشد؟

پاسخ به این سوال را می توان در مزایای زیر بیان کرد. این مزایا در واقع همان پاسخی است که شما را قانع می کند برای موقعیت شغلی خود از کارت ویزیت غافل نشوید:

  • امکان شبکه سازی و ارتباط گسترده با مشتریان
  • ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب
  • افزایش اعتبار شما در ذهن مخاطب
  • نوعی تبلیغ بصری، تاثیرگذار
  • قابل حمل
  • موثر در بازاریابی غیر مستقیم مشتریان
  • جلب اعتماد مخاطب و مشتریان
  • تشویق مخاطب برای پیگیری شما در شبکه های اجتماعی
  • تسریع در روند پیشرفت شما و تحقق اهداف

فونت و ابعاد استاندارد کارت ویزیت شخصی

فرقی ندارد که برای داشتن کارت ویزیت از طریق طراحی آنلاین کارت ویزیت اقدام می کنید، یا آن را به شرکت ها یا طراحان سفارش می دهید. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بدهید استانداردهایی است که وجهه شما را حرفه ای تر نشان می دهد. از مهمترین پارامترها در طراحی کارت ویزیت شخصی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فونت

یکی از نکات مهم در طراحی کارت ویزیت توجه به فونت، خوانایی و ابعاد آن است. از آنجا که ابعاد کارت ویزیت بزرگ نیست انتخاب فونت های خوانا و در عین حال جذاب از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین فونت هایی که می توان برای کارت ویزیت استفاده کرد می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • بی هما
  • بی نازنین
  • ایران سنس
  • نستعلیق
  • بی یکان

ابعاد

کارت ویزیت را می توان در ابعاد و طرح های مختلف طراحی کرد. این موضوع کاملا سلیقه ای است. اما در نظر داشته
باشید که این به معنای تغییر زیاد در ابعاد استاندارد نیست. این ابعاد استاندارد به صورت شاکله ای کلی در ذهن مخاطب ثبت شده و انتخاب ابعادی غیر از آن می تواند بر فرایند تبلیغاتی شما تاثیر منفی داشته باشد. از جمله ابعاد کارت ویزیت می توان به
موراد زیر اشاره کرد:

  • مربع با روکش لمینت ۵.۵ در ۵.۵ یا ۵.۹ در ۵.۶ سانتیمتر
  • دورگرد ۸.۵ در ۵.۵ سانتی متر
  • مستطیل ۸.۵ در ۴.۸ یا ۸.۵ در ۵.۵ سانتیمتر
  • پروانه ای ۸.۵ در ۵.۵ سانتیمتر
  • دایرای با قطرهای ۳، ۴، ۵.۵ یا ۷.۵ سانتیمتر

در کارت ویزیت شخصی چه اطلاعاتی باید درج شود؟

یکی از مهمترین کارکردهای کارت ویزیت ارائه راه های ارتباطی و اطلاعات کلی به مخاطب است. از مهمترین اطلاعاتی که باید در قالب کارت ویزیت به مخاطبان خود ارائه کنید عبارت است از:

  • لوگو
  • زمینه فعالیتی کسب و کار به همراه نام و نشان تجاری
  • شعار تبلیغاتی
  • نام و نشان فرد
  • عنوان شغلی فرد
  • شماره تماس، آدرس، ایمیل، شبکه های اجتماعی
  • آدرس سایت

معرفی چند نمونه کارت ویزیت شخصی لوکس

برای اینکه بتوانید کارت ویزیتی شخصی و در عین حال لوکس داشته باشید، حتما پیش از اقدام برای طراحی کمی در اینترنت جستجو کنید و نمونه هایی که با سلیقه شما نزدیکتر است را انتخاب کنید تا بتوانید در نهایت از آن ایده بگیرید. در ادامه به چند نمونه کارت ویزیت های شخصی لوکس اشاره خواهیم کرد:

۱. استفاده از طرح های هنری و شیک

برای این کار می توانید از کارت ویزیت هایی با طراحی گرافیکی و مینیمال استفاده کنید. کارت ویزیت سلفون مات دورگرد با طرح هنری و شیک می تواند گزینه ای لوکس برای شما باشد.

۲. استفاده از طرح ها و رنگ های پرانرژی

نمونه دیگری از کارت ویزیت های لوکس، استفاده از رنگ های پرانرژی است که جذابیت ظاهری زیبایی به کارت ویزیت می دهد. چاپ کارت ویزیت لمینت برجسته با رنگ های پرانرژی یکی از بهترین گزینه ها برای این نوع کارت های رنگی و پرانرژی است.

۳. استفاده از رنگ آمیزی لبه های کارت

کارت ویزیت لمینت مات را می توانید با رنگ آمیزی لبه های کارت به شکلی جذاب طراحی کنید. برای این کارت ها هماهنگی رنگ ها را به شکل ویژه مدنظر قرار دهید.

۴. استفاده از تایپوگرافی وینتیج

کارت ویزیت کتان با استفاده از تایپوگرافی وینتیج می تواند نتیجه ای خاص و در عین حال سنتی برای شما داشته باشد.

۵. استفاده از طرح های روستایی و طبیعی

این طرح ها نیز حالتی نوستالژیک دارد و می تواند نگاه مخاطب را به خود جلب کند. اگر زمینه فعالیتی شما مرتبط با محیط زیست است استفاده از این کارت ویزیت ها بسیار مناسب است.

۶. استفاده از طرح های مینیمالی و اشکال هندسی

بسیاری از طراحی های مدرن امروزی برای کارت ویزیت مبتنی بر استفاده از طرح های مینیمال و اشکال هندسی است که به شکلی حرفه ای طراحی می شود.

۷. استفاده از رنگ های لوکس

رنگ هایی مانند سورمه ای، مشکی-طلایی و… تا حد زیادی رنگ هایی خاص و البته لوکس به شمار می آید مکه شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

۸. استفاده از رنگ های متضاد

برای اینکه کارت ویزیتی خاص داشته باشید می توانید کارت های دو رو با استفاده از رنگ های متضاد داشته باشید. یک طرف کارت سفید و طرف دیگری آن سیاه و نوشته های روی هر طرف با رنگ متضاد می تواند جلوه بصری زیبایی داشته باشد.

۹. استفاده از روکش برجسته

برای زیباتر شدن کارت ویزیت خود می توانید از لمینت یا سلفون برجسته برای کارت ویزیت استفاده کنید.

۱۰. توجه به روانشناسی رنگ ها

برای اینکه بتوانید کارت ویزیتی موثر داشته باشید حتما از روانشناسی رنگ ها بهره ببرید. در نهایت شما می توانید با انتخاب رنگ های مناسب و چاپ کارت ویزیت سلفون مات زیبایی بصری آن را چند برابر افزایش دهید.

حتما بخوانید : ۲۰+ ایده کارت ویزیت طلا فروشی لوکس

نتیجه گیری

از آنجایی که داشتن کارت ویزیت شخصی می تواند موقعیت حرفه ای شما را بیش از پیش در میان مخاطب افزایش دهد، از طرفی طراحی یک کارت ویزیت لوکس تاثیر مستقیمی برای برندسازی شما دارد. شما می توانید برای داشتن کارت ویزیت شخصی حرفه ای می توانید سفارشات خود را به کارشناسان و طراحان خبره شرکت تبلیغاتی چاپ بازار بسپارید تا با طراحی یک کارت ویزیت لوکس هر زمان که خواستید برای چاپ کارت ویزیت فوری اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز مشاهده نمونه کارهای این شرکت می توانید به وبسایت چاپ بازار مراجعه کنید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =